Πως μπορείτε να μιλήσετε στα παιδιά σας για τον κορωνοϊό

παιδιά, κορωνοϊός. πως μιλάμε στα παιδιά για τον κορωνοϊό

Κορωνοϊός και Παιδιά

Δείτε τον κορωνοϊό σαν μια ευκαιρία να δουλέψετε με τα παιδιά σας ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες για να ξεχωρίζουν τα πραγματικά γεγονότα από την μυθοπλασία.

Όλες αυτές οι πληροφορίες σχετικά με την πανδημία είναι εύκολο να τρομάξουν τα παιδιά και να τα κάνουν να αισθανθούν ανήσυχα.

Ο εγκέφαλός μας , άρα και ο εγκέφαλος των παιδιών εμφανίζει μια τάση προς την αρνητικότητα και αυτός είναι ένας τρόπος για να κρατηθεί ασφαλής.

Πολλές φορές ο πολύπλοκος εγκέφαλος μας οδηγεί σε καταστροφολογικά σενάρια, με αποτέλεσμα να νιώθουμε μεγαλύτερο φόβο από ότι φυσιολογικά.

Ακόμη και δύσκολες πληροφορίες όπως αυτές που αφορούν τον κορωνοϊό, τη διασπορά του και τον περιορισμό στο σπίτι μπορείτε να τις πείτε στα παιδιά με οικείους τρόπους. Είναι η κατάλληλη στιγμή να μάθουν να ξεχωρίζουν τα πραγματικά γεγονότα.

Παιδιά προσχολικής ηλικίας

Αν βλέπετε ή ακούτε ειδήσεις για τον κορωνοϊό στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο, το παιδί σας θα προσπαθήσει να επεξεργαστεί κάποια πράγματα που ακούει ή βλέπει. Όταν αυτό συμβεί, είναι σημαντικό να του επιβεβαιώσετε ότι είναι ασφαλές. Ο κόσμος τους είναι πολύ μικρός και ανησυχούν πολύ για τους γονείς, τους συγγενείς και τα κατοικίδια τους, για αυτό καλό είναι να το καθησυχάσετε και να του πείτε ότι κανείς δεν κινδυνεύει. Την ίδια στιγμή, προσπαθήστε να μην εκθέτετε τα παιδιά συνεχώς σε πληροφορίες. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν μπορούν να διαχωρίσουν την πραγματικότητα από τη φαντασία, για αυτό είναι πολύ σκληρό και δύσκολο να καταλάβουν αν κάτι συμβαίνει κοντά τους ή μακριά τους.

Και φυσικά χρησιμοποιήστε λεξιλόγιο που θα καταλαβαίνουν τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης.

Παιδιά σχολικής ηλικίας

Τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο γνωρίζουν αρκετές πληροφορίες από ότι τα μικρότερα παιδιά επειδή συζητούν στο σχολείο και στην παιδική χαρά , όπως επίσης έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, για αυτό αν δεν μιλήσετε εσείς στα παιδιά σας, μπορεί να πληροφορούνται από λιγότερο αξιόπιστες πηγές.

Σημαντικό ρόλο παίζει η αυτοπεποίθηση και η βεβαιότητα όταν μιλάτε στα παιδιά αντί της σύγχυσης και της απαισιοδοξίας. Σαν γονείς είναι ανάγκη να βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά τηρούν τους κανόνες υγιεινής και να τους πείτε ότι οι ειδικοί, η κυβέρνηση, οι δάσκαλοι και όλοι οι άλλοι ενήλικες κάνουν τη δουλειά τους ώστε να εξασφαλίσουν την ασφάλεια μας. Για να μειωθεί η αρνητικότητα είναι σημαντικό σαν γονείς να τονίζετε τα θετικά. Ίσως τα παιδιά σας να σας πουν ότι τους κρύβετε πράγματα και αυτό σας κάνει να φαίνεστε αναξιόπιστοι.

Προέφηβοι και έφηβοι

Για να εξουδετερώσετε τον πανικό στους προέφηβους και στους έφηβους, συνδυάστε την επιβεβαίωση και τη συναισθηματική ασφάλεια. Βάλτε τα πράγματα σε ένα πλαίσιο, η γρίπη εμφανίζεται κάθε χρόνο και δεν ακούμε τόσες πολλές ειδήσεις για αυτό. Αυτός ο ιός είναι κάτι καινούργιο, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ανησυχούν.

Καταστάσεις σαν αυτή αποτελούν ευκαιρία για να δουλέψετε με τα παιδιά σας το πως θα διαχωρίζουν την πραγματικότητα από την φαντασία. Ρωτήστε το παιδί σας για το τι έχει διαβάσει και τι έχει δει. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πιστεύουν έγκυρες ειδήσεις, αλλά ότι θα σκέφτονται ποιος δημιούργησε αυτές τις ειδήσεις; Είναι αξιόπιστες; Πώς μπορούν να πουν ότι είναι αξιόπιστες; Ποια είναι η πηγή; Ποιος παράγει αυτή την είδηση και για ποιο λόγο; Στη συνέχεια βοηθήστε τα να βρουν αξιόπιστες ειδήσεις. Οι γονείς πρέπει να επιστρατεύσουν και τις δικές τους δεξιότητες για αυτή τη διαδικασία.

Το πρόβλημα ξεκινά όταν στο μανάβικο μια ηλικιωμένη κυρία μιλά για θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με τον κορωνοϊό με τον ταμία. Αν οι ενήλικες πιστεύουν σε φήμες και viral βίντεο, μπορείτε να καταλάβετε πόσο μεγάλη πρόκληση είναι αυτή για τα παιδιά που δεν έχουν τις ανάλογες δεξιότητες.

Πώς μπορείτε να τους πείτε ότι μια είδηση είναι έγκυρη;

 Ακολουθούν πέντε τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εξηγήσετε στα παιδιά σας αν μια είδηση είναι έγκυρη:

 1. Αξιολόγηση της πηγής

 Σίγουρα έχετε ακούσει για την πηγή από την οποία προέρχονται οι ειδήσεις. Η εύρεση αξιόπιστων δημοσιογραφικών πηγών και η αποφυγή της παραπληροφόρησης απαιτούν επαγρύπνηση , ανοιχτό μυαλό και μάτια.

2. Διασταύρωση πληροφοριών

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να διασταυρώσετε μια είδηση και να δείτε αν η πηγή είναι αξιόπιστη.

3. Έλεγχος για περίεργες διευθύνσεις url

Ρίξτε μια ματιά για να δείτε αν οι ειδήσεις προέρχονται από κάποιο site με περίεργο όνομα. Διαβάστε ποιοι γράφουν σε αυτό.

4. Ψάξτε για σημάδια χαμηλής ποιότητας

Ψάξτε για τολμηρούς, αβάσιμους ισχυρισμούς, φράσεις και τίτλους και ορθογραφικά λάθη. Αν βλέπετε όλα αυτά σε μια νέα είδηση, ίσως το site να μην είναι έγκυρο.

5. Σκεφτείτε πριν μοιραστείτε οποιαδήποτε πληροφορία

Οι ψεύτικες ειδήσεις συνδέονται με την πρόκληση θυμού ή φόβου στους ανθρώπους. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν και να αποφασίσουν ότι δεν θέλουν να είναι μέρος αυτού του κύκλου. Αναφερθείτε στην προσοχή τους στο σωστό και στο λάθος, και υπενθυμίστε τους τη σημασία της διάδοσης μιας αξιόπιστης και καλής πληροφορίας. Δεν θα είναι τέλεια σε αυτό επειδή ακόμη θα συνεχίσουν να κάνουν τέτοια πράγματα, αλλά τα βοηθάτε να καταλάβουν ότι πρέπει να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά.

Να ακούτε με κατανόηση τα παιδιά

Τελικά, αν το παιδί σας φοβάται για τον κορωνοϊό δώστε του χώρο για το φόβο και όλα τα συναισθήματα που νιώθει, και ακούστε το ενεργά με συμπόνια. Μπορείτε να πείτε κάτι όπως, «Είναι πραγματικά τρομακτικό να ακούει κάποιος για τον ιό και για ανθρώπους που πεθαίνουν και πόσο άσχημο είναι αυτό. Στοιχηματίζω ότι νιώθεις ανησυχία ότι εσύ ή κάποιος που αγαπάς ίσως να αρρωστήσει και ακόμη και να πεθάνει.» Είναι απόλυτα φυσιολογικό για τα παιδιά να νιώθουν ανησυχία για αυτά τα πράγματα. Επιτρέπεται να νιώθουν έτσι.

Οι γονείς είναι καλό να υπενθυμίζουν στα παιδιά τους ότι τα αγαπούν, ότι είναι όλοι ασφαλείς και ότι πάντα θα τα προστατεύουν και θα τα φροντίζουν.

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ