Tα τραύματα της παιδικής ηλικίας μπορούν να επουλωθούν

τραύμα. τραύμα παιδικής ηλικίας, ψυχικό τραύμα, επουλωθείτε από τα τραύματα της παιδικής ηλικίας

Τραύματα της Παιδικής Ηλικίας και θεραπεία

Πολλοί άνθρωποι εύχονται να υπήρχε μια “μαγική λύση” που να απομακρύνει τις αρνητικές εμπειρίες της παιδικής τους ηλικίας.

Η αλήθεια είναι πως με τη βοήθεια της ψυχοθεραπείας αυτές οι επώδυνες αναμνήσεις μπορούν να απομακρυνθούν ώστε να μην σας επηρεάζουν συναισθηματικά. Αν και δεν υπάρχει ένα μαγικό κουμπί που να διαγράφει ή να αλλάζει όλο το παρελθόν, θεραπευτικά εργαλεία όπως το EMDR και το NLP μπορούν να βοηθήσουν εξαιρετικά.

Η μεγαλύτερη πρόκληση, ωστόσο, είναι η δική σας αντοχή. Φυσιολογικά θέλετε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από τον πόνο, για αυτό προσπαθείτε να αγνοήσετε το παρελθόν και αποσπάτε την προσοχή σας από την εσωτερική αρνητικότητα. Αν η αρνητική στάση υπάρχει πίσω από τις προσπάθειες σας, απαιτείται κάτι άλλο για να μπορέσετε να επουλωθείτε.

Με το EMDR μπορείτε να επουλώσετε τις πληγές από τα ψυχολογικά τραύματα του παρελθόντος και με την ψυχοθεραπεία και το NLP μπορείτε να αναπρογραμματίσετε τις αρνητικές σας σκέψεις που προέρχονται από την παιδική σας ηλικία, να αλλάξετε την αφήγηση για τα όσα έχουν συμβεί, και να απελευθερωθείτε συναισθηματικά.

Ο στόχος είναι:

  1. Να ανακαλύψετε τα κρυμμένα εμπόδια στην ψυχική και συναισθηματική σας ευεξία.
  2. Να βάλετε αυτά τα εμπόδια σε ένα υγιές πλαίσιο.
  3. Να προχωρήσετε στη ζωή σας.

Παρακάτω ακολουθούν κάποιες ρωτήσεις για να δείτε πιο καθαρά τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας. Είναι σημαντικό να είστε θετικοί και ανοιχτόμυαλοι πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία.

Ποιες αρνητικές σκέψεις ή συναισθήματα από το παρελθόν σας ενοχλούν μέχρι σήμερα;

Καταγράψτε τις σκέψεις που σας έρχονται στο μυαλό. Σαν δημοσιογράφος. Έτσι καταγράφετε πληροφορίες από το ασυνείδητο μυαλό.

Πόσο χρονών ήσασταν όταν νιώσατε για πρώτη φορά αυτό το συναίσθημα;

Αναγνωρίστε την χρονική περίοδο που εμφανίστηκε αυτό στη ζωή σας. Συχνά, τα αρνητικά μηνύματα προέρχονται από ένα άλλο πρόσωπο. Για παράδειγμα, ένας θεραπευόμενος ήταν εννέα χρονών. Η οικογένειά του ήταν σε μια μεταβατική φάση. Τότε ο μεγαλύτερος αδερφός του άρχισε να ξεσπάει πάνω του. Λόγω της πίεσης που ένιωθε άρχισε να ξεσπά τα νεύρα του στο μικρό του αδερφό. Ο θεραπευόμενος άκουγε αυτή την επικριτική φωνή. Με πολύ προσωπική δουλειά, πλέον τα αρνητικά αυτά μηνύματα δεν είχαν την ίδια επίδραση αλλά συνέχιζε να τα νιώθει.

Αναγνωρίστε τα συναισθήματα στο σώμα σας

Ακούστε αυτή την παλιά φωνή που λέει, “Είμαι θλιμμένος”, και νιώθετε σφίξιμο στο στομάχι. Σε μια κλίμακα έντασης από το 1 μέχρι το 10 , βαθμολογήστε τη θλίψη σας. Μπορεί να νιώθετε ότι δεν αξίζετε, να νιώθετε δυσαρέσκεια.

Πώς νιώθετε όταν ακούτε τα μηνύματα από αυτή την περίοδο της ζωής σας; Πού τα νιώθετε; Περιγράψτε το συναίσθημα. Βαθμολογήστε το σε μια κλίμακα από το 1 μέχρι το 10.

Κάντε μια δήλωση αλήθειας

Μπορείτε να πείτε: Σήμερα, ακούω αυτή την επικριτική φωνή όπως όταν ήμουν εννέα χρονών, νιώθω λυπημένος.

Αυτή η δήλωση αλήθειας είναι ανάγκη να αφορά το παρόν και να περιλαμβάνει την ηλικία στην οποία αρχίσατε να νιώθετε έτσι και την ένταση του συναισθήματος τώρα.

Δείτε πόσος χρόνος έχει περάσει

Δεν σας προκαλεί έκπληξη πώς τα άσχημα συναισθήματα επιμένουν; Σε πολλές περιπτώσεις έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια αλλά τα συναισθήματα επιμένουν για δεκαετίες. Και αυτό είναι πολύ συχνό.

Επίσης μπορεί να πιστεύετε ότι όλα όσα συνέβησαν πριν από πολύ καιρό δεν θα έπρεπε να σας επηρεάζουν. Η αλήθεια, είναι ότι οι αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας γίνονται κομμάτι του εαυτού μας και έχουν μεγαλύτερη επίδραση από οποιαδήποτε άλλη ανάμνηση.

Για αυτό, δείτε πόσος χρόνος έχει περάσει. Γιατί; Αυτό θα σας βοηθήσει να βάλετε τα μηνύματα σε ένα νέο πλαίσιο. Και τα μηνύματα που επιμένουν για τόσο καιρό αξίζει να τα παρατηρήσετε.

Όχι επειδή είναι αληθινά. Αλλά επειδή είναι ανάγκη να τα επεξεργαστείτε και να επουλωθείτε. Οι περισσότεροι από εμάς περνούν τη ζωή τους προσπαθώντας να αποφύγουν αυτά τα επώδυνα συναισθήματα. Η αποφυγή διαιωνίζει τον πόνο και επιτρέπει στην αρνητικότητα να επιμένει.

Όταν τρέχετε μακριά από το φόβο σας τότε δημιουργείτε περισσότερο πόνο. Ο πόνος και η αρνητικότητα είναι ανάγκη να διευθετηθούν. Έτσι επουλώνετε τον εαυτό σας. Η επίγνωση είναι πολύ σημαντική ικανότητα. Όταν κάποιος σας οφείλει μια συγνώμη , είναι εύκολο να δυσαρεστηθείτε. Όταν σας ζητήσουν συγνώμη είναι εύκολο να το αφήσετε πίσω σας. Γιατί; Επειδή έχετε επίγνωση. Ο εσωτερικός πόνος επουλώνεται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.

Δείτε τα πράγματα από ψυχική απόσταση

Από τη στιγμή που θα αναγνωρίσετε αυτές τις επώδυνες αναμνήσεις δείτε τις από ψυχική απόσταση. Φανταστείτε τις να αιωρούνται μακριά. Δείτε τον εαυτό σας πάνω από αυτές. Στο νευρογλωσσικό προγραμματισμό αυτό το ονομάζουμε αποσύνδεση.

Όταν αποσυνδέστε από κάτι όπως μια μνήμη, βλέπετε τον εαυτό σας από απόσταση, όπως ένας ουδέτερος παρατηρητής. Από αυτή την οπτική, δεν ξαναζείτε το γεγονός, μπλέκεστε στο συναίσθημα. Είναι ιδιαίτερα βοηθητικό όταν σκέφτεστε αρνητικές αναμνήσεις.

Συνεχίστε με την ημέρα σας

Έχετε ξοδέψει χρόνο για να επισκεφτείτε συνειδητά το παρελθόν σας. Πάρτε μια βαθιά ανάσα και προχωρήστε με την ημέρα σας. Μην μένετε κολλημένοι, προχωρήστε. Έτσι λειτουργεί η ζωή. Όλοι πονάμε. Όλοι υποφέρουμε στα χέρια των άλλων. Η ζωή όμως μας επιφυλάσσει σπουδαία πράγματα.

Δεν είστε διαφορετικοί. Ακόμη και αν η μέρα σας κατακλύζεται από αρνητικότητα, η ζωή σας περιμένει. Για αυτό ζήστε τη! Αυτός είναι ο τρόπος για να επανέλθετε από το παρελθόν και να χτίσετε ένα μέλλον που θα σας εμπνέει.

Θέλω πραγματικά να επουλώσω τις πληγές του παρελθόντος ή όχι;

Όλοι μας επεξεργαζόμαστε το παρελθόν μας. Αν το παρελθόν σας δεν υποστηρίζει το παρόν και το μέλλον σας, τότε είναι ανάγκη να δεσμευτείτε σε δραστηριότητες επούλωσης σε τακτική βάση. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η επούλωση από το παρελθόν δεν είναι απαραίτητη. Αν όμως θεωρείτε ότι το παρελθόν σας κρατά πίσω στη ζωή σας, τότε επεξεργαστείτε το. Αλλά για αυτό χρειάζεστε τη βοήθεια ενός ψυχοθεραπευτή.

Θεραπεία με EMDR και ψυχοθεραπεία

Με την ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ έχετε ένα ασφαλές μέρος για να επεξεργαστείτε τα συναισθήματά σας και να μάθετε τεχνικές για να αφήσετε πίσω σας τα παλιά πρότυπα και τα συναισθήματα ώστε να προχωρήσετε μπροστά στη ζωή σας.

Το EMDR είναι μια εξαιρετική ψυχοθεραπευτική τεχνική η οποία επιτρέπει στους ανθρώπους να επουλώσουν τις πληγές του παρελθόντος σε λίγες συνεδρίες.

 

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ