Νιασίνη

νιασίνη, βιταμίνη Β3, χρήσεις νιασίνης, τροφές με νιασίνη, οφέλη νιασίνης, ανεπάρκεια νιασίνης

Νιασίνη/Βιταμίνη Β3

Η νιασίνη είναι μια βιταμίνη Β που υπάρχει σε πολλές τροφές και συμπληρώματα διατροφής. Μερικές φορές αναφέρεται ως βιταμίνη Β3, και μπορεί να παραχθεί φυσιολογικά από το σώμα.

Η νιασίνη παίζει σημαντικό ρόλο στην μετατροπή της τροφής σε ενέργεια, και είναι απαραίτητη για την φυσιολογική λειτουργία του πεπτικού συστήματος, του δέρματος και των νεύρων.

Χρήσεις νιασίνης

Η νιασίνη αποτελεί φυσική θεραπεία για προβλήματα υγείας όπως:

  • Ακμή
  • Νόσος Alzheimer
  • Αρθρίτιδα
  • Αρτηριακή πίεση
  • Καταρράκτης
  • Διαβήτης
  • Υψηλή χοληστερόλη
  • Ημικρανίες
  • Ναυτία
  • Προβλήματα μνήμης
  • Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο

Η νιασίνη, χρησιμοποιείται για να μειώσει τις επιδράσεις της γήρανσης, να μειώσει το άγχος, να βελτιώσει την πέψη και να διεγείρει την κυκλοφορία.

Πηγές νιασίνης

Η νιασίνη υπάρχει σε πολλές τροφές που περιλαμβάνουν:

  • Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Αυγά
  • Ψάρια
  • Άπαχο κρέας
  • Όσπρια
  • Ξηρούς καρπούς
  • Πουλερικά

Ανεπάρκεια νιασίνης

Υπάρχουν κάποια συμπτώματα που δείχνουν ανεπάρκεια νιασίνης και περιλαμβάνουν:

  • Απώλεια μνήμης και πνευματική σύγχυση
  • Κόπωση
  • Κατάθλιψη
  • Πονοκέφαλο
  • Διάρροια
  • Δερματικά προβλήματα

Οφέλη νιασίνης

Όπως οι άλλες βιταμίνες Β, η νιασίνη βοηθά το σώμα να διασπάσει τους υδατάνθρακες, τα λίπη και τις πρωτεΐνες. Παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των αδένων και του ήπατος. Η νιασίνη παίζει ουσιαστικό ρόλο στην παραγωγή συγκεκριμένων ορμονών στα επινεφρίδια και βοηθά στην απομάκρυνση βλαβερών ουσιών από το ήπαρ.

Η νιασίνη βοηθά στη βελτίωση της υγείας και χρησιμοποιείται για την θεραπεία της ημικρανίας, των προβλημάτων στο κυκλοφορικό σύστημα και στη ζαλάδα, μειώνει την διάρροια που συνδέεται με την  χολέρα.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι η νιασίνη βοηθά τους ασθενείς που έχουν υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο. Η βιταμίνη Β3 επίσης βοηθά τους ασθενείς με καρκίνο.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ