Καρύδια: θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

καρύδια, θρεπτική αξία καρυδιών, ιδιότητες καρυδιών, οφέλη καρυδιών στην υγεία

Καρύδια

Τα καρύδια είναι από τους πιο γνωστούς ξηρούς καρπούς. Είναι εξαιρετική πηγή καλών λιπαρών, πρωτεΐνης και φυτικών ινών. Συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς και των οστών και βοηθούν στην διατήρηση του φυσιολογικού βάρους.

Θρεπτική αξία

Τα καρύδια είναι εξαιρετική πηγή:

  • μαγγανίου
  • χαλκού
  • μαγνησίου
  • φωσφόρου
  • βιταμίνης Β6
  • σιδήρου

Είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Είναι επίσης καλή πηγή πρωτεΐνης.

Ο συνδυασμός υγιών λιπαρών , πρωτεΐνης και φυτικών ινών στα καρύδια βοηθούν στην αίσθηση του κορεσμού. Αυτό τα καθιστά ένα πολύ υγιεινό σνακ.

Τα καρύδια έχουν υψηλότερα ποσοστά  ωμέγα-3 λιπαρών οξέων από κάθε άλλο ξηρό καρπό. Τα καρύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε α-λινολενικό οξύ, το οποίο είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ, πράγμα που σημαίνει ότι το λαμβάνουμε μέσω της διατροφής.

Τα καρύδια έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες οφείλονται στη βιταμίνη Ε, την μελατονίνη και στις πολυφαινόλες που περιέχουν.

Οφέλη καρυδιών

Υγεία εγκεφάλου

Τα καρύδια περιέχουν φυτοχημικές ενώσεις, όπως και υψηλά ποσοστά πολυακόρεστων λιπαρών οξέων που έχουν πολλά οφέλη για την υγεία και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του οξειδωτικού στρες στον εγκέφαλο αλλά επίσης βοηθούν στη μεταφορά των νευρικών σημάτων και στη νευρογένεση, την διαδικασία δημιουργίας νευρώνων.

Επίσης τα καρύδια περιέχουν βιταμίνη Ε, φολικό οξύ και ελλαγικό οξύ που συμβάλλουν στην προστασία των νεύρων και στην λειτουργία της μνήμης.

Ενίσχυση της διάθεσης

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι σημαντικά για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Οι μελέτες δείχνουν ότι παίζουν σημαντικό ρόλο σε συγκεκριμένες διαταραχές της διάθεσης.

Υγεία της καρδιάς

Η κατανάλωση καρυδιών βοηθά στην μείωση του κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, και το έλαιο που υπάρχει στα καρύδια έχει πολλά οφέλη για τη λειτουργία των ενδοθηλιακών κυττάρων, τα οποία συνθέτουν το εσωτερικό τοίχωμα των αιμοφόρων αγγείων. Οι μελέτες δείχνουν ότι τα καρύδια μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και τους δείκτες της φλεγμονής.

Υγεία του πεπτικού συστήματος

Τα καρύδια συμβάλλουν στην ενίσχυση του μικροβιώματος του εντέρου και αυξάνουν συγκεκριμένα στελέχη βακτηρίων, που έχουν πολλά οφέλη στην υγεία.

Μείωση της φλεγμονής

Η φλεγμονή αποτελεί την κύρια αιτία για πολλά νοσήματα, όπως τα νοσήματα του καρδιαγγειακού, ο διαβήτης τύπου 2, η νόσος του Alzheimer, ο καρκίνος που προκαλούνται από το οξειδωτικό στρες.

Οι πολυφαινόλες που υπάρχουν στα καρύδια βοηθούν στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, το μαγνήσιο και το αμινοξύ αργινίνη που υπάρχουν στα καρύδια βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ