Μύθοι για την διαταραχή κοινωνικού άγχους

κοινωνικό άγχος, διαταραχή κοινωνικού άγχους, μύθοι για την διαταραχή κοινωνικού άγχους

Κοινωνικό Άγχος

Η διαταραχή κοινωνικού άγχους (κοινωνική φοβία), είναι μια ψυχική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από υπερβολικό άγχος. Αυτό το άγχος προκαλείται από τον παράλογο φόβο ενός ατόμου ότι θα σχολιαστεί ή θα δεχτεί κριτική από τους άλλους σε κοινωνικές εκδηλώσεις.

Η διαταραχή κοινωνικού άγχους είναι μια σοβαρή διαταραχή ψυχικής υγείας που επηρεάζει τη λειτουργικότητα ενός ατόμου στην καθημερινότητά του. Αν έχετε πάντα κοινωνικό άγχος όταν περιβάλλεστε από άλλους ανθρώπους , μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να χαλαρώσετε και να είστε ο εαυτός σας. Όταν νιώθετε συνεχώς ότι σας κρίνουν, μερικές φορές φαίνεται πιο εύκολο να αποφεύγετε τις κοινωνικές εκδηλώσεις.

Δυστυχώς πολλές περιπτώσεις είναι αδιάγνωστες άρα και αθεράπευτες. Αυτό οφείλεται στις λανθασμένες αντιλήψεις και στους μύθους που πολλοί άνθρωποι πιστεύουν:

1.Το κοινωνικό άγχος δεν είναι συχνό

Το κοινωνικό άγχος είναι πολύ συχνό και το βιώνουν οι περισσότεροι άνθρωποι κάποια στιγμή στη ζωή τους. Είτε πρόκειται για μια παρουσίαση στο σχολείο, είτε πρόκειται για τη συνέντευξη για την πρώτη σας δουλειά, όλοι νιώθουμε σφίξιμο στο στομάχι.

Περίπου το 2-13% του πληθυσμού έχει κοινωνικό άγχος σε σημείο που να θεωρείται διαταραχή κοινωνικού άγχους.

2. Το κοινωνικό άγχος αναφέρεται μονάχα στο φόβο για δημόσιες ομιλίες

Το κοινωνικό άγχος επηρεάζει αρνητικά πολλές πτυχές τη ζωής μας. Μια μελέτη έδειξε ότι το 92% των ανθρώπων με διαταραχή κοινωνικού άγχους αναφέρουν ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητα και στους ρόλους της ζωής τους λόγω του άγχους. Αν και το κοινωνικό άγχος και ο φόβος για δημόσιες ομιλίες συχνά συνδέονται μεταξύ τους, υπάρχουν πολλές άλλες καταστάσεις που προκαλούν έντονο στρες.

3. Το κοινωνικό άγχος σημαίνει ότι νιώθετε νευρικοί

Το κοινωνικό άγχος προκαλεί ένα σύνολο συμπτωμάτων και ένα από αυτά είναι η νευρικότητα.

Αν έχετε κοινωνικό άγχος θα έχετε και προβλήματα στη σκέψη, σωματικά προβλήματα, συμπεριφορικά προβλήματα και συναισθηματικά προβλήματα.

Για παράδειγμα, όταν συναντάτε έναν άγνωστο άνθρωπο για πρώτη φορά ίσως να σκέφτεστε: “Μπορεί να υποθέτει ότι δεν είμαι καλός συνομιλητής.” Τα χέρια σας ίσως αρχίσουν να τρέμουν, ίσως να νιώθετε ότι θέλετε να ξεφύγετε από την κατάσταση και μπορεί να νιώθετε απελπισία επειδή δεν τα πάτε καλά κοινωνικά.

4. Το κοινωνικό άγχος και η ντροπή είναι το ίδιο πράγμα

Η διαταραχή κοινωνικού άγχους  ξεπερνά την απλή ντροπή. Πολλοί άνθρωποι είναι ντροπαλοί ή φοβούνται κάποιες κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως οι δημόσιες ομιλίες. Οι άνθρωποι όμως με διαταραχή κοινωνικού άγχους βιώνουν ανησυχία δυσανάλογη με την κατάσταση.

Σε αντίθεση με τους ανθρώπους που είναι απλά ντροπαλοί, οι άνθρωποι με κοινωνικό άγχος ανησυχούν επίμονα για κοινωνικές εκδηλώσεις για ώρες, ημέρες ή εβδομάδες.

5. Το κοινωνικό άγχος είναι ένα πρόβλημα με το οποίο πρέπει να μάθετε να ζείτε

Μερικοί άνθρωποι έχουν τόσο έντονο κοινωνικό άγχος σε καθημερινή βάση που δεν μπορούν να δουλέψουν ή να βγουν από το σπίτι. Κάποιοι λειτουργούν καλά γενικά αλλά μπορεί να έχουν συγκεκριμένες φοβίες που αφορούν την επίτευξη των στόχων, όπως ο φόβος για τις δημόσιες ομιλίες.

Καμία κατάσταση δεν χρειάζεται να σας προκαλεί απελπισία και δεν είναι ανάγκη να ζείτε με αυτή. Υπάρχουν αποτελεσματικές διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές, όπως η ψυχοθεραπεία, που θα σας βοηθήσουν να ζήσετε τη ζωή σας χωρίς κοινωνικούς φόβους.

Θεραπεία του κοινωνικού άγχους

Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ είναι πολύτιμη για να αντιμετωπίσετε τις ρίζες της κοινωνικής φοβίας. Ωστόσο, ένας συνδυασμός φαρμακευτικής αγωγής και ψυχοθεραπείας, έχει τα ταχύτερα αποτελέσματα. Συμπληρωματικά, η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία, καθώς και το EMDR εφόσον το κοινωνικό άγχος συνδέεται αιτιολογικά με ψυχοτραυματικά γεγονότα (άσχημες εμπειρίες του παρελθόντος).

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more