Ο ρόλος του νερού στο σώμα μας

νερό. αξία νερού, ο ρόλος του νερού στο σώμα, πόσο νερό πρέπει να πίνουμε την ημέρα

Νερό

Το ανθρώπινο σώμα μπορεί να αντέξει αρκετές εβδομάδες χωρίς τροφή αλλά μόνο μερικές μέρες χωρίς νερό. Το σώμα μας αποτελείται από 50-75% νερό. Το νερό αποτελεί τη βάση του αίματος, των υγρών του πεπτικού, των ούρων, του ιδρώτα και επίσης είναι συστατικό των μυών, του λίπους και των οστών.

Καθώς το σώμα δεν μπορεί να αποθηκεύσει νερό, χρειαζόμαστε φρέσκο νερό καθημερινά για να αντισταθμίσουμε τις απώλειες από τους πνεύμονες, το δέρμα, τα ούρα και τα κόπρανα. Το νερό που έχει ανάγκη ο καθένας εξαρτάται από την σωματική διάπλαση, το μεταβολισμό, τον καιρό, τις τροφές που καταναλώνουμε και την φυσική δραστηριότητα.

Ο ρόλος του νερού στο σώμα

Το νερό είναι αναγκαίο για τις περισσότερες λειτουργίες στο σώμα, που περιλαμβάνουν:

  • Την διατήρηση της υγείας και της ακεραιότητας κάθε κυττάρου στο σώμα.
  • Την διατήρηση της κυκλοφορίας του αίματος μέσα από τα αιμοφόρα αγγεία.
  • Τον περιορισμό των υποπροϊόντων του μεταβολισμού, την περίσσεια των ηλεκτρολυτών, της ουρίας.
  • Την ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος μέσω της εφίδρωσης.
  • Την ενυδάτωση των βλεννογόνων όπως οι πνεύμονες και η στοματική κοιλότητα.
  • Την προστασία των αρθρώσεων.
  • Την μείωση του κινδύνου κυστίτιδας διατηρώντας την ουροδόχο κύστη καθαρή από βακτήρια.
  • Την ενίσχυση της πέψης και την πρόληψη της δυσκοιλιότητας.
  • Την ενυδάτωση του δέρματος ώστε να διατηρείται η υφή και η εμφάνισή του.
  • Την μεταφορά θρεπτικών συστατικών και οξυγόνου στα κύτταρα.
  • Την εξουδετέρωση των κραδασμών μέσα στα μάτια, στο νωτιαίο μυελό και στον αμνιακό σάκο που περιβάλλει το έμβρυο.

Πόσο νερό πρέπει να καταναλώνουμε;

Καλό είναι να πίνετε όσο περισσότερο νερό μπορείτε καθημερινά για την διατήρηση της υγείας σας. Οι περισσότεροι άνθρωποι πίνουν νερό όταν διψούν, πράγμα το οποίο ρυθμίζει την καθημερινή πρόσληψη νερού.

Γενικά οι άνδρες χρειάζονται 15,5 ποτήρια νερό την ημέρα και οι γυναίκες 11,5 ποτήρια την ημέρα.

Το 20% του νερού που καταναλώνουμε προέρχεται από τις τροφές. Το υπόλοιπο προέρχεται από το νερό που πίνουμε και τα ποτά με βάση το νερό. Ιδανικά οι άνδρες πρέπει να καταναλώνουν 3 λίτρα νερό την ημέρα και οι γυναίκες 2,12 λίτρα νερό.

Να θυμάστε ότι πρέπει να αυξήσετε την πρόσληψη νερού αν κάνετε άσκηση ή αν ζείτε σε περιοχές με ζεστό κλίμα ώστε να αποφύγετε την αφυδάτωση.

Ένας τρόπος για να αξιολογήσετε την ενυδάτωση του σώματος είναι η δίψα και το χρώμα των ούρων σας. Όταν νιώθετε δίψα αυτό σημαίνει ότι το σώμα δεν λαμβάνει επαρκή ενυδάτωση. Τα ούρα που είναι σκούρα είναι δείκτης αφυδάτωσης. Τα ούρα που είναι άχρωμα τυπικά δείχνουν ότι έχετε σωστή ενυδάτωση.

Το νερό είναι σημαντικό για κάθε όργανο και κάθε σύστημα στο σώμα μας. Η πρόσληψη της συνιστώμενης ποσότητας νερού βοηθά στη βελτίωση της συνολικής σας υγείας.

Μπορείτε να πίνετε το νερό που χρειάζεστε με τους εξής τρόπους:

  • Να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι με νερό όπου και αν πηγαίνετε. Έτσι θα μπορείτε να πίνετε νερό οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί.
  • Παρακολουθήστε πόσο νερό καταναλώνετε. Προσπαθήστε να πίνετε όσο νερό χρειάζεστε καθημερινά.
  • Προσπαθήστε μέχρι το μεσημέρι να έχετε καταναλώσει την μισή ποσότητα του νερού. Μπορείτε να τελειώσετε μια ώρα πριν κοιμηθείτε.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ