Αργινίνη

Αργινίνη

Η αργινίνη είναι ένα αμινοξύ το οποίο χρησιμοποιεί ο οργανισμός για τη σύνθεση πρωτεϊνών. Η αργινίνη κατατάσσεται στα ημι-απαραίτητα αμινοξέα, αναλόγως το στάδιο ανάπτυξης και την κατάσταση υγείας του οργανισμού. Οι περισσότεροι υγιείς ενήλικες δεν χρειάζεται να συμπληρώσουν την διατροφή τους με αργινινίνη, γιατί είναι ένα συστατικό όλων των τροφών που περιέχουν πρωτεΐνη και μπορεί να συντεθεί στο σώμα από τη γλουταμίνη. Το ανθρώπινο σώμα παράγει αργινίνη από μόνο του, και τα παιδιά τη χρειάζονται για την ανάπτυξη. Οι ανεπάρκεια αργινίνης είναι σπάνια, καθώς οι ενήλικες παίρνουν την έξτρα αργινίνη που μπορεί να χρειάζονται από τη διατροφή τους.

Αργινίνη – ιδιότητες

Μερικές μελέτες έχουν δείξει πως η αργινίνη φαίνεται να προωθεί την σύνθεση αυξητικής ορμόνης, ενώ άλλες μελέτες δεν επιβεβαίωσαν αυτό το αποτέλεσμα. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η αργινίνη μπορεί να είναι χρήσιμη στην υπέρταση, καθώς μπορεί να μειώσει την συστολική και τη διαστολική πίεση.

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι πιθανώς η αργινίνη να είναι ένα βοηθητική για την γενικότερη υγεία, για παράδειγμα να ανακουφίσει πόνο στο στήθος ή να βελτιώσει προβλήματα στύσης, και στην υπέρταση. Η αργινίνη μπορεί επίσης να βοηθήσει τα νεφρά να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, να επιταχύνει την επούλωση πληγών, να τονώσει το ανοσοποιητικό σύστημα και να ισορροπήσει ορμονικές διαταραχές.

Αργινίνη και Κατάθλιψη

Τα άτομα που πάσχουν από μείζονα κατάθλιψη, έχουν μειωμένη βιοδιαθεσιμότητα αργινίνης και μειωμένα επίπεδα αργινίνης. Είναι πιθανό ότι αυτό οφείλεται στις φλεγμονώδεις αντιδράσεις που συνδέονται με την κατάθλιψη. Επίσης, μελέτες σε πειραματόζωα έδειξαν ότι η λήψη αργινίνης βοηθά στην προστασία των νευρώνων και την επιβράδυνση της γήρανσης του εγκεφάλου, μειώνοντας την οξειδωτική βλάβη στον εγκέφαλο που προκαλείται από το χρόνιο στρες. 

Όσον αφορά τις υπόλοιπες ψυχικές διαταραχές, μελέτες έχουν δείξει ότι ο εγκέφαλος ανθρώπων με σχιζοφρένεια (ψυχωσική συνδρομή) έχουν διαταραγμένο μεταβολισμό αργινίνης. Είναι επίσης απαραίτητη όταν υπάρχει ψυχολογικό στρες, για παράδειγμα κατά την ανάρρωση από ατυχήματα, εγκαύματα ή όταν το λεπτό έντερο ή τα νεφρά (όπου συντίθεται η αργινίνη) έχουν υποστεί βλάβες.

Αργινίνη και λίμπιντο

Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι τα συμπληρώματα αργινίνης (L-αργινίνη) μπορούν να δράσουν ως τονωτικό – διεγερτικό. Η αργινίνη αυξάνει τη λίμπιντο και τη σεξουαλική ικανοποίηση, καθώς βελτιώνει τη ροή αίματος στα γεννητικά όργανα και τη χαλάρωση των λείων μυών (μέσα από μηχανισμούς που επηρεάζουν το μονοξείδιο του αζώτου).

Τροφές που περιέχουν αργινίνη

  • Ξηροί καρποί και σπόροι (ο κολοκυθόσπορος, έχει από τις υψηλότερες περιεκτικότητες σε αργινίνη), όπως και το σουσάμι. Πολλά είδη ξηρών καρπών περιέχουν αργινίνη, όπως τα καρύδια, αμύγδαλα, και κουκουνάρι, σταφίδα.
  • Ζωϊκά προϊόντα, ιδίως η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, το κόκκινο κρεας
  • Όσπρια (μπιζέλια, σόγια), φύκια.

Παρενέργειες αργινίνης

Κάποια στοιχεία δείχνουν ότι υψηλά επίπεδα αργινίνης μπορεί να επιδεινώσουν τον έρπη. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ιός του έρπη χρειάζεται αργινίνη για να πολλαπλασιαστεί. Άνθρωποι με προβλήματα στο συκώτι, όπως κίρρωση, ή χαμηλη πίεση θα πρέπει να αποφεύγουν τα συμπληρώματα αργινίνης. Τα συμπληρώματα αργινίνης δεν είναι κατάλληλα για όποιον έχει υποστεί πρόσφατα ένα καρδιακό επειδόσιο (έμφραγμα).

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Για την ενίσχυση του οργανισμού γενικότερα, του ανοσοποιητικού συστήματος και της αντιμετώπισης του στρες και του άγχους, υπάρχουν οι πιο αποτελεσματικές λύσεις μέσα από την ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ και το ΒΕΛΟΝΙΣΜΟ.

 

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more