Σύκα: θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

σύκα, θρεπτική αξία σύκων, θρεπτικά συστατικά σύκων, οφέλη σύκων στην υγεία

Σύκα

Τα σύκα είναι ο καρπός της συκιάς, που υπάρχει σχεδόν σε όλη τη Μεσόγειο. Τα σύκα έχουν μια μοναδική , γλυκιά γεύση, απαλή υφή και το εσωτερικό τους είναι γεμάτο με μικρούς, τραγανούς σπόρους. Τα φρέσκα σύκα είναι ευαίσθητα και ευπαθή για αυτό αποξηραίνονται για να διατηρηθούν. Τα αποξηραμένα σύκα είναι ένα θρεπτικό σνακ που μπορείτε να απολαμβάνετε όλο το χρόνο. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες σύκων που διαφέρουν σε χρώμα και υφή.

Θρεπτική αξία σύκων

Τα σύκα είναι φυσική πηγή σακχάρων, μεταλλικών στοιχείων και διαλυτών φυτικών ινών. Τα σύκα είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία όπως το κάλιο, το ασβέστιο, το μαγνήσιο , ο σίδηρος και ο χαλκός και μια καλή πηγή των αντιοξειδωτικών βιταμινών Α και Κ, που συμβάλλουν στην υγεία και στην ευεξία μας.

Οφέλη στην υγεία

Τα σύκα έχουν συνδεθεί με την καλή υγεία και τη μακροζωία σε πολλές κουλτούρες.

Προλαμβάνουν την βλάβη στα κύτταρα

Αν και τα σύκα περιέχουν υψηλά ποσοστά σακχάρων, έχουν αντιοξειδωτική δράση. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχουν φυτοχημικές ενώσεις, όπως τα φαινολικά οξέα και τα φλαβονοειδή, στα φρέσκα και στα αποξηραμένα σύκα.

Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των σύκων οφείλονται στα υψηλά ποσοστά των φαινολικών ενώσεων. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι τα πιο σκουρόχρωμα σύκα έχουν υψηλότερα ποσοστά φαινολικών ενώσεων από ότι τα πιο ανοιχτόχρωμα και ότι η φλούδα είναι πιο πλούσια από ότι η σάρκα.

Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην πρόληψη ή στην ελαχιστοποίηση της κυτταρικής βλάβης που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες είναι περιβαλλοντικές τοξίνες στις οποίες εκτίθεται ο οργανισμός μας, όπως ο μολυσμένος αέρας ή ο καπνός από τα τσιγάρα. Το σώμα επίσης παράγει μόνο του ελεύθερες ρίζες. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην μείωση του οξειδωτικού στρες που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες.

Μειώνουν τον κίνδυνο για χρόνια νοσήματα

Τα αντιοξειδωτικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη πολλών χρόνιων νοσημάτων όπως τα νοσήματα του καρδιαγγειακού, ο διαβήτης, το Alzheimer, η νόσος του Parkinson, και ασθένειες των ματιών όπως ο καταρράκτης και ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση αντιοξειδωτικών μέσω των φρούτων και των λαχανικών είναι πιο ωφέλιμη από ότι με τη μορφή συμπληρώματος.

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι μια γαστρεντερική διαταραχή. Μερικές φορές ένα από τα πρώτα συμπτώματα του συνδρόμου είναι η δυσκοιλιότητα. Τα σύκα βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και έτσι ανακουφίζουν τα συμπτώματα.

Τα σύκα περιέχουν φυτικές ίνες και καθαρτικές ιδιότητες, και τα αποξηραμένα σύκα χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more