Το στρες της ανεργίας

ανεργία, απώλεια της δουλειάς, στρες της ανεργίας, πως να αντιμετωπίσετε το στρες της ανεργίας

Το στρες της ανεργίας

Το στρες για την ανεργία μπορεί να έχει σημαντικό κόστος στην ψυχική σας υγεία. Στη διάρκεια της πανδημίας, τα επίπεδα του στρες αυξήθηκαν περισσότερο.

Με την τρέχουσα κατάσταση και την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, υπάρχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να βρει κάποιος δουλειά. Και δεν είναι ξεκάθαρο πότε τα μέτρα κοινωνικής απόστασης θα τελειώσουν ώστε η οικονομία να επανέλθει και εσείς να βρείτε μια δουλειά.

Ο φόβος μήπως αρρωστήσετε, η αδυναμία να αφήσετε το σπίτι σας και η μόρφωση των παιδιών σας μπορεί να είναι μια συνταγή που αυξάνει τον κίνδυνο για προβλήματα ψυχικής υγείας.

Σύνδεση ανεργίας και ψυχικής υγείας

Η ανεργία έχει συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης, άγχους, βίας και αυτοκτονιών.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους η έλλειψη εργασίας μπορεί να έχει τεράστιο κόστος στην ψυχική σας υγεία:

  • Δυσκολεύεστε να πληρώσετε τις υποχρεώσεις σας: το μειωμένο εισόδημα σας δυσκολεύει να πληρώσετε τις βασικές σας ανάγκες όπως η τροφή και το ενοίκιο. Το άγχος κάνει ακόμη πιο δύσκολο να διατηρήσετε την ψυχική σας υγεία.
  • Δεν έχετε σκοπό: δεν προσφέρετε στην κοινωνία και δεν φέρνετε χρήματα στην οικογένεια και αυτό μπορεί να σας κάνει να νιώθετε ότι δεν έχετε νόημα και σκοπό.
  • Μειώνεται η κοινωνική αλληλεπίδραση: όταν κάποιος δεν έχει δουλειά μπορεί να έχει λιγότερες κοινωνικές επαφές, πράγμα που έχει άμεση επίδραση στην διάθεση και στην ψυχική υγεία.
  • Μειώνονται τα διαθέσιμα μέσα για την διατήρηση της ψυχικής υγείας: όταν ο χρόνος και η ενέργειά σας κατευθύνονται στο πως θα ανταπεξέλθετε στις υποχρεώσεις (τροφή, σπίτι και βασικές ανάγκες), έχετε λιγότερες πιθανότητες να ασχοληθείτε με πράγματα που προάγουν την ψυχική σας υγεία (άσκηση, κοινωνικές σχέσεις).

Υπάρχουν δύο πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διαχειριστείτε την κατάσταση: να αντιμετωπίσετε την ανεργία και να κατανοήσετε πως αισθάνεστε για την ανεργία.

Τρόποι για να αντιμετωπίσετε το άγχος μετά την απώλεια της δουλειάς

Καθώς το άγχος της ανεργίας μπορεί να έχει τεράστιο κόστος στην ψυχική σας υγεία είναι σημαντικό να φροντίζετε το σώμα σας. Μπορεί να νιώθετε στρες επειδή χάσατε τη δουλειά και άγχος για να βρείτε νέα δουλειά. Είναι βοηθητικό να κάνετε μικρά βήματα.

Υπάρχουν κάποιοι τρόποι που μπορούν να σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε το στρες:

  • Δώστε στον εαυτό σας χρόνο να πενθήσει
  • Αξιολογήστε την οικονομική σας κατάσταση
  • Θέστε μικρούς στόχους για την καριέρα σας
  • Πάρτε το χρόνο σας για ενδοσκόπηση
  • Διατηρήστε μια υγιή ρουτίνα

Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να προσαρμοστεί

Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να πενθήσει πριν προχωρήσετε στην αποδοχή της κατάστασης. Τα πέντε στάδια του πένθους, άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη και αποδοχή είναι όλα απαραίτητα για να μάθετε να ζείτε με την απώλεια. Το άγχος της απώλειας της δουλειάς μπορεί να σας κάνει να νιώθετε οικονομική ανασφάλεια.

Όταν μένετε κολλημένοι στα αρχικά στάδια του πένθους για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να δυσκολεύεστε να δημιουργήσετε ένα πλάνο δράσης. Αυτές τις στιγμές να θυμάστε ότι έχετε μοναδικές ικανότητες και δεξιότητες.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more