Ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής

ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καριέρα, προσωπική ζωή

Ισορροπία Επαγγελματικής και Προσωπικής Ζωής

Παλιότερα υπήρχαν ξεκάθαρα όρια ανάμεσα στη δουλειά και στο σπίτι. Στις μέρες μας , ωστόσο,  η δουλειά είναι πιθανό να παρεμβαίνει στην προσωπική σας ζωή και η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ δουλειάς και ζωής να μην είναι ένα τόσο απλό θέμα.

Αυτό είναι αλήθεια αν ανησυχείτε ότι θα χάσετε τη δουλειά σας λόγω αναδιάρθρωσης, απολύσεων ή άλλων παραγόντων. Η τεχνολογία διευκολύνει τη συνεχή επαφή με τη δουλειά και έτσι μπορεί να ξοδεύετε τον προσωπικό σας χρόνο. Η ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και στην προσωπική ζωή μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τους νέους γονείς.

Φυσικά και η ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και στην προσωπική ζωή δεν είναι ανέφικτη. Αρχίστε να αξιολογείτε τη δουλειά σας και τις σχέσεις σας. Στη συνέχεια εφαρμόστε συγκεκριμένες στρατηγικές ώστε να διατηρήσετε την ισορροπία.

Είστε παντρεμένοι με τη δουλειά σας;

Μπορεί να είναι δελεαστικό να κάνετε υπερωρίες στη δουλειά, ειδικά αν προσπαθείτε να πάρετε προαγωγή ή να διαχειριστείτε το φόρτο εργασίας ή απλά θέλετε να τα βγάλετε πέρα. Αν ξοδεύετε όμως πολύ χρόνο στη δουλειά, σίγουρα η προσωπική σας ζωή θα δεχθεί πλήγμα.

Σκεφτείτε σοβαρά τις συνέπειες της έλλειψης ισορροπίας ανάμεσα στη δουλειά και στην προσωπική σας ζωή:

  • Κόπωση : όταν είστε κουρασμένοι, δεν είστε παραγωγικοί και δεν μπορείτε να σκεφτείτε καθαρά, πράγμα που θα σας κοστίσει στην επαγγελματική σας φήμη ή μπορεί να σας οδηγήσει σε επικίνδυνα ή δαπανηρά λάθη.
  • Φτωχή υγεία: το άγχος συνδέεται με αρνητικές επιδράσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα και μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα οποιασδήποτε ιατρικής κατάστασης.
  • Χάνετε χρόνο με τους φίλους και τα αγαπημένα σας πρόσωπα: αν δουλεύετε πολύ, ίσως να χάνετε σημαντικά οικογενειακά γεγονότα. Αυτό μπορεί να σας κάνει να νιώθετε ότι μένετε έξω από αυτά και να πληγώνετε τους ανθρώπους που αγαπάτε. Είναι επίσης δύσκολο να νοιάζεστε για τους φίλους σας αν δουλεύετε συνέχεια.
  • Αυξημένες προσδοκίες : αν τακτικά δουλεύετε επιπλέον ώρες, αναλαμβάνετε περισσότερες ευθύνες , πράγμα που οδηγεί σε επιπλέον ανησυχίες και προκλήσεις.

Βρείτε την ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και στην προσωπική σας ζωή

Όσο εργάζεστε, το να διαχειριστείτε τις απαιτήσεις της καριέρας και της προσωπικής σας ζωής είναι μια πρόκληση. Αλλά αν μάθετε να βάζετε όρια και να φροντίζετε τον εαυτό σας , μπορείτε να επιτύχετε την πολυπόθητη ισορροπία.

Η κάθε μέρα έχει συγκεκριμένες ώρες, δεν μπορείτε να το αλλάξετε αυτό. Αν δεν θέσετε όρια, τότε η δουλειά ή οι άλλες υποχρεώσεις θα απορροφούν όλο σας το χρόνο και εσείς δεν θα προλαβαίνετε να κάνετε τις αγαπημένες σας δραστηριότητες και να φροντίσετε τις σχέσεις σας. Για αυτό σκεφτείτε τα εξής:

  • Διαχειριστείτε το χρόνο σας: σταματήστε να κάνετε δραστηριότητες που δεν απολαμβάνετε ή δεν μπορείτε να χειριστείτε ή μοιραστείτε τις ανησυχίες σας και τις πιθανές λύσεις με τον εργοδότη σας ή κάποιον προϊστάμενο σας. Οργανώστε αποτελεσματικά τα θέματα του σπιτιού, όπως να ταξινομήσετε τις υποχρεώσεις σας σε ομάδες ή μην βάζετε όλα όσα πρέπει να κάνετε την ημέρα που έχετε ρεπό. Κάντε όσα είναι ανάγκη να γίνουν και αφήστε τα υπόλοιπα.
  • Φτιάξτε μία λίστα: βάλτε τις οικογενειακές δραστηριότητες σε ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο και κρατήστε μια καθημερινή λίστα με όσα έχετε να κάνετε στη δουλειά και στο σπίτι. Το πλάνο σας βοηθά να διατηρήσετε την προσοχή σας. Όταν δεν έχετε πλάνο, είναι εύκολο να απορροφηθείτε από τα σχέδια και τις προτεραιότητες των άλλων.
  • Μάθετε να λέτε όχι: είτε πρόκειται για έναν συνάδελφο που σας ζητά να αναλάβετε ένα επιπλέον έργο είτε ο δάσκαλος του παιδιού σας που σας ζητά να οργανώσετε ένα πάρτι, να θυμάστε ότι δεν είναι κακό να πείτε όχι με σεβασμό. Όταν δεν αναλαμβάνετε να κάνετε πράγματα από ενοχές ή από λανθασμένη αίσθηση της υποχρέωσης, έχετε περισσότερο χρόνο να κάνετε τις δραστηριότητες που αγαπάτε και είναι σημαντικές για εσάς.
  • Αφήστε τη δουλειά στο χώρο εργασίας: με την τεχνολογία να μας συνδέει κάθε στιγμή , ίσως να μην υπάρχουν όρια ανάμεσα στη δουλειά και στο σπίτι, εκτός και αν τα δημιουργήσετε. Πάρτε μια συνειδητή απόφαση να διαχωρίσετε τη δουλειά από τον προσωπικό σας χρόνο.
  • Μειώστε την πρόσβαση στα email: μην ελέγχετε τα email σας περισσότερες από τρεις φορές την ημέρα, αργά το πρωί, νωρίς το απόγευμα και στο τέλος της ημέρας. Αν το πρώτο πράγμα που κάνετε το πρωί είναι να ελέγχετε τα email σας , έχετε την τάση να επικεντρώνεστε και να ανταποκρίνεστε στα θέματα των άλλων από το να σκέφτεστε τις δικές σας ανάγκες.
  • Ακούστε τις ανάγκες σας: ρωτήστε τον εργοδότη σας για το εάν υπάρχει δυνατότητα ευέλικτου ωραρίου, καταμερισμός των εργασιών, τηλεργασίας ή άλλες πιθανές δυνατότητες ευελιξίας στο ωράριο εργασίας. Όσο περισσότερο έλεγχο έχετε στο χρόνο σας, τόσο λιγότερο θα ανησυχείτε.
  • Μειώστε τις δεσμεύσεις και τις υποχρεώσεις σας: οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να συγκεντρωθούν για περίπου 90 λεπτά. Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα, η ικανότητα επεξεργασίας των πληροφοριών μειώνεται δραματικά. Όταν διακόπτετε αυτό που κάνετε, χρειάζεστε διπλάσιο ή τριπλάσιο χρόνο για να συγκεντρωθείτε επαρκώς στη δουλειά σας.

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ