Κόκκινα φρούτα και λαχανικά: θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

κόκκινα φρούτα, κόκκινα λαχανικά, θρεπτική αξία κόκκινων φρούτων και λαχανικών, οφέλη στην υγεία κόκκινων φρούτων και λαχανικών

Κόκκινα Φρούτα και Λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών με πολλά οφέλη στην υγεία. Καλό είναι να καταναλώνουμε καθημερινά πολύχρωμες σαλάτες με φρούτα και λαχανικά.

Τα κόκκινα φρούτα περιλαμβάνουν φρούτα όπως το καρπούζι, οι φράουλες, τα κεράσια, τα μούρα, τα μήλα και λαχανικά όπως οι ντομάτες, οι κόκκινες πιπεριές, τα κόκκινα κρεμμύδια, και το κόκκινο λάχανο. Όλα αυτά αποτελούν δώρα της φύσης. Έχουν πολλά οφέλη για την υγεία καθώς περιέχουν θρεπτικά συστατικά όπως το λυκοπένιο, το ελλαγικό οξύ, η κουερσετίνη, οι φυτικές ίνες, η βιταμίνη Α και η βιταμίνη C.

Θρεπτικά συστατικά

Βιταμίνη C

Η διατροφή που είναι πλούσια σε βιταμίνη C είναι γνωστό ότι καθυστερεί τη διαδικασία της γήρανσης, μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο, καρδιαγγειακά νοσήματα και αρθρίτιδα.  Οι κόκκινες πιπεριές, οι φράουλες, οι ντομάτες, η παπάγια είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης C.

Λυκοπένιο

Το λυκοπένιο είναι το καροτενοειδές που δίνει στα κόκκινα φρούτα και λαχανικά το χαρακτηριστικό τους κόκκινο χρώμα. Αυτό το πανίσχυρο αντιοξειδωτικό πιστεύεται ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, μειώνει τον κίνδυνο για νοσήματα του καρδιαγγειακού και του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας. Το καρπούζι και οι ντομάτες είναι πλούσια σε λυκοπένιο.

Κουερσετίνη

Η κουερσετίνη, είναι ένα φλαβονοειδές που υπάρχει σε πολλά χρωματιστά φρούτα και λαχανικά και βοηθά στη διατήρηση της υγιούς αρτηριακής πίεσης, στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης συγκεκριμένων μορφών καρκίνου όπως ο καρκίνος που παχέος εντέρου και βοηθά στην ανακούφιση της αλλεργίας και των συμπτωμάτων του άσθματος προλαμβάνοντας την απελευθέρωση της ισταμίνης από τα κύτταρα του ανοσοποιητικού. Τα ωμά κρεμμύδια, τα κεράσια, τα μήλα και οι κόκκινες πιπεριές είναι εξαιρετικές πηγές κουερσετίνης.

Ελλαγικό οξύ

Το ελλαγικό οξύ είναι ένα αντιοξειδωτικό που είναι γνωστό για την ικανότητά του να προκαλεί θάνατο στα καρκινικά κύτταρα. Αυτό το αντιοξειδωτικό είναι γνωστό γιατί μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και προάγει την επούλωση των πληγών στο σώμα. Τα μούρα, οι φράουλες, το ρόδι και το κράνμπερι είναι εξαιρετικές πηγές ελλαγικού οξέος.

Εσπεριδίνη

Αυτό το διφλαβονοειδές είναι υπεύθυνο για το χρώμα και υπάρχει σε υψηλή συγκέντρωση στην φλούδα των εσπεριδοειδών. Όπως η κουερσετίνη έτσι και η εσπεριδίνη βοηθά στην ανακούφιση της αλλεργίας και του άσθματος καθώς έχει αντιισταμινική δράση, προλαμβάνοντας έτσι την απελευθέρωση της ισταμίνης. Βοηθά στην διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της χοληστερόλης, μειώνει τον κίνδυνο για συγκεκριμένες μορφές καρκίνου και ενδυναμώνει  τα τριχοειδή αγγεία. Το γκρέιπφρουτ είναι η καλύτερη πηγή εσπεριδίνης.

Οφέλη κόκκινων φρούτων και λαχανικών

Μερικά από τα οφέλη των κόκκινων φρούτων και λαχανικών περιλαμβάνουν:

  • μείωση του κινδύνου για καρκίνο του προστάτη
  • προστασία από τον καρκίνο του προστάτη, των ωοθηκών και των πνευμόνων
  • μείωση της ανάπτυξης των όγκων
  • προστασία του σώματος από τις ελεύθερες ρίζες
  • προστασία από τα νοσήματα του καρδιαγγειακού
  • μείωση της αρτηριακής πίεσης
  • μείωση της LDL-χοληστερόλης
  • ενίσχυση των αρθρώσεων
  • υγεία του γαστρεντερικού
gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more