Κάλιο: ιδιότητες και οφέλη

κάλιο, ιδιότητες καλίου, οφέλη καλίου στην υγεία, τροφές πλούσιες σε κάλιο

Κάλιο

Το κάλιο είναι ένα σημαντικό μεταλλικό στοιχείο. Είναι ένας ηλεκτρολύτης που βοηθά στην ρύθμιση της ισορροπίας των υγρών στο σώμα. Πολλά φρούτα και λαχανικά είναι εξαιρετικές πηγές καλίου.

Η διατροφή που είναι πλούσια σε κάλιο και χαμηλή σε νάτριο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και μειώνει τον κίνδυνο νοσημάτων του καρδιαγγειακού και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη καλίου είναι 3400mg την ημέρα για τους άνδρες και 2600 mg για τις γυναίκες.

Οφέλη

Το κάλιο έχει πολλά οφέλη στην υγεία. Είναι ένας ηλεκτρολύτης που εξουδετερώνει τις επιδράσεις του νατρίου και βοηθά στη  διατήρηση της φυσιολογικής αρτηριακής πίεσης. Το κάλιο είναι επίσης σημαντικό για την διατήρηση της οξεοβασικής ισορροπίας στο σώμα.

Αρτηριακή πίεση και υγεία του καρδιαγγειακού

Τα χαμηλά επίπεδα καλίου συνδέονται με την υψηλή αρτηριακή πίεση και τα νοσήματα του καρδιαγγειακού. Η διατήρηση της χαμηλής πρόσληψης νατρίου είναι ουσιαστική για την μείωση της αρτηριακής πίεσης αλλά είναι εξίσου σημαντική και η πρόσληψη καλίου.

Υγεία των οστών και των μυών

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο διατηρούν ένα αλκαλικό περιβάλλον στο σώμα, σε αντίθεση με την οξέωση. Η μεταβολική οξέωση προκαλείται από τροφές που είναι πλούσιες σε οξέα όπως το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα επεξεργασμένα δημητριακά. Η οξέωση οδηγεί στην απώλεια της οστικής πυκνότητας και των μυών. Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο βοηθά στη διατήρηση της μυϊκής μάζας.

Τροφές πλούσιες σε κάλιο

Αβοκάντο

Τα αβοκάντο είναι εξαιρετικά δημοφιλή. Περιέχουν καλά λιπαρά, είναι καλή πηγή βιταμίνης Κ και φολικού οξέος. Μισό αβοκάντο περιέχει 487mg καλίου. Η κατανάλωση ενός ολόκληρου αβοκάντο καλύπτει το 20% των ημερήσιων αναγκών μας σε κάλιο.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες είναι εξαιρετικά θρεπτικές και μια μέτρια γλυκοπατάτα περιέχει 541mg καλίου. Επίσης οι γλυκοπατάτες έχουν λίγα λιπαρά, και μικρή ποσότητα πρωτεΐνης και είναι καλή πηγή σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών. Είναι επίσης εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α.

Σπανάκι

Χωρίς αμφιβολία το σπανάκι είναι ένα από τα πιο θρεπτικά λαχανικά. Μια κούπα κατεψυγμένου σπανακιού περιέχει 540mg καλίου. Περιέχει επίσης βιταμίνη Α, βιταμίνη Κ, φολικό οξύ και μαγνήσιο.

Αποξηραμένα βερίκοκα

Τα αποξηραμένα βερίκοκα είναι καλή πηγή καλίου. Περίπου 6 αποξηραμένα βερίκοκα περιέχουν 488mg καλίου. Επίσης περιέχουν φυτικές ίνες και βιταμίνη Α και Ε.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more