Ποιες τροφές να αποφεύγετε όταν νιώθετε στρες

τροφές που επιδεινώνουν το στρες, τροφές που αυξάνουν το στρες, τροφές που ενισχύουν το στρες. ποιες τροφές να αποφεύγετε όταν έχετε στρες

Τροφές που επιδεινώνουν το Στρες

Όταν νιώθουμε στρες ενεργοποιείται ο μηχανισμός πάλης ή φυγής, που προκαλεί πολλές φυσιολογικές αλλαγές, όπως η αύξηση των επιπέδων της κορτιζόλης. Το χρόνιο στρες είναι αιτία της κόπωσης των επινεφριδίων, μια κατάσταση στην οποία το σώμα και τα επινεφρίδια προσπαθούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τελικά οδηγεί σε συμπτώματα όπως η κατάθλιψη, η φλεγμονή και η δυσκολία στη συγκέντρωση.

Το στρες δεν είναι αποτέλεσμα μόνο των περιβαλλοντικών παραγόντων ή των δυσκολιών. Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που έχουν την ίδια αρνητική επίδραση στο σώμα μας. Αν θέλετε να μειώσετε το στρες καλό είναι να αποφεύγετε τα ακόλουθα:

Ζάχαρη

Η κορτιζόλη, γνωστή και ως ορμόνη του στρες παράγεται όταν ενεργοποιείται ο μηχανισμός του στρες και μετά από την κατανάλωση αναψυκτικών, γλυκών ή τροφών που περιέχουν ζάχαρη.

Η αυξημένη κατανάλωση τροφών που περιέχουν ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει αστάθεια στα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Αυτό δημιουργεί στρες στο σώμα και τελικά απελευθερώνεται περισσότερη κορτιζόλη ώστε το σώμα να αντιμετωπίσει το στρες. Η ζάχαρη υπάρχει σε πολλές μορφές για αυτό καλό είναι να προσέχετε τις ετικέτες των τροφών που αγοράζετε.

Καφεΐνη

Η καφεΐνη επίσης αυξάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης. Τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης οδηγούν σε αυξημένο καρδιακό ρυθμό και αύξηση της αρτηριακής πίεσης που συνδέονται με το άγχος. Η καφεΐνη παρεμβαίνει στο ύπνο και στην κόπωση που συνδέεται με το στρες. Καλό είναι να περιορίζετε την κατανάλωση καφεΐνης. Αν είστε ευαίσθητοι στην καφεΐνη προσπαθήστε να την αποφεύγετε ή να την αντικαταστήσετε με άλλα ροφήματα που δεν περιέχουν καφεΐνη.

Αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί μπορεί να σας βοηθά να χαλαρώσετε μετά από μια έντονη ημέρα, αλλά η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει πιο έντονο στρες. Η κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει την παραγωγή ορμονών που προκαλούν περισσότερη ανησυχία και στρες από πριν. Επίσης αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τον ρυθμό της καρδιάς. Το αλκοόλ παρεμβαίνει στον ύπνο, και παρόλο που μπορεί να αποκοιμηθείτε πιο εύκολα , δεν θα κοιμηθείτε τόσο βαθιά ώστε να αναζωογονηθεί το σώμα σας.

Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες

Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα με αποτέλεσμα να νιώθετε νευρικοί και ευερέθιστοι. Πολλοί επεξεργασμένοι υδατάνθρακες περιέχουν υψηλά ποσοστά νατρίου, το οποίο εκτός από το να σας κάνει να διψάτε περισσότερο , οδηγεί στην κατακράτηση υγρών και αυτό σημαίνει ότι η καρδιά κάνει μεγαλύτερη προσπάθεια να διοχετεύσει το αίμα σε όλο το σώμα. Αυτό αυξάνει την αρτηριακή σας πίεση, σας κάνει να νιώθετε φουσκωμένοι με αποτέλεσμα τα επίπεδα του στρες να αυξάνονται.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ