Αγγούρι: διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία

αγγούρι, θρεπτική αξία αγγουριού, διατροφική αξία αγγουριού, οφέλη αγγουριού στην υγεία

Αγγούρι

Θα έχετε ακούσει ότι είναι πολύ σημαντικό να παραμένετε ενυδατωμένοι. Είναι καλό  να καταναλώνετε καθημερινά αρκετό νερό έτσι ώστε το σώμα σας να παραμένει υγιές και αναζωογονημένο. Φυσικά η ενυδάτωση δεν εξαρτάται μόνο από το νερό και τα υγρά που καταναλώνετε αλλά και από τις τροφές. Το αγγούρι αποτελείται από 95% νερό και είναι μια εξαιρετική επιλογή για να παραμείνετε ενυδατωμένοι.

Διατροφική αξία αγγουριού

Το αγγούρι περιέχει πολλά φυτοθρεπτικά συστατικά που έχουν πολλά οφέλη στην υγεία. Περιέχει φλαβονοειδή, τριτερπένια και λιγνάνες που έχουν αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση και την ικανότητα να καταπολεμούν τον καρκίνο. Καλό είναι να τρώτε το αγγούρι με τη φλούδα του καθώς περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως οι φυτικές ίνες και το β-καροτένιο, ένα αντιοξειδωτικό που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Το αγγούρι έχει 15 θερμίδες ανά 100gr και καθόλου λίπος.

Οφέλη στην υγεία

Ενυδάτωση

Το αγγούρι αποτελείται κυρίως από νερό, και περιέχει επίσης και σημαντικούς ηλεκτρολύτες, που βοηθούν στην πρόληψη της αφυδάτωσης τις ζεστές μέρες ή μετά από σκληρή προπόνηση.

Το αγγούρι είναι από τις πιο ενυδατικές τροφές. Η ενυδάτωση είναι ουσιαστική για την υγεία του εντέρου, την πρόληψη της δυσκοιλιότητας, την σωστή λειτουργία των νεφρών και πολλά ακόμη.

Υγεία των οστών

Το αγγούρι περιέχει βιταμίνη Κ , η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών. Επίσης περιέχει ασβέστιο. Η βιταμίνη Κ βελτιώνει την απορρόφηση του ασβεστίου.

Καρκίνος

Το αγγούρι περιέχει υψηλά ποσοστά κουκουρβιτακίνης, η οποία βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου καθώς σταματά τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων.

Υγεία της καρδιάς

Το αγγούρι περιέχει κάλιο και μαγνήσιο. Αυτά τα δύο στοιχεία παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Η κουκουρβιτακίνη που υπάρχει στο αγγούρι προλαμβάνει την αθηροσκλήρωση.

Διαβήτης

Το αγγούρι παίζει σημαντικό ρόλο στον έλεγχο και στην πρόληψη του διαβήτη. Περιέχει ενώσεις που βοηθούν στην μείωση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα ή παρεμποδίζει την απότομη αύξηση της γλυκόζης.

Πιστεύεται ότι η κουκουρβιτακίνη που υπάρχει στο αγγούρι βοηθά στη ρύθμιση της απελευθέρωσης της ινσουλίνης και στο μεταβολισμό του ηπατικού γλυκογόνου, μιας ορμόνης κλειδί στη διαδικασία επεξεργασίας της γλυκόζης στο αίμα.

Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην πρόληψη και στη διαχείριση του διαβήτη τύπου 2. Επίσης τα αγγούρια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και αυτό σημαίνει ότι δεν αυξάνουν απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Φλεγμονή

Τα αγγούρια έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η φλεγμονή είναι μια απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η φλεγμονή συμβάλλει στην ανάπτυξη πολλών νοσημάτων, όπως:

  • τα νοσήματα του καρδιαγγειακού
  • ο διαβήτης
  • τα αυτοάνοσα νοσήματα
  • η κατάθλιψη
  • ο καρκίνος

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ