Μήλα: διατροφική αξία και οφέλη

μήλα, θρεπτική αξία μήλου, διατροφική αξία μήλου, οφέλη μήλου

Μήλα

Το μήλο είναι ένα πολύ δημοφιλές φρούτο παγκόσμια. Τα μήλα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C και πολλά αντιοξειδωτικά. Έχουν λίγες θερμίδες και οι μελέτες έχουν δείξει ότι έχουν πολλά οφέλη στην υγεία.

Θρεπτική αξία μήλου

Τα μήλα αποτελούνται κυρίως από υδατάνθρακα και νερό. Είναι πλούσια σε απλά σάκχαρα όπως η φρουκτόζη, η σουκρόζη και η γλυκόζη. Παρά τα σάκχαρα έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ο γλυκαιμικός δείκτης δείχνει πως η τροφή επηρεάζει την αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα. Οι τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη έχουν πολλαπλά οφέλη στην υγεία.

Τα μήλα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Ένα μέτριο μήλο περιέχει 4gr φυτικών ινών. Οι διαλυτές φυτικές ίνες περιλαμβάνουν την πηκτίνη και σχετίζονται με πολλά οφέλη στην υγεία επειδή βοηθούν στην υγεία του εντέρου. Οι φυτικές ίνες προκαλούν κορεσμό και βοηθούν στην απώλεια βάρους , και επιπλέον μειώνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και βελτιώνουν την πέψη.

Τα μήλα είναι πλούσια σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Περιέχουν βιταμίνη C, η οποία ονομάζεται και ασκορβικό οξύ, που είναι γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση. Το κάλιο είναι το κύριο μεταλλικό στοιχείο στα μήλα που συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς.

Τα μήλα περιέχουν πολλά φυτοχημικά συστατικά με αντιοξειδωτική δράση, όπως η κουερσετίνη η οποία έχει αντιφλεγμονώδεις, αντιϊκές, αντικαρκινικές και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες. Η κατεχίνη είναι ένα φυσικό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην υγεία του εγκεφάλου και στην λειτουργία των μυών.

Οφέλη των μήλων 

Διαβήτης

Τα μήλα έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν. Αυτό μαζί με τα φλαβονοειδή βοηθά στην βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, η οποία είναι σημαντική για την διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους και την πρόληψη του διαβήτη.

Παχυσαρκία

Η πηκτίνη που υπάρχει στα μήλα βοηθά στα βακτήρια του εντέρου (μικροβίωμα), τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη της παχυσαρκίας και άλλων φλεγμονωδών νοσημάτων.

Νοσήματα του καρδιαγγειακού

Τα μήλα περιέχουν ενώσεις όπως η κουερσετίνη, η οποία είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Η κουερσετίνη μειώνει τον κίνδυνο για χρόνια νοσήματα όπως τα νοσήματα του καρδιαγγειακού.

Τα μήλα περιέχουν πηκτίνη, μια φυτική ίνα η οποία μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην διαχείριση της αρτηριακής πίεσης, και έτσι μειώνεται ο κίνδυνος για νοσήματα του καρδιαγγειακού.

Η βιταμίνη C, είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μαζί με άλλα αντιοξειδωτικά παίζει ρόλο στην προστασία της καρδιάς. Η βιταμίνη C επίσης ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά το σώμα να αντιμετωπίσει τις λοιμώξεις και τα νοσήματα.

Το κάλιο βοηθά στην χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων, και έτσι μειώνεται ο κίνδυνος αύξησης της αρτηριακής πίεσης και των προβλημάτων του καρδιαγγειακού.

Ανοσοποιητικό σύστημα

Όλοι θέλουμε ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα και τα μήλα βοηθούν σε αυτό. Η διατροφή που περιλαμβάνει φυτικές ίνες βοηθά στην μετατροπή των προφλεγμονωδών ανοσοποιητικών κυττάρων σε αντιφλεγμονώδη κύτταρα.

Τα μήλα ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς περιέχουν βιταμίνη C, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του ανοσοποιητικού, ενισχύοντας τα επιθηλιακά κύτταρα που αποτελούν φραγμό έναντι των παθογόνων και καταπολεμώντας το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από τους περιβαλλοντικούς ρύπους και την ακτινοβολία.

Καρκίνος

Τα φυτοχημικά συστατικά και οι φυτικές ίνες που υπάρχουν στα μήλα έχουν αντιοξειδωτική δράση και προστατεύουν από τις βλάβες στο DNA που προκαλεί το οξειδωτικό στρες, οι οποίες αποτελούν πρόδρομο για την εμφάνιση καρκίνου. Αυτές οι χημικές ενώσεις εμποδίζουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και τη διασπορά τους.

Εγκέφαλος

Η κατανάλωση μήλων αυξάνει την παραγωγή ενός νευροδιαβιβαστή που ονομάζεται ακετυλοχολίνη στον εγκέφαλο. Η ακετυλοχολίνη είναι μια ορμόνη με πολλούς ρόλους, ένας από τους οποίους είναι η διαμόρφωση της νευροπλαστικότητας, η οποία είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να αλλάζει και να δημιουργεί νέες συνάψεις.

Τα υψηλά ποσοστά ακετυλοχολίνης στον εγκέφαλο συνδέονται με βελτιωμένη μνήμη και σε πολλές θεραπείες του Alzheimer περιλαμβάνεται η ακετυλοχολίνη ώστε να επιβραδυνθεί η μείωση της γνωστικής ικανότητας των ασθενών. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά όπως τα μήλα βοηθούν στην μείωση των προβλημάτων που σχετίζονται με την απώλεια μνήμης.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more