Μανταρίνια: θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

μανταρίνι, μανταρίνια, θρεπτική αξία μανταρινιού, ιδιότητες μανταρινιού, οφέλη μανταρινιού στην υγεία

Μανταρίνια

Το μανταρίνι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή εσπεριδοειδή. Είναι πεντανόστιμο και γεμάτο βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μεταλλικά στοιχεία. Όπως τα περισσότερα εσπεριδοειδή έχει πολλά οφέλη στην υγεία.

Θρεπτική αξία

Τα μανταρίνια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και περιέχουν πολλές βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Επίσης περιέχουν φυσικά σάκχαρα και μικρό ποσοστό πρωτεΐνης.

Τα μανταρίνια είναι πλούσια σε βιταμίνη C,  ένα μικρό μανταρίνι καλύπτει το 40% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C είναι ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προλαμβάνει από την κυτταρική βλάβη και το οξειδωτικό στρες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Τα μανταρίνια περιέχουν φολικό οξύ και θειαμίνη. Αυτές οι βιταμίνες έχουν πολλές λειτουργίες που συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του σώματος,  προλαμβάνουν την αναιμία και προάγουν τον υγιή μεταβολισμό.

Τα μανταρίνια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία μειώνουν τη φλεγμονή και προλαμβάνουν την κυτταρική βλάβη που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Τα αντιοξειδωτικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2, των καρδιακών νοσημάτων και πολλών άλλων παθήσεων.

Μαζί με τη βιταμίνη C που είναι ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό, τα μανταρίνια περιέχουν εσπεριδίνη και β-καροτένιο.

Το β-καροτένιο είναι πρόδρομος της βιταμίνης Α, και συνήθως υπάρχει στα πορτοκάλια και στα κόκκινα φρούτα. Αυτό το πανίσχυρο αντιοξειδωτικό προάγει την υγιή ανάπτυξη των κυττάρων και τον μεταβολισμό της γλυκόζης.  Η εσπεριδίνη έχει αντιοξειδωτική δράση.

Οφέλη στην υγεία

Υγεία της καρδιάς

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχει μια σύνδεση ανάμεσα στα εσπεριδοειδή και τη χαμηλότερη συχνότητα των παθήσεων του καρδιαγγειακού. Υπάρχει μια σύνδεση ανάμεσα στην ανεπάρκεια της βιταμίνης C και του υψηλότερου κινδύνου για καρδιακά νοσήματα. Η βιταμίνη C έχει επίσης θετική επίδραση στα επίπεδα των λιπιδίων και στην αρτηριακή πίεση, όπως επίσης και στη λειτουργία των ενδοθηλιακών κυττάρων.

Ανοσοποιητικό σύστημα

Η βιταμίνη C έχει τεράστια επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα. Η βιταμίνη C συμβάλλει στην πρόληψη ασθενειών, όπως το κοινό κρυολόγημα , όπως επίσης μειώνει τη διάρκεια της νόσου και ανακουφίζει τα συμπτώματα.

Καρκίνος

Υπάρχουν πολλές μελέτες που δείχνουν ότι τα εσπεριδοειδή μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Σε αυτό παίζουν ρόλο τα βιοενεργά και τα φυτοθρεπτικά συστατικά. Η βιταμίνη C έχει αντικαρκινική δράση.

Υγεία των οστών

Όσο μεγαλώνουμε, τα οστά γίνονται πιο εύθραυστα επειδή μειώνεται ο σχηματισμός νέων οστών και συνεχίζεται η απορρόφηση των οστών. Η διατροφή παίζει κύριο ρόλο στη διατήρηση και στη μείωση της απώλειας της οστικής πυκνότητας. Οι μελέτες δείχνουν ότι η β-κρυπτοξανθίνη διεγείρει την ανάπτυξη των οστών και μειώνει την απορρόφηση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η οστική μάζα.

Υγεία του δέρματος και επούλωση

Η διατήρηση του υγιούς δέρματος εξαρτάται από τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Το δέρμα μας αποτελεί έναν φραγμό, που προστατεύει τα ζωτικά μας όργανα και τα συστήματα από το περιβάλλον. Το δέρμα φυσικά χρειάζεται υψηλή συγκέντρωση βιταμίνης C. Η βιταμίνη C έχει αντιοξειδωτική δράση , προστατεύει το δέρμα από την UV ακτινοβολία και διεγείρει την παραγωγή του κολλαγόνου.

Η βιταμίνη C είναι σημαντική για τη διατήρηση της υγιούς ισορροπίας μεταξύ κολλαγόνου και ελαστίνης, η οποία είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί όσο περνούν τα χρόνια. Επίσης η βιταμίνη C έχει επουλωτική δράση, μειώνει τη φλεγμονή και τις ουλές.

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ