Η L-αργινίνη στη διατροφή μας

L-αργινίνη, αργινίνη, οφέλη αργινίνης, τροφές πλούσιες σε L-αργινίνη

L-αργινίνη

Η L-αργινίνη είναι ένα αμινοξύ. Τα αμινοξέα είναι οι δομικές μονάδες των πρωτεϊνών. Τα βασικά αμινοξέα δεν παράγονται από το σώμα. Έτσι, πρέπει να τα λαμβάνουμε μέσω της διατροφής.

Η L-αργινίνη θεωρείται απαραίτητο αμινοξύ σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως η εγκυμοσύνη, η βρεφική ηλικία, οι κρίσιμες ασθένειες και τα τραύματα. Είναι απαραίτητο για την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου, ενός σηματοδοτικού μορίου που είναι αναγκαίο για ένα εύρος διαδικασιών και λειτουργιών στο σώμα, όπως η ρύθμιση της ροής του αίματος, η λειτουργία των μιτοχονδρίων και η κυτταρική επικοινωνία.

Επιπλέον, δρα σας πρόδομη ουσία για άλλα αμινοξέα, όπως το γλουταμικό, η προλίνη και η κρεατίνη, και είναι ουσιαστική για την υγεία και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η αργινίνη είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των Τ-κυττάρων , τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα. Επειδή η L-αργινίνη έχει τόσους σημαντικούς ρόλους στο σώμα , η ανεπάρκειά της μπορεί να διαταράξει τη λειτουργία των κυττάρων και των οργάνων και να οδηγήσει σε σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Η L-αργινίνη μπορεί να παραχθεί με πολλούς τρόπους. Μπορεί η σύνθεση της να γίνει από το αμινοξύ κιτρουλίνη μέσω της διάσπασης των πρωτεϊνών του σώματος, ή μπορεί να περιέχεται σε τροφές με πρωτεΐνη. Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, όπως το κρέας, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί, τα προϊόντα σόγιας και τα ψάρια εξασφαλίζουν την πρόσληψη L-αργινίνης.

Οφέλη L-αργινίνης

Η L-αργινίνη έχει δύο κύριες δράσεις: το σχηματισμό του μονοξειδίου του αζώτου και τη σύνθεση πρωτεϊνών στο σώμα. Αυτές οι δράσεις δίνουν στην L-αργινίνη μια σειρά από πιθανά οφέλη για την υγεία της καρδιάς, τη λειτουργία των μυών, την επούλωση των τραυμάτων και τη βελτίωση της ανδρικής γονιμότητας.

Η L-αργινίνη βοηθά στα εξής:

  • Στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης
  • Στην επιδιόρθωση εγγενών σφαλμάτων στη σύνθεση της ουρίας
  • Στη θεραπεία των καρδιακών νοσημάτων
  • Στη θεραπεία της στυτικής δυσλειοτυργίας
  • Στη μείωση της φλεγμονής στην πεπτική οδό σε πρόωρα βρέφη
  • Στον έλεγχο της γλυκόζης σε ανθρώπους με διαβήτη

Η L-αργινίνη ίσως να βοηθά και σε πολλές άλλες καταστάσεις. Ωστόσο, απαιτούνται επιπλέον μελέτες για τη δράση της L-αργινίνης στα ακόλουθα:

  • Βελτίωση της ροής του αίματος
  • Επιτάχυνση της επούλωσης των τραυμάτων
  • Ανακούφιση από το άγχος
  • Θεραπεία των εγκαυμάτων
  • Βελτίωση της λειτουργίας των νεφρών για ανθρώπους με καρδιακή ανεπάρκεια
  • Ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης

Φυσικές πηγές L-αργινίνης

Η καλύτερη φυσική πηγή L-αργινίνης είναι οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Για μερικούς ανθρώπους, οι ζωικές πρωτεΐνες, όπως το κόκκινο κρέας (βοδινό), το κοτόπουλο και το στήθος της γαλοπούλας,  το χοιρινό καρέ και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορεί να είναι η κύρια πηγή L-αργινίνης.

Για τους ανθρώπους που δεν τρώνε κρέας, οι πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης που περιέχουν L-αργινίνη περιλαμβάνουν τις φακές, τα ρεβίθια, τα φιστίκια, τους σπόρους της κολοκύθας και τη σόγια.

Οι άνθρωποι με ανεπάρκεια στην L-αργινίνη καλό είναι να προσθέτουν στη διατροφή τους τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού και της υγείας γενικότερα

Για την ενίσχυση του οργανισμού γενικότερα, του ανοσοποιητικού συστήματος και των γνωσιακών λειτουργικών και της αντιμετώπισης του στρες/άγχους, υπάρχουν οι αποτελεσματικές φυσικές λύσεις μέσα από την ομοιοπαθητική και το βελονισμό.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ