Μπάμιες: διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία

μπάμιες, θρεπτική αξία μπάμιας, διατροφική αξία μπάμιας, οφέλη μπάμιας στην υγεία

Μπάμιες

Οι μπάμιες μπορεί να μην είναι πολύ γνωστό λαχανικό αλλά είναι πλούσιες σε βιταμίνες , μεταλλικά στοιχεία και θρεπτικά συστατικά.

Διατροφική αξία

Οι μπάμιες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, και βιταμίνες. Έχουν πολύ μικρό ποσοστό λιπαρών οξέων.

  • Λιπαρά οξέα: οι σπόροι που περιέχει η μπάμια είναι πλούσιοι σε λινολεϊκό οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο για το σώμα.
  • Πρωτεΐνη: οι μπάμιες είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, η οποία απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό.
  • Βιταμίνες: οι μπάμιες είναι καλή πηγή βιταμινών όπως οι βιταμίνες Β (ριβοφλαβίνη, νιασίνη, θειαμίνη, βιταμίνη Β6 και φολικό οξύ), η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C και η βιταμίνη Κ.
  • Μεταλλικά στοιχεία: οι μπάμιες είναι καλή πηγή μεταλλικών στοιχείων όπως το ασβέστιο, ο σίδηρος, το μαγνήσιο, και το μαγγάνιο. Επίσης περιέχουν φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο και χαλκό.
  • Αντιοξειδωτικά: οι μπάμιες περιέχουν υψηλά ποσοστά αντιοξειδωτικών που περιλαμβάνουν τις φαινολικές ενώσεις όπως η κατεχίνη και τα φλαβονοειδή. Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στις μπάμιες απομακρύνουν τις τοξίνες από το σώμα.
  • Πρεβιοτικά: η κολλώδης ουσία που υπάρχει στις μπάμιες είναι πλούσια πηγή πολυσακχαριτών. Οι οποίοι δρουν σας πρεβιοτικά και συμβάλλουν την υγεία του εντέρου.

Οφέλη στην υγεία

Οι μπάμιες έχουν λίγες θερμίδες, 33 θερμίδες ανά 100gr, αλλά είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Η βιταμίνη C που υπάρχει στις μπάμιες ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Επίσης η βιταμίνη Κ βοηθά στην πήξη του αίματος.

Καταπολέμηση του καρκίνου

Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στα κύτταρα. Οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν οξειδωτική βλάβη, η οποία τελικά μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο.

Οι μπάμιες περιέχουν αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες, και περιλαμβάνουν την βιταμίνη Α και την βιταμίνη C. Επίσης περιέχουν μια πρωτεΐνη που ονομάζεται λεκτίνη , η οποία αναστέλλει τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων.

Υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου

Οι πολυφαινόλες μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων του καρδιαγγειακού και του εγκεφαλικού επεισοδίου προλαμβάνοντας το σχηματισμό θρόμβων και μειώνοντας τις ελεύθερες ρίζες. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν οι μπάμιες ωφελούν τον εγκέφαλο μειώνοντας την φλεγμονή.

Η κολλώδης ουσία που υπάρχει στις μπάμιες , συνδέεται με τη χοληστερόλη κατά τη διάρκεια της πέψης και την απομακρύνει από το σώμα.

Έλεγχος των επιπέδων της γλυκόζης

Οι μελέτες δείχνουν ότι οι μπάμιες βοηθούν στον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα. Οι μπάμιες φαίνεται να προλαμβάνουν την απορρόφηση της γλυκόζης στη διάρκεια της πέψης.

Εγκυμοσύνη

Μια κούπα μπάμιες εξασφαλίζει το 15% των ημερήσιων αναγκών σε φολικό οξύ, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τις εγκυμοσνούσες. Το φολικό οξύ βοηθά στη μείωση του κινδύνου των διαταραχών του νευρικού σωλήνα, που επηρεάζουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης στο έμβρυο.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more