Αβοκάντο: θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

αβοκάντο, θρεπτική αξία αβοκάντο, οφέλη αβοκάντο στην υγεία

Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι ένα τροπικό φρούτο σε σχήμα αχλαδιού και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες αβοκάντο και το δέντρο ανήκει στην οικογένεια Lauraceae.

Το αβοκάντο είναι τεχνικά ένα μούρο που περιέχει ένα μεγάλο σπόρο. Έχει κρεμώδη και βουτυρένια υφή  και πλούσια γεύση χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα του σε λιπαρά.

Θρεπτική αξία

Τα αβοκάντο είναι μια εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και βιταμίνης Ε. Ωστόσο, το αβοκάντο έχει περισσότερες θερμίδες εξαιτίας των λιπαρών που περιέχει. Μισό αβοκάντο ανά πέντε ημέρες είναι αρκετό για αυτό οι άνθρωποι που θέλουν να ελέγχουν το βάρος τους καλό είναι να σκέφτονται να περιορίζουν τον αριθμό των αβοκάντο που καταναλώνουν.

Τα αβοκάντο έχουν περισσότερες υδατοδιαλυτές φυτικές ίνες από κάθε άλλο φρούτο και περιέχουν πολλά χρήσιμα μεταλλικά στοιχεία όπως ο σίδηρος, ο χαλκός και το κάλιο και είναι καλή πηγή βιταμίνη Β και φολικού οξέος.

Οφέλη αβοκάντο στην υγεία

Ένας υγιεινός τρόπος ζωής περιλαμβάνει θρεπτικές τροφές που βοηθούν στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση ασθενειών.  Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και τα υγιή λιπαρά του αβοκάντο βοηθούν στην πρόληψη ασθενειών και κρατούν το σώμα σε καλή κατάσταση.

Τα ακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα βοηθούν στην υγεία της καρδιάς. Οι μελέτες δείχνουν ότι τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα προστατεύουν από τα νοσήματα του καρδιαγγειακού και μειώνουν την αρτηριακή πίεση. Τα έλαια του αβοκάντο περιλαμβάνουν το ελαϊκό οξύ και το λινολεϊκό οξύ τα οποία βοηθούν στην πρόληψη της υψηλής χοληστερόλης.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι θερμίδες που περιέχει το αβοκάντο είναι περισσότερες από αυτές σε κάθε άλλο φρούτο και λαχανικό. Τα λιπαρά οξέα που υπάρχουν στο αβοκάντο προκαλούν κορεσμό που βοηθά στη ρύθμιση της όρεξης.

Τα αβοκάντο έχουν πολλά οφέλη στις εξής περιπτώσεις:

  • Καρκίνο: Το φολικό οξύ που υπάρχει στο αβοκάντο ίσως να μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του προστάτη και του παχέος εντέρου.
  • Αρθρίτιδα και οστεοπόρωση: οι μελέτες έχουν δείξει ότι τα έλαια του αβοκάντο μειώνουν τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας. Η βιταμίνη Κ που υπάρχει στα αβοκάντο ενισχύει την υγεία των οστών μειώνοντας την αποδόμηση των οστών και την αποφυγή της οστεοπόρωσης.
  • Κατάθλιψη: οι μελέτες δείχνουν μια σύνδεση ανάμεσα στην κατάθλιψη και στα χαμηλά επίπεδα φολικού οξέος. Το φολικό οξύ παρεμποδίζει τη συσσώρευση της ομοκυστεΐνης στο αίμα. Η ομοκυστεΐνη επιβραδύνει τη ροή των θρεπτικών συστατικών στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να εμφανίζεται κατάθλιψη. Τα υψηλά επίπεδα φολικού οξέος στο αβοκάντο βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.
  • Φλεγμονή: η χρόνια φλεγμονή μπορεί να προκαλέσει πολλές ασθένειες όπως ο διαβήτης, η άνοια και η αρθρίτιδα. Η βιταμίνη Ε στο αβοκάντο μειώνει τη φλεγμονή στο σώμα.
  • Πέψη: τα αβοκάντο περιέχουν φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην κινητικότητα του εντέρου. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη ρύθμιση και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.
  • Αρτηριακή πίεση: τα αβοκάντο είναι πλούσια σε κάλιο. Το κάλιο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης καθώς μειώνει τα επίπεδα του νατρίου και έτσι μειώνεται η πίεση στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων.
  • Καρδιά: το πιο υγιές λιπαρό οξύ στο αβοκάντο είναι το ελαϊκό οξύ, ένα μονοακόρεστο λιπαρό οξύ. Αυτό το λιπαρό οξύ βοηθά στη μείωση της φλεγμονής στο καρδιαγγειακό. Τα αβοκάντο περιέχουν β-σιτοστερόλη που βοηθά στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.
  • Όραση: η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι δύο αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα αβοκάντο και βοηθούν στην υγεία των ματιών. Βοηθούν στην προστασία του ιστού του ματιού από την UV ακτινοβολία και προλαμβάνουν την εμφάνιση του καταρράκτη και τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας.
ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ