Φούσκωμα στο στομάχι: συμπτώματα, αιτίες και αντιμετώπιση

φούσκωμα στο στομάχι, αιτίες που προκαλούν φούσκωμα στο στομάχι, συμπτώματα φουσκώματος στο στομάχι, αντιμετώπιση φουσκώματος στο στομάχι

Φούσκωμα στο Στομάχι

Το φούσκωμα στο στομάχι είναι πολύ συχνό στις μέρες μας. Η ανθυγιεινή διατροφή, τα υψηλά επίπεδα άγχους, οι φαρμακευτικές αγωγές και η έκθεση σε διάφορους ρύπους, είναι κάποιοι από τους παράγοντες που συμβάλλουν στο φούσκωμα στο στομάχι.

Συμπτώματα φουσκώματος στο στομάχι

Το φούσκωμα στο στομάχι είναι προσωρινό και συνήθως προκαλείται από αέρα που έχει εγκλωβιστεί γύρω από την κοιλιά. Το φούσκωμα είναι η αίσθηση των συσσωρευμένων αερίων στο πεπτικό σύστημα που κάνει το στομάχι σας να προεξέχει.

Φυσικά και το φούσκωμα δεν είναι κάτι ανησυχητικό καθώς συνήθως υποχωρεί με μερικές αλλαγές στη διατροφή και στη ρουτίνα σας. Αν νιώθετε φουσκωμένοι, με αέρια και πόνο στην κοιλιακή χώρα , πρέπει να ελέγξετε αν έχετε και άλλα συμπτώματα  στο σώμα σας.

Όταν νιώθετε φουσκωμένοι, τσεκάρετε αν έχετε άλλα συμπτώματα όπως:

  • Πυρετό
  • Εξανθήματα ή κνίδωση
  • Μάτια που δακρύζουν συνέχεια, φαγούρα στο λαιμό και άλλα σημάδια αλλεργικής αντίδρασης
  • Δυσκοιλιότητα ή διάρροια
  • Αίμα στα ούρα ή στα κόπρανα
  • Απώλεια βάρους
  • Πόνο στους λεμφαδένες στη βουβωνική χώρα, στο λαιμό ή στις μασχάλες
  • Κόπωση
  • Δυσκολία στη συγκέντρωση
  • Ακανόνιστη περίοδο
  • Αιμορροΐδες

Παράγοντες που προκαλούν φούσκωμα στο στομάχι

Υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες που προκαλούν φούσκωμα στο στομάχι και περιλαμβάνουν:

  • Γαστρεντερικές διαταραχές
  • Κατακράτηση υγρών
  • Αφυδάτωση
  • Δυσκοιλιότητα
  • Τροφικές αλλεργίες
  • Λοιμώξεις
  • Απόφραξη του εντέρου
  • Ορμονικές αλλαγές
  • Καρκίνος

Αντιμετώπιση φουσκώματος στο στομάχι

Σε πολλές περιπτώσεις το φούσκωμα στο στομάχι υποχωρεί με κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής. Αν το κύριο πρόβλημα είναι τα αέρια, μπορείτε να κάνετε τα εξής:

  • Αποφύγετε να μασάτε τσίχλα ώστε να μην καταπίνετε επιπλέον αέρα.
  • Αποφύγετε τα ανθρακούχα ποτά.
  • Αποφύγετε τροφές που προκαλούν αέρια όπως τα όσπρια, τα φασόλια και τα λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι.
  • Αποφύγετε να τρώτε γρήγορα, μασήστε καλά το φαγητό σας.
  • Μειώστε τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Αν οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, ειδικά στη διατροφή, δεν έχουν αποτέλεσμα και δεν σας ανακουφίζουν, τότε καλό είναι να μιλήσετε με τον οικογενειακό σας ιατρό. Μπορεί να χρειάζεστε κάποια θεραπεία, η οποία εξαρτάται από τους λόγους πίσω από το φούσκωμα.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more