Πως να αντιμετωπίσετε την κοινωνική απομόνωση

κοινωνική απομόνωση, κοινωνική απόσταση, παράγοντες που αυξάνουν το στρες, συναισθήματα λόγω απομόνωσης, τρόποι για να αντιμετωπίσετε την κοινωνική απομόνωση

Κοινωνική απομόνωση

Η πανδημία μας έχει οδηγήσει στην κοινωνική απόσταση. Αυτό σημαίνει ότι μένουμε μακριά από άλλους ανθρώπους. Η ανθρώπινη επαφή είναι ουσιαστική για την ευημερία μας. Όμως στις μέρες μας οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Η κοινωνική απόσταση επηρεάζει την σωματική και την ψυχική μας υγεία. Η μοναξιά μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα όπως ο διαβήτης, τα αυτοάνοσα νοσήματα και τα νοσήματα του καρδιαγγειακού. Αν είστε ευάλωτοι στην κατάθλιψη, στο άγχος και στη μοναξιά τότε μπορεί τα πράγματα να σας φαίνονται πιο δύσκολα. Η καραντίνα, η τηλεργασία και η κοινωνική απόσταση έχουν ακόμη πιο έντονες επιπτώσεις στην ψυχική μας υγεία.

Παράγοντες που αυξάνουν το στρες

Είναι πολύ δύσκολο να ζούμε σε καραντίνα και να μην είμαστε βέβαιοι πόσο θα διαρκέσει και πότε θα τελειώσει. Η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα για πράγματα που δεν μπορούμε να ελέγξουμε εντείνουν το άγχος.

Πολλοί άνθρωποι αυτή την περίοδο αναφέρουν ότι έχουν έντονο στρες καθώς ανησυχούν για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία.

Η καραντίνα για πολλούς ανθρώπους είναι ιδιαίτερα μοναχική. Ίσως να μην έχουν κοντά τους την οικογένειά τους ή ένα σύντροφο σε αυτή την δύσκολη περίοδο. Η μοναξιά και η απομόνωση επιδεινώνουν το άγχος. Καλό είναι να θυμάστε ότι αυτή η κατάσταση είναι προσωρινή.

Υπάρχουν πολλά συναισθήματα που μπορεί να νιώθετε αυτό το διάστημα και περιλαμβάνουν:

  • Φόβο και ανησυχία: είναι απόλυτα φυσιολογικό να ανησυχείτε για τη διασπορά του κορωνοϊού. Ο ιός είναι αρκετά μεταδοτικός και ζει για συγκεκριμένες ώρες στις επιφάνειες. Είναι φυσιολογικό να ανησυχείτε για την υγεία σας.
  • Κατάθλιψη: η φυσιολογική μας ρουτίνα έχει αλλάξει τελείως. Οι εναλλαγές στη διάθεση είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Οι περισσότεροι μένουμε σπίτι αντί να πάμε στη δουλειά μας, τα παιδιά κάνουν τηλεκπαίδευση αντί να παίζουν έξω. Και είναι σχεδόν αδύνατο κάποιος να μπει σε ρυθμό με τόση αβεβαιότητα.
  • Θυμό, απογοήτευση ή νευρικότητα: αυτά τα συναισθήματα έχουν τις ρίζες τους στο γεγονός ότι έχουμε χάσει τον έλεγχο σε πολλά πράγματα.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι νέοι, οι γυναίκες, οι άνθρωποι με ιστορικό ψυχιατρικής διαταραχής και όσοι εργάζονται στον τομέα της υγείας επηρεάζονται περισσότερο. Βέβαια η απομόνωση μπορεί να επηρεάσει τον καθένα και να φέρει στην επιφάνεια παλιά τραύματα.

Αντιμετώπιση της κοινωνικής απομόνωσης 

Υπάρχουν κάποια βήματα που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το στρες της απομόνωσης:

  1. Αποδεχτείτε ότι θα έχετε ανάμικτα συναισθήματα. Είναι δύσκολο να κατανοήσετε όσα συμβαίνουν. Όμως η άρνηση δεν βοηθά κανένα. Κάποια συναισθήματα θα είναι δυσάρεστα και δεν θα σας αρέσουν καθόλου, όμως σκεφτείτε ότι δεν θα κρατήσουν για πάντα. Όλοι έχουμε άσχημες μέρες και μέρες με περισσότερο στρες. Ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις.
  2. Μείνετε σε επαφή με άλλους ανθρώπους. Η κοινωνική απόσταση δεν σημαίνει και κοινωνική απομόνωση. Μείνετε σε επαφή με τους φίλους και τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Το τηλέφωνο, οι βιντεοκλήσεις, και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν στην επικοινωνία. Φυσικά δεν είναι το ίδιο με την φυσική επαφή αλλά υπάρχει και αυτή λύση.
  3. Δείτε την θετική πλευρά της κατάστασης. Έχετε το χρόνο να κάνετε πράγματα που συνεχώς παραμελούσατε. Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια νέα ρουτίνα για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στην απαιτητική αυτή περίοδο. Μιλήστε με φίλους, βγείτε για περπάτημα, διαβάστε ένα βιβλίο, κάντε κάτι διασκεδαστικό. Μάθετε τεχνικές χαλάρωσης. Οι βαθιές αναπνοές και ο διαλογισμός θα σας βοηθήσουν να ηρεμήσετε .Ίσως η καραντίνα να είναι μια ευκαιρία να δείτε όσα πραγματικά είναι σημαντικά για εσάς.
  4. Να είστε ευγενικοί. Κάποιοι άνθρωποι εργάζονται για να έχετε όσα χρειάζεστε για αυτό καλό είναι να μιλάτε όμορφα. Τους κάνετε χαρούμενους και τους δίνετε δύναμη να συνεχίσουν.
  5. Μην βλέπετε συνεχώς ειδήσεις. Δεν χρειάζεται να είστε κολλημένοι μπροστά από την τηλεόραση και να παρακολουθείτε κάθε εξέλιξη. Ενημερωθείτε μια φορά την ημέρα. Για την ενημέρωση σας εμπιστευτείτε αξιόπιστες πηγές. Οι ψευδείς ειδήσεις και οι φήμες προκαλούν πανικό.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ