Γιατί είναι δύσκολο να κόψετε τις κακές διατροφικές συνήθειες

διατροφικές συνήθειες, κακές διατροφικές συνήθειες, γιατί είναι δύσκολο να κόψετε τις κακές διατροφικές συνήθειες, αλλάξτε διατροφικές συνήθειες

Διατροφικές Συνήθειες

Κάθε φορά που σκεφτόμαστε τις υγιεινές συνήθειες το μυαλό μας πάει στην άσκηση, στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, στη διατήρηση του φυσιολογικού βάρους, στον επαρκή και ποιοτικό ύπνο, στις εργαστηριακές εξετάσεις για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης και τη γλυκόζης στο αίμα. Η μείωση του στρες, οι υγιείς σχέσεις , οι δραστηριότητες και τα ενδιαφέροντα επίσης συμβάλλουν στην ευεξία μας.

Οι υγιείς αλλαγές στον τρόπο ζωής επηρεάζουν όχι μόνο στην σωματική αλλά και την ψυχική μας υγεία. Αυτά που κάνουμε εμείς για τον εαυτό μας είναι πολύ σημαντικά. Οι υγιείς αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι μια συνεχής και δύσκολη διαδικασία. Ακόμη και όταν έχετε ισχυρό κίνητρο, το να υιοθετήσετε νέες, υγιεινές συνήθειες και να σπάσετε τις παλιές είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Δεν είναι μονάχα η έλλειψη θέλησης ή κινήτρου που σας κάνει να τρώτε παραπάνω και να παίρνετε βάρος. Μερικές φορές η δύναμη της συνήθειας είναι τόσο μεγάλη που δεν τη συνειδητοποιείτε, όπως το να παραλείπετε το πρωινό σας ή να τρώτε πατατάκια ενώ παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά στην τηλεόραση.

Το φαγητό έχει ισχυρή συναισθηματική βάση. Οι διατροφικές συνήθειες χτίζονται και συντηρούνται από το σύστημα επιβράβευσης του εγκεφάλου. Δεν είναι βέβαια απλά η επιβράβευση ή η ευχαρίστηση, αλλά η σύνδεση που δημιουργείται. Το φαγητό δεν είναι απλά φαγητό, είναι κάτι πολύ περισσότερο.

Το φαγητό είναι μια εμπειρία αισθήσεων και οι κινήσεις των μυών του προσώπου όταν τρώμε νευρολογικά μιμούνται την κοινωνική αλληλεπίδραση, δημιουργώντας μας την αίσθηση της ασφάλειας και της ηρεμίας. Όταν λοιπόν κάποιος λέει ότι το φαγητό είναι φίλος του, αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί το φαγητό για να ρυθμίσει το νευρικό του σύστημα.

Αλλάξτε διατροφικές συνήθειες

Οι διατροφικές συνήθειες είναι πολύ ισχυρές και κάποιες είναι καλές (όταν τρώμε πρωινό) και κάποιες κακές (τρώμε παραπάνω από το κανονικό). Αν και πολλές από αυτές τις συνήθειες διαμορφώνονται στη διάρκεια της παιδικής μας ηλικίας, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αργά για να τις αλλάξετε.

Οι ξαφνικές και απότομες αλλαγές στη διατροφή και στις συνήθειες σας μπορεί να έχουν βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα όπως η απώλεια βάρους αλλά τελικά δεν αποτελούν καλή ιδέα και δεν αποδίδουν μακροπρόθεσμα. Για να επιτύχετε μόνιμες και αποτελεσματικές αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες χρειάζεται να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζετε το φαγητό:

  • Να αναγνωρίσετε όλες τις διατροφικές σας συνήθειες, τις καλές και τις κακές και όλες τις αιτίες που σας οδηγούν στις ανθυγιεινές συμπεριφορές.
  • Να αντικαταστήσετε τις ανθυγιεινές διατροφικές σας συνήθειες με υγιεινές.
  • Να ενισχύσετε τις νέες και πιο υγιεινές σας συνήθειες.

Για να διατηρήσετε τις νέες διατροφικές σας συνήθειες χρειάζεται να είστε υπομονετικοί με τον εαυτό σας. Η κάθε αλλαγή χρειάζεται χρόνο και αφοσίωση. Σκεφτείτε πως ξεκινήσατε τις ανθυγιεινές συνήθειες, γιατί, τι σας οδήγησε σε αυτές και τι αλλαγές είναι ανάγκη να κάνετε. Να είστε συμπονετικοί με τον εαυτό σας και μην τον κατηγορείτε για τα λάθη σας. Ένα λάθος δεν μπορεί να καταστρέψει όλη σας την προσπάθεια. Μπορείτε να τα καταφέρετε κάνοντας ένα βήμα τη φορά. Μην περιμένετε να αλλάξετε τον εαυτό σας σε μια νύχτα. Κάντε μικρά και σταθερά βήματα ώστε οι νέες σας συνήθειες να έχουν διάρκεια.

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ