Γάλα σόγιας: διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία

γάλα σόγιας, σόγια, διατροφική αξία γάλακτος σόγιας, θρεπτική αξία γάλακτος σόγιας, γάλα σόγια ιδιότητες, οφέλη στην υγεία γάλακτος σόγιας

Γάλα Σόγιας

Το γάλα σόγιας είναι φυτικής προέλευσης και αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή για το γάλα. Παράγεται από τη σόγια και πολλά γάλατα σόγιας είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία όπως η βιταμίνη D και το ασβέστιο. Το γάλα σόγιας έχει κρεμώδη υφή και πολλά θρεπτικά συστατικά όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και τα φλαβονοειδή, τα οποία ξεχωρίζουν για την αντιοξειδωτική , αντιφλεγμονώδη και καρδιοπροστατευτική δράση τους.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους κάποιος μπορεί να καταναλώνει γάλα σόγιας. Σε κάποιους ανθρώπους δεν αρέσει η γεύση του αγελαδινού γάλακτος και προτιμούν μη γαλακτοκομικές εκδοχές. Μερικοί άνθρωποι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούν να μεταβολίσουν τη λακτόζη.

Διατροφική αξία

Τα περισσότερα γάλατα σόγιας είναι εμπλουτισμένα με θρεπτικά συστατικά. Τα εμπλουτισμένα γάλατα σόγιας είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, το οποίο είναι το πιο σημαντικό μεταλλικό στοιχείο στο σώμα. Η κατανάλωση ασβεστίου βοηθά στην ενίσχυση των οστών και στη μείωση του κινδύνου της οστεοπόρωσης. Το γάλα σόγια έχει 54 θερμίδες ανά 100gr.

Τα γάλα σόγιας είναι εξαιρετική πηγή:

  • Βιταμίνης Α
  • Βιταμίνών Β
  • Καλίου
  • Ασβεστίου
  • Ρετινόλης
  • φολικού οξέος
  • Χολίνης

Οφέλη γάλακτος σόγιας

Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το γάλα σόγιας έχουν σημαντικά οφέλη στην υγεία μας. Οι βιταμίνες Β που υπάρχουν στο γάλα σόγιας είναι σημαντικές καθώς βοηθούν το σώμα να διατηρήσει τα νευρικά κύτταρα και το DNA. Επίσης βοηθούν στην αποφυγή συγκεκριμένων μορφών αναιμίας, και προλαμβάνουν την κόπωση.

Το γάλα σόγιας περιέχει επίσης πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης, η οποία βοηθά στη διατήρηση των υγιών μυών.

Υγεία του εγκεφάλου

Το γάλα σόγιας είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι υγιή οξέα και τα οποία το σώμα δεν μπορεί να συνθέσει μόνο του. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συνδέονται με το μειωμένο κίνδυνο άνοιας.

Υγεία της καρδιάς

Το γάλα σόγιας βοηθά στην υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος. Είναι εξαιρετική πηγή καλίου, είτε είναι εμπλουτισμένο είτε όχι. Το κάλιο συνδέεται με την διατήρηση της χαμηλής αρτηριακής πίεσης. Επιπλέον το γάλα σόγιας μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Εμμηνόπαυση

Το γάλα σόγιας περιέχει ισοφλαβόνες, οι οποίες ανήκουν στην κατηγορία των φυτοοιστρογόνων. Αυτές οι ισοφλαβόνες δρουν στο σώμα σαν αδύναμα οιστρογόνα. Λόγω αυτής της ιδιότητας, οι μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση γάλακτος σόγιας και άλλων προϊόντων σόγιας βοηθά στη μείωση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, όπως οι εξάψεις.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ