Ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση

αυτοεκτίμηση, ψυχοθεραπεία, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης

Αυτοεκτίμηση και Ψυχοθεραπεία

Τι είναι η αυτοεκτίμηση;

Η αυτοεκτίμηση είναι ο συνδυασμός των πεποιθήσεων που έχουμε για τον εαυτό μας και περιλαμβάνει τα συναισθήματα μας, τις συμπεριφορές μας  και την εμφάνιση μας. Η αυτοεκτίμηση είναι εύπλαστη και μπορεί να ενισχυθεί με την ψυχοθεραπεία.

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η αυτοεκτίμηση εξαρτάται από μια κατάσταση ή ακόμη ότι μεταβάλλεται καθημερινά. Συχνά οι άνθρωποι περιγράφουν ότι η αυτοεκτίμησή τους είναι ʺυψηλήʺ ή ʺχαμηλήʺ ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Αν και εσείς έχετε αυτά τα σκαμπανεβάσματα δεν είστε οι μόνοι. Η ψυχοθεραπεία αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για να κατανοήσετε γιατί έχετε αυτές τις διακυμάνσεις, όπως και για να σας βοηθήσει να σκέφτεστε θετικά και να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις και τις απογοητεύσεις που θα προκύψουν. Η αυτοεκτίμηση δεν έχει να κάνει με το να νιώθετε υπέροχα συνεχώς. Η αυτοεκτίμηση είναι να νιώθετε ασφάλεια ότι μπορείτε να διαχειριστείτε τις προκλήσεις της ζωής και ότι αξίζετε να νιώσετε την αγάπη και την αποδοχή των άλλων και προς τον εαυτό σας.

Οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοεκτίμηση έχουν μια αρνητική, απογοητευτική άποψη για τον εαυτό τους και δεν μπορούν να δουν πέρα από τους περιορισμούς και τα προβλήματα. Οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί μερικές φορές να αντιδρούν υπερβολικά όταν τους ασκούν κριτική, να μπλοκάρουν τον εαυτό τους και να έχουν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, και να θυσιάζουν την ταυτότητά τους για να ταιριάζουν με τους άλλους. Επιπλέον, οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοεκτίμηση ίσως να αποφεύγουν την πραγματικότητα και τις δυσάρεστες καταστάσεις και συχνά κριτικάρουν τον εαυτό τους και τους άλλους.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση διαφέρει από άτομο σε άτομο αλλά μπορεί να περιλαμβάνει την απαισιοδοξία, την τάση για ψυχαναγκαστικές συμπεριφορές, και το άτομο να επικεντρώνεται στις αποτυχίες, στις αδυναμίες και στα εμπόδια. Ίσως να υποβιβάζει τον εαυτό του με αστείο ή σοβαρό τρόπο, και όταν αλληλεπιδρά με άλλους ανθρώπους να έχει θυμό ή επιθετική συμπεριφορά και να κατηγορεί τους άλλους για την κατάστασή του.

Δυσκολεύεστε να πιστέψετε στον εαυτό σας;

Συχνά κρίνετε αυστηρά τον εαυτό σας; Είναι δύσκολο να αναγνωρίσετε τις δυνάμεις σας; Ίσως σπάνια υποστηρίζετε την άποψή σας,  μιλάτε και λέτε τη γνώμη σας, ακόμη και όταν είστε με στενούς φίλους ή αγαπημένα σας πρόσωπα. Ή ίσως να έχετε σταματήσει να φροντίζετε το σώμα σας και να έχετε ανθυγιεινές συνήθειες. Όταν αντιμετωπίζετε μια δύσκολη κατάσταση, νιώθετε ότι δεν αξίζετε το σεβασμό ή την ευτυχία; Νιώθετε ότι δεν έχετε φωνή και δεν σας σέβονται στη δουλειά σας; Ίσως τα μέλη της οικογένειας σας να έχουν πάρει αποφάσεις για εσάς λόγω της παθητικής στάσης. Ανησυχείτε για όσα σκέφτονται οι άλλοι για εσάς; Εύχεστε να μπορούσατε  να ζήσετε με σιγουριά μια χαρούμενη ζωή, ενώ ταυτόχρονα θα έχετε τον σεβασμό που σας αξίζει;

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να προκαλέσει την αίσθηση της απελπισίας και της ανησυχίας. Μπορεί να αποδυναμώσει τις σχέσεις με τα αγαπημένα σας πρόσωπα και να σας κρατά πίσω από το να επιτύχετε όσα θέλετε στη ζωή σας. Στην πραγματικότητα, όσα νιώθετε για τον εαυτό σας επηρεάζουν κάθε πτυχή της ζωής σας. Ίσως να αποφεύγετε να προτείνετε πράγματα στη δουλειά επειδή φοβάστε ότι οι ιδέες σας θα απορριφθούν από την ομάδα. Ίσως να δυσκολεύεστε να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες σας επειδή φοβάστε να πείτε όσα πραγματικά θέλετε ή έχετε ανάγκη. Σκέφτεστε αρνητικά για τον εαυτό σας και αυτό μπορεί να σας κάνει να νιώθετε λύπη και σύγχυση. Ίσως να φοβάστε τις κοινωνικές εκδηλώσεις επειδή ανησυχείτε ότι μπορεί να πείτε κάτι ανόητο ή ντροπιαστικό.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση συναντάται πολύ συχνά

Όσο μεγαλώνουμε και ωριμάζουμε σε έναν αρνητικό κόσμο, είναι πολύ συνηθισμένο να έχουμε θέματα αυτοεκτίμησης. Αυτό συμβαίνει επειδή επηρεαζόμαστε συναισθηματικά από τους άλλους ή επειδή βιώνουμε τις αποτυχίες με ειλικρίνεια, υπευθυνότητα, ακεραιότητα και αυτοπεποίθηση. Στην πραγματικότητα, η χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να έχει τις ρίζες της σε εμπειρίες της παιδικής ηλικίας.

Δυστυχώς, η χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να προκαλέσει σε ένα άτομο συναισθηματικά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς, όπως και σωματικά προβλήματα. Εκτός από τα βιολογικά θέματα, σχεδόν όλα τα ψυχολογικά θέματα, περιλαμβανομένων του στρες, της κατάθλιψης, του φόβου της οικειότητας, της κατάχρησης ουσιών και αλκοόλ, της χαμηλής απόδοσης στο σχολείο ή στη δουλειά, της ενδοοικογενειακής βίας, της παιδικής κακοποίησης, της συναισθηματικής ανωριμότητας, της σεξουαλικής δυσλειτουργίας, της αυτοκτονίας και άλλων παραβατικών συμπεριφορών, μπορεί να οφείλονται στη χαμηλή αυτοεκτίμηση. Επειδή υπάρχει μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ μυαλού και σώματος, πολλές φυσιολογικές διαταραχές, νοσήματα και ο χρόνιος πόνος σχετίζονται με την χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Η αυτοεκτίμηση είναι το ανοσοποιητικό σύστημα της συνείδησης. Είναι επίσης το κλειδί για την επιτυχία ή την αποτυχία σε κάθε προσπάθεια. Τα καλά νέα είναι ότι η ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση, μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε πιο σίγουροι και να φέρεστε στον εαυτό σας με σεβασμό.

Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης

Η ψυχοθεραπεία αποτελεί την καλύτερη επιλογή για την αυτοεκτίμηση. Φυσικά και χρειάζεται να γίνουν κάποια βήματα για να βελτιωθεί η αυτοεκτίμηση. Το πρώτο βήμα είναι η εξάσκηση στη θετική συζήτηση με τον εαυτό σας. Είναι ωφέλιμο να θέτετε ρεαλιστικούς στόχους για εσάς και να δίνετε έμφαση στις θετικές πτυχές της ζωής σας. Είναι επίσης πολύ βοηθητικό να έχετε ένα κοινωνικό υποστηρικτικό δίκτυο, όπως η οικογένεια, οι φίλοι και άλλα κοντινά πρόσωπα. Ένας άλλος τρόπος για να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας είναι να προσφέρετε έργο για την κοινότητα στην οποία ανήκετε. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει απλά πράγματα όπως την εθελοντική εργασία στην κουζίνα της κοινότητας. Η αυτοεκτίμηση βελτιώνεται μέσω της καλλιέργειας ενός ταλέντου που έχετε.

Η ψυχοθεραπεία θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε τα θέματα σας και να ξεκινήσετε να κάνετε αλλαγές. Οι συνεδρίες σας βοηθούν να αναγνωρίσετε τα προσωπικά σας εμπόδια , να προχωρήσετε σε αλλαγές και να ξεπεράσετε τους φραγμούς. Η καλύτερη θεραπευτική επιλογή διαφέρει από άτομο σε άτομο, αλλά γενικά ο συνδυασμός της κατανόησης όσων βιώνετε και όσων αισθάνεστε είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε. Όταν γίνει αυτό μπορείτε μαζί με τον ψυχοθεραπευτή να εξατομικεύσετε τη διαδικασία ώστε να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας με τρόπους που ταιριάζουν σε εσάς.

Όπως μπορείτε να καταλάβετε τα οφέλη είναι πολλά, καθώς μπορείτε να προβληματιστείτε και να εξερευνήσετε όλα όσα σας απασχολούν και να δουλέψετε πάνω σε αυτά. Η βελτίωση της αυτοεκτίμησης είναι μια διαδικασία που απαιτεί υπομονή, και μερικές φορές έχει στιγμές έκπληξης στις οποίες η οπτική σας αλλάζει και επεκτείνονται οι δυνατότητες σας ,αν και μερικές φορές ίσως να νιώθετε ότι κάνετε δύο βήματα μπροστά και ένα πίσω. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να συνεχίσετε να προσπαθείτε και να ξέρετε ότι τα οφέλη που θα αποκομίσετε αν δώσετε στον εαυτό σας χρόνο και χώρο, όπως και θεραπευτική υποστήριξη, είναι σίγουρα πολύτιμα.

Κερδίστε το σεβασμό και στη σιγουριά που αξίζετε με την ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση

Οι ψυχοθεραπευτές έχουν την εμπειρία να σας βοηθήσουν με τα θέματα αυτοεκτίμησης. Δεν έχει σημασία αν αντιμετωπίζετε έντονη ανησυχία ή τρομακτική απελπισία, ο ψυχοθεραπευτής σας θα ενσωματώσει εργαλεία και τεχνικές ειδικά σχεδιασμένες για εσάς ώστε να  ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας.

Επίσης υπάρχει και η ομαδική ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση στην οποία μια ομάδα ατόμων δουλεύει μαζί, μαθαίνει ο ένας από τον άλλο και τελικά βρίσκετε τη δύναμη και την αντοχή να ξεπεράσετε τις αρνητικές σκέψεις. Στο παρελθόν, αυτές οι ομάδες είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα και τα άτομα που συμμετείχαν είχαν συνεχή θετική εξέλιξη.

Είτε κάνετε ατομική είτε ομαδική ψυχοθεραπεία, ο ψυχοθεραπευτής θα σας διδάξει τους έξι πυλώνες της αυτοεκτίμησης : να ζείτε συνειδητά, να αποδέχεστε τον εαυτό σας, να αναλαμβάνετε τις ευθύνες σας, να έχετε αυτοπεποίθηση, να έχετε στόχους και προσωπική ακεραιότητα. Ο έβδομος πυλώνας που θα χτίσετε είναι η προθυμία να ζήσετε με υγιή αυτοεκτίμηση χρησιμοποιώντας τους έξι πυλώνες σε συνδυασμό.

Κατά τη διάρκεια των ψυχοθεραπευτικών συνεδριών, ο ψυχοθεραπευτής σας θα σας μάθει  πλήθος τεχνικών για να ζείτε με αυτοπεποίθηση και σεβασμό σε καθημερινή βάση. Μια πολύ βοηθητική τεχνική είναι η ενσυνειδητότητα. Η ενσυνειδητότητα περιλαμβάνει τεχνικές αναπνοών και την χρήση αιθέριων ελαίων για να νιώσετε επαφή με το παρόν και να μην κολλάτε σε γεγονότα του παρελθόντος.

Θα μάθετε πως να αγαπάτε τον εαυτό σας, να βλέπετε τις δυνάμεις σας, να είστε υπεύθυνοι για τις πράξεις σας, να μιλάτε όταν έχετε ανάγκη κάτι, να βρείτε το σκοπό σας, να αντιμετωπίσετε τα προβλήματά σας και να φέρεστε στο σώμα σας με σεβασμό, και θα έχετε επίσης τη δυνατότητα να αναπτύξετε τη δημιουργικότητά σας μέσω της τέχνης και της γραφής.

Με τη βοήθεια της ψυχοθεραπείας μπορείτε να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας και να ζήσετε τη ζωή σας με σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να επηρεάσει πολλές πτυχές της ζωής σας, αλλά υπάρχει ελπίδα και βοήθεια για ένα χαρούμενο και απολαυστικό μέλλον. Η ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση είτε είναι ατομική είτε ομαδική, μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε την αυτοπεποίθησή σας και τελικά να αισθανθείτε ότι οι άλλοι σας σέβονται και σας ακούνε.

Η αυτοεκτίμηση ακούγεται κάπως εγωιστική. Τι γίνεται με την ταπεινότητα στη ζωή;

Μπορεί να είστε ένα ταπεινό άτομο με υγιή αυτοεκτίμηση. Στην πραγματικότητα, η ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση θα σας μάθει ότι όταν φέρεστε στον εαυτό σας όμορφα αυτό συμβαδίζει με το να φέρεστε όμορφα και στους άλλους. Όταν αγαπάτε πραγματικά τον εαυτό σας, έχετε την ευκαιρία να κάνετε τον κόσμο καλύτερο και να βελτιώσετε τις ζωές των άλλων.

Η αυτοεκτίμηση αφορά κυρίως την εμφάνισή μας;

Καθώς είναι πολύ σημαντικό να φροντίζετε το σώμα σας και να έχετε υγιείς συνήθειες, η ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση βοηθά κυρίως στο να επικεντρωθείτε να είστε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας , μέσα και έξω. Αντί να αναλύετε την εξωτερική σας εμφάνιση, ο ψυχοθεραπευτής σας θα σας βοηθήσει να εξερευνήσετε γιατί σκέφτεστε αρνητικά για τον εαυτό σας. Αφού θα χτίσετε τους πυλώνες της αυτοεκτίμησης στις συνεδρίες, θα μάθετε να αγαπάτε τον εαυτό σας και το σώμα σας. Αν θέλετε να βελτιώσετε την εμφάνισή σας, όπως να χάσετε βάρος, ο ψυχοθεραπευτής θα σας δείξει τρόπους για να επιτύχετε τους στόχους σας.

Η ομαδική ψυχοθεραπεία για την αυτοεκτίμηση είναι απλά μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται τις στεναχώριες τους;

Ίσως να έχετε κάνει ομαδική ψυχοθεραπεία πριν στην οποία να μιλούσατε για τις αρνητικές εμπειρίες της ζωής σας. Στις δικές μας ομαδικές ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Αντί να μοιράζεστε απλά τις εμπειρίες σας, έχετε τη δυνατότητα να είστε ειλικρινείς μεταξύ σας, να μαθαίνετε αποτελεσματικές τεχνικές για να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας και να απευθύνεστε στην ομάδα όταν χρειάζεστε υποστήριξη. Το περιβάλλον της ομάδας είναι ευνοϊκό για να μάθετε  πρακτικές και καινοτόμες προσεγγίσεις που είναι χρήσιμες στην καθημερινότητα.

Αξίζετε την ευτυχία

Αν είστε έτοιμοι να χτίσετε την αυτοπεποίθησή σας και το σεβασμό στον εαυτό σας για να επιτύχετε τους στόχους σας, κάντε το βήμα και ξεκινήστε ψυχοθεραπεία. Είτε επιλέξετε την ομαδική είτε την ατομική ψυχοθεραπεία σίγουρα θα ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας και θα ζείτε τη ζωή που θέλετε.

c225

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more