Πατάτα: διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία

πατάτα, διατροφική αξία πατάτας, θρεπτική αξία πατάτας, θρεπτικά συστατικά πατάτας, οφέλη πατάτας στην υγεία

Πατάτα

Οι πατάτες είναι ένα πολύ δημοφιλές λαχανικό σε όλο τον κόσμο. Είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και έχουν υπέροχη γεύση. Οι φυτικές ίνες, οι βιταμίνες και τα φυτοχημικά συστατικά έχουν πολλά οφέλη στην υγεία.

Διατροφική αξία

Το πόσο υγιεινή θα είναι μια πατάτα εξαρτάται από τον τρόπο μαγειρέματος. Το βούτυρο προσθέτει επιπλέον θερμίδες αλλά η πατάτα από μόνη της έχει λίγες θερμίδες. Περιέχει 76 θερμίδες ανά 100 gr.

Οι πατάτες περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Β6 και πολλά μεταλλικά στοιχεία. Επίσης περιέχουν νιασίνη, χολίνη και ψευδάργυρο.

Η κουερσετίνη είναι ένα φλαβονοειδές που υπάρχει στη φλούδα της πατάτας και έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύουν τα κύτταρα από την βλάβη που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Οι πατάτες περιέχουν βιταμίνη C, η οποία έχει αντιοξειδωτική δράση. Τα αντιοξειδωτικά προλαμβάνουν την κυτταρική βλάβη και τον καρκίνο και προάγουν την υγιή πέψη και την σωστή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Οι φυτικές ίνες που υπάρχουν στις πατάτες βοηθούν στη διατήρηση της υγείας του πεπτικού.

Οφέλη στην υγεία

Οι πατάτες είναι καλή πηγή φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν στην λειτουργία του γαστρεντερικού. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην πρόληψη των νοσημάτων του καρδιαγγειακού, καθώς διατηρούν τα επίπεδα της χοληστερόλης και της γλυκόζης στο αίμα φυσιολογικά.

Φλεγμονή

Η χολίνη είναι ένα πολύ σημαντικό θρεπτικό συστατικό που υπάρχει στην πατάτα. Βοηθά στην κίνηση των μυών, στη διάθεση, στη μάθηση και στη μνήμη.

Επίσης συμβάλλει:

  • στη διατήρηση της δομής των κυτταρικών μεμβρανών
  • στην μεταφορά των νευρικών σημάτων
  • στην απορρόφηση του λίπους
  • στην ανάπτυξη του εγκεφάλου

Πεπτικό σύστημα

Οι φυτικές ίνες που υπάρχουν στις πατάτες είναι μια ειδική μορφή ανθεκτικού αμύλου, το οποίο συνδυάζει τα οφέλη των διαλυτών και των αδιάλυτων φυτικών ινών και προκαλεί λιγότερα αέρια από ότι άλλοι τύποι φυτικών ινών.

Όπως οι διαλυτές φυτικές ίνες, το ανθεκτικό άμυλο στην πατάτα δρα σαν πρεβιοτικό, σαν τροφή για τα καλά βακτήρια του εντέρου. Όπως οι αδιάλυτες φυτικές ίνες, προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Πρόληψη νοσημάτων

Οι πατάτες είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, ενώσεις που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβη στα κύτταρα. Μια διατροφή που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, φρούτα και λαχανικά , μειώνει τον κίνδυνο για νοσήματα του καρδιαγγειακού και καρκίνο.

Μπορείτε να επιλέξετε για τη διατροφή σας μωβ πατάτες , που έχουν πιο πλούσιο χρώμα άρα και περισσότερα αντιοξειδωτικά.

Μείωση της αρτηριακής πίεσης

Οι πατάτες περιέχουν κάλιο και μαγνήσιο. Όταν δεν παίρνετε αρκετό κάλιο από τη διατροφή σας, το σώμα σας διατηρεί το επιπλέον νάτριο , το οποίο αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Η διατροφή που είναι πλούσια σε κάλιο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, προστατεύει την καρδιά και μειώνει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more