Γλυκοπατάτα: θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

γλυκοπατάτα, θρεπτική αξία γλυκοπατάτας, ιδιότητες γλυκοπατάτας, οφέλη γλυκοπατάτας στην υγεία

Γλυκοπατάτα

Οι γλυκοπατάτες είναι  αμυλούχα λαχανικά με γλυκιά γεύση που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο. Έχουν ποικίλα μεγέθη και χρώματα, όπως το πορτοκαλί, το άσπρο, το μωβ και είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες.

Θρεπτική αξία γλυκοπατάτας

Μια γλυκοπατάτα καλύπτει το 400% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη Α. Η συγκεκριμένη βιταμίνη βοηθά στην υγεία των ματιών και στο ανοσοποιητικό σύστημα, που μας προστατεύει από τους παθογόνους μικροοργανισμούς. Είναι επίσης σημαντική για το αναπαραγωγικό σύστημα και για την λειτουργία της καρδιάς και των νεφρών.

Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε:

  • Βιταμίνες Β
  • Βιταμίνη C
  • Βιταμίνη D
  • Σίδηρο
  • Ασβέστιο
  • Μαγνήσιο
  • Φώσφορο
  • Κάλιο
  • Θειαμίνη
  • Ψευδάργυρο

Επίσης οι γλυκοπατάτες περιέχουν καροτενοειδή τα οποία είναι υπεύθυνα για το πλούσιο χρώμα τους. Τα καροτενοειδή είναι αντιοξειδωτικά, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν την ικανότητα να προστατεύουν τα κύτταρα από τη βλάβη που προκαλεί το οξειδωτικό στρες.

Οφέλη στην υγεία

Οι γλυκοπατάτες θεωρούνται superfood επειδή έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και κατά συνέπεια πολλά οφέλη στην υγεία.

Καρκίνος

Τα καροτενοειδή στις γλυκοπατάτες μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Οι μωβ γλυκοπατάτες έχουν υψηλά ποσοστά ανθοκυανινών που φαίνεται να μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Διαβήτης

Οι γλυκοπατάτες περιέχουν ενώσεις που βοηθούν στον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα. Όταν βράζετε τις γλυκοπατάτες έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δέικτη, πράγμα το οποίο σημαίνει πως δεν αυξάνουν απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα όπως συμβαίνει με τις τροφές που έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Καρδιαγγειακά νοσήματα

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι γλυκοπατάτες μειώνουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη) και έτσι μειώνεται ο κίνδυνος για νοσήματα του καρδιαγγειακού.

Εκφυλισμός ωχράς κηλίδας

Τα υψηλά ποσοστά β-καροτένιου και βιταμίνης Α, τα οποία υπάρχουν στις γλυκοπατάτες, μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας που είναι και η κύρια αιτία απώλειας της όρασης.

Παχυσαρκία

Οι γλυκοπατάτες βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα και αποτρέπουν έτσι τη συσσώρευση λιποκυττάρων, πράγμα που βοηθά στην απώλεια βάρους.

Γαστρεντερικό σύστημα

Οι φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στις γλυκοπατάτες έχουν πολλά οφέλη στην υγεία του στομάχου. Οι γλυκοπατάτες περιέχουν διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες.

Το σώμα δεν μπορεί να διασπάσει όλες τις φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες παραμένουν στην γαστρεντερική οδό και έχουν πολλά οφέλη στη λειτουργία της.

Οι διαλυτές φυτικές ίνες απορροφούν νερό και  μαλακώνουν τα κόπρανα. Από την άλλη πλευρά οι αδιάλυτες φυτικές ίνες δεν απορροφούν νερό και δίνουν όγκο στα κόπρανα.

Μερικές διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες μπορούν να υποστούν ζύμωση από τα βακτήρια στο παχύ έντερο, δημιουργώντας ενώσεις που ονομάζονται λιπαρά οξέα βραχείας αλύσου που τροφοδοτούν τα κύτταρα του εντέρου και τα κρατούν υγιή και δυνατά.

Οι φυτικές ίνες συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και φυσιολογικές κινήσεις του εντέρου.

Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στις γλυκοπατάτες έχουν πολλά οφέλη στην υγεία του  εντέρου. Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν τις μωβ γλυκοπατάτες βοηθούν στην διατήρηση των υγιών βακτηρίων του εντέρου.

Τα καλά βακτήρια του εντέρου συνδέονται με καλύτερη υγεία του στομάχου και το χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου και της διάρροιας.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more