Οι πιο υγιεινοί ξηροί καρποί

ξηροί καρποί, υγιεινοί ξηροί καρποί, οι καλύτεροι ξηροί καρποί, θρεπτικά συστατικά ξηρών καρπών, αμύγδαλα, καρύδια, φιστίκια

Υγιεινοί Ξηροί Καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε καλά λιπαρά, φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Οι ξηροί καρποί αποτελούν το πιο υγιεινό σνακ και έχουν πολλαπλά οφέλη στην υγεία. Οποιαδήποτε διατροφή και αν ακολουθείτε μπορείτε να τους εντάξετε στο διατροφικό σας πλάνο.

Τι κάνει τους ξηρούς καρπούς τόσο υγιεινούς;

Εκτός από την πρωτεΐνη που περιέχουν , οι ξηροί καρποί περιέχουν συστατικά όπως:

  • Τα ακόρεστα λιπαρά οξέα: δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο το γιατί αλλά αυτά τα λιπαρά θεωρούνται “καλά”. Τα πολυακόρεστα και να μονοακόρεστα λιπαρά βοηθούν στη μείωση των επιπέδων της κακής χοληστερόλης.
  • Τα ωμέγα3 λιπαρά οξέα: είναι γνωστό ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα υπάρχουν στα ψάρια αλλά και πολλοί ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς, προλαμβάνοντας τον ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό.
  • Οι φυτικές ίνες: όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν την χοληστερόλη. Οι φυτικές ίνες επίσης προκαλούν κορεσμό και παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.
  • Βιταμίνη Ε: η βιταμίνη Ε έχει αντιοξειδωτική δράση και καταπολεμά την δημιουργία πλακών στις αρτηρίες, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε στένωση. Οι πλάκες στις αρτηρίες μπορεί να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή. Εκτός από εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης, τα αμύγδαλα περιέχουν επίσης βιταμίνη Ε και μαγνήσιο.

Η βιταμίνη Ε έχει αντιοξειδωτική δράση και παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του δέρματος καθώς το προστατεύει από την ηλιακή ακτινοβολία. Το μαγνήσιο ρυθμίζει πολλές αντιδράσεις στο σώμα, από την λειτουργία της καρδιάς και την υγεία των οστών μέχρι το μηχανισμό του στρες και τον ύπνο.

Καρύδια

Τα καρύδια αποτελούν ένα πολύ δημοφιλή ξηρό καρπό και είναι εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων , και πιο συγκεκριμένα του α-λινολενικού οξέος (ALA).

Τα καρύδια φαίνεται ότι βελτιώνουν τους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα, πράγμα που οφείλεται στο α-λινολενικό οξύ και στα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά.

Τα καρύδια βοηθούν στη μείωση της ολικής χοληστερόλης και της LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη). Επίσης συμβάλλουν στη διατήρηση της φυσιολογικής αρτηριακής πίεσης και στη φυσιολογική ροή του αίματος μέσω τους κυκλοφορικού συστήματος.

Τα καρύδια βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής, η οποία συμβάλλει στην εμφάνιση πολλών χρόνιων νοσημάτων.

Φιστίκια

Τα φιστίκια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Βοηθούν στην βελτίωση των επιπέδων της χοληστερόλης και αυξάνουν τα επίπεδα της HDL χοληστερόλης (καλή χοληστερόλη). Επίσης βελτιώνουν την  αρτηριακή πίεση, συμβάλλουν στην διατήρηση του υγιούς σωματικού βάρους και στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες.

Το οξειδωτικό στρες οφείλεται στη συσσώρευση ελεύθερων ριζών και μπορεί να προκαλέσει βλάβες στα κύτταρα.

Κάσιους

Τα κάσιους περιέχουν υψηλά ποσοστά σιδήρου, ψευδαργύρου και μαγνησίου. Ο σίδηρος βοηθά στην καλή οξυγόνωση του αίματος , ο ψευδάργυρος ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και το μαγνήσιο βελτιώνει την αρτηριακή πίεση και την μνήμη.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more