Διαχείριση θυμού

θυμός, διαχείριση θυμού

Διαχείριση Θυμού

Οι περισσότεροι από εμάς έχουν χάσει την ψυχραιμία τους κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας ή όταν έχουμε κολλήσει στην κίνηση στο δρόμο προς τη δουλειά. Ο θυμός είναι ένα “αρνητικό” συναίσθημα, αλλά μπορεί να μας δώσει κίνητρο να αλλάξουμε τα πράγματα που δεν ταιριάζουν σε εμάς, όπως ορισμένες προσωπικές σχέσεις ή μια δουλειά που δεν μας αρέσει.

Ο θυμός είναι ένα πολύ δυνατό συναίσθημα. Αν δεν μπορείτε να τον ελέγξετε μπορεί να σας κάνει να νιώθετε δυσάρεστα ή ακόμα και να σας οδηγήσει σε κάποιο πρόβλημα υγείας. Μπορεί επίσης να σας κάνει να αντιδράτε υπερβολικά χωρίς λόγο ή επιθετικά. Αυτό μπορεί να σας οδηγήσει στην κοινωνική απομόνωση, στην απώλεια σχέσεων και δουλειάς, ακόμα και σε ψυχοσωματικά συμπτώματα και προβλήματα υγείας.

Μερικοί άνθρωποι είναι πιο πιθανό να βιώνουν το θυμό πιο έντονα συγκριτικά με άλλους (για παράδειγμα, όταν υπάρχει διαλείπουσα εκρηκτική διαταραχή). Οι άνθρωποι κάτω από συνθήκες υπερβολικής πίεσης ίσως να δυσκολεύονται να ελέγξουν το θυμό τους. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά με προβλήματα ψυχικής υγείας και οι ενήλικες με ψυχικά τραύματα ή ζητήματα από την παιδική ηλικία, έχουν επίσης θέματα θυμού.

Υπάρχει διαθέσιμη βοήθεια και υποστήριξη για να ελέγξετε το θυμό σας. Τα ξεσπάσματα θυμού μπορεί να βλάψουν εσάς και τους ανθρώπους γύρω σας. Ένας καλός τρόπος για να ηρεμείτε και έτσι να προλάβετε πιθανή βλάβη είναι να εφαρμόσετε κάποιες τεχνικές για την διαχείριση θυμού. Αυτές οι τεχνικές θα σας χαλαρώσουν και έτσι θα μπορείτε να σκεφτείτε με πιο θετικό τρόπο.

Τρόποι διαχείρισης του θυμού

Χρησιμοποιήστε τις ακόλουθες τεχνικές διαχείρισης θυμού κάθε φορά που νιώθετε θυμό μέχρι να ηρεμήσετε:

1. Σκεφτείτε πριν μιλήσετε

Όταν είστε εκνευρισμένοι, είναι εύκολο να πείτε πράγματα για τα οποία θα μετανιώσετε αργότερα. Πάρτε μερικά λεπτά για να συγκεντρωθείτε και να βάλετε τη σκέψης σας σε τάξη πριν μιλήσετε και επιτρέψτε και στους άλλους που εμπλέκονται στην κατάσταση να κάνουν το ίδιο.

2. Αφού ηρεμήσετε, εκφράστε το θυμό σας

Από τη στιγμή που θα ηρεμήσετε και θα σκέφτεστε καθαρά, εκφράστε την απογοήτευσή σας με αποφασιστικό αλλά εποικοδομητικό τρόπο. Μιλήστε για τις ανησυχίες σας και τις ανάγκες σας ξεκάθαρα και άμεσα, χωρίς να πληγώνετε τους άλλους ή να θέλετε να τους ελέγξετε.

3. Ασκηθείτε

Η σωματική άσκηση θα σας βοηθήσει να μειώσετε το στρες που μπορεί να σας κάνει να θυμώνετε. Αν νιώθετε ότι η οργή σας κλιμακώνεται, βγείτε για ένα περίπατο ή για τρέξιμο, ή κάντε κάποια σωματική δραστηριότητα που σας αρέσει.

4. Κάντε ένα διάλειμμα

Τα διαλείμματα δεν είναι μονάχα για τα παιδιά. Δώστε στον εαυτό σας λίγο χρόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν νιώθετε πιεσμένοι. Μερικά λεπτά θα σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα και να προετοιμαστείτε κατάλληλα για όσα σας εκνευρίζουν ή σας θυμώνουν.

5. Βρείτε πιθανές λύσεις

Αντί να επικεντρώνεστε σε όσα σας νευριάζουν, βρείτε λύσεις για αυτά. Τα παιδιά σας τρελαίνουν που αφήνουν το δωμάτιό τους ακατάστατο; Κλείστε την πόρτα. Ο σύντροφός σας αργεί κάθε βράδυ για το βραδινό; Προγραμματίστε να τρώτε λίγο πιο αργά ή συμφωνήστε να τρώει ο καθένας μόνος του κάποιες φορές μέσα στην εβδομάδα. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι ο θυμός δεν θα διορθώσει τίποτα και ίσως να κάνει τα πράγματα χειρότερα.

6. Μην κρατάτε κακία

Η συγχώρεση είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο. Αν επιτρέψετε στο θυμό και σε άλλα αρνητικά συναισθήματα να εκτοπίζουν τα θετικά συναισθήματα, ίσως να νιώθετε πικρία και αδικία. Αλλά αν μπορείτε να συγχωρήσετε κάποιον που σας νευρίασε, ίσως και οι δύο να μάθετε κάτι από αυτή την κατάσταση και να δυναμώσετε τη σχέση σας.

7. Εξασκηθείτε σε τεχνικές χαλάρωσης

Όταν ξεχειλίζετε από οργή, εφαρμόστε κάποιες τεχνικές χαλάρωσης. Οι βαθιές αναπνοές, η εξάσκηση στην ενσυνειδητότητα, ο καθοδηγούμενος οραματισμός, η επανάληψη μιας συγκεκριμένης λέξης ή φράσης (τεχνικές NLP) που σας χαλαρώνει μπορεί να βοηθήσουν. Ακούστε μουσική, γράψτε σε ένα ημερολόγιο ή κάντε γιόγκα, οτιδήποτε σας χαλαρώνει.

8. Αναγνωρίστε πότε χρειάζεστε βοήθεια

Το να μάθετε να ελέγχετε το θυμό σας είναι μια πρόκληση. Αν έχετε θέματα θυμού και τα πράγματα βγαίνουν εκτός ελέγχου, ζητήστε τη βοήθεια ενός ειδικού ψυχοθεραπευτή ώστε να μπορέσετε να διαχειριστείτε το θυμό σας.

Απελευθέρωση από το θυμό

Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ για την διαχείριση του θυμού επικεντρώνεται καταρχήν στο να κατανοήσετε τις αιτίες, την πηγή προέλευσης του θυμού σας και στη συνέχεια το πως θα τον διαχειρίζεστε αποτελεσματικά. Μπορείτε να καταφέρετε να ελέγξετε τα συμπτώματα της οργής με σκοπό να χτίσετε πιο θετικές σχέσεις, και να έχετε μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Οι ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες δεν έχουν ως σκοπό να κατασταλεί ή να ξεχαστεί ο θυμό σας, αντιθέτως, έχουν ως σκοπό να βοηθήσουν να εντοπίσετε και να επουλώσετε ψυχολογικά τραύματα του παρελθόντος, και να μάθετε τρόπους για να εκφράζετε τα συναισθήματά θυμού με ελεγχόμενο τρόπο. Εξαιρετική βοήθεια παράλληλα με την ψυχοθεραπεία, προσφέρει η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ και το EMDR.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more