Πονοκέφαλος και διατροφή

πονοκέφαλος, πονοκέφαλος και διατροφή, τροφές που προκαλούν πονοκέφαλο, τύποι πονοκέφαλου, τροφές που βοηθούν στον πονοκέφαλο

Πονοκέφαλος και Διατροφή

Πολλοί παράγοντες που μας στρεσάρουν μπορεί να προκαλέσουν πονοκέφαλο, όπως η έλλειψη ύπνου ή μια δύσκολη μέρα στη δουλειά. Το σωματικό στρες που οφείλεται στην κακή στάση του σώματος μπορεί επίσης να προκαλέσει πονοκέφαλο.

Το σώμα μας έχει το κεντρικό νευρικό σύστημα που αποτελείται από τον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό. Όλα τα νεύρα που εκτείνονται από αυτό συνθέτουν το περιφερικό νευρικό σύστημα. Οι νευρώνες αντιλαμβάνονται κάθε ερέθισμα και στέλνουν μηνύματα στον εγκέφαλο.

Οι υποδοχείς του πόνου υπάρχουν σε όλο το σώμα. Κατά τη διάρκεια ενός πονοκέφαλου, πονούν οι μύες στο κεφάλι και στον αυχένα σας, όπως και η μεμβράνη που περιβάλλει τον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό που ονομάζεται μήνιγγα. Ο εγκέφαλος δεν πονά, αλλά πονούν οι ιστοί και οι μύες που βρίσκονται γύρω του.

Τύποι πονοκέφαλου 

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν έχουν πονοκέφαλο θέλουν να είναι μόνοι τους σε ένα ήσυχο και σκοτεινό δωμάτιο. Οι γυναίκες εμφανίζουν πονοκέφαλο πιο συχνά από τους άνδρες ίσως λόγω των επιπέδων της σεροτονίνης , η οποία παίζει ρόλο στον πόνο και στην κατάθλιψη. Όταν τα επίπεδα των οιστρογόνων πέφτουν, μεταβάλλονται και τα επίπεδα της σεροτονίνης.

Οι πιο συχνοί τύποι πονοκέφαλου περιλαμβάνουν:

  • Κεφαλαλγία τάσης
  • Ημικρανία
  • Αθροιστική κεφαλαλγία
  • Κεφαλαλγία από κατάχρηση αναλγητικών

Είτε αντιμετωπίζετε ημικρανίες είτε κεφαλαλγία τάσης όλες οι μορφές πονοκέφαλου έχουν μια κοινή ρίζα καθώς προκαλούνται από εσωτερικούς ή εξωτερικούς παράγοντες που κάνουν το σώμα να αντιδρά στον πόνο που νιώθει στο κεφάλι. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να είναι τροφές, καπνός, χημικές ουσίες, στρες, περιβαλλοντικοί παράγοντες, ορμονικές αλλαγές και πολλά ακόμη που διαφέρουν μεταξύ των ατόμων.

Τροφές που προκαλούν πονοκέφαλο 

Αν ο πονοκέφαλος εμφανίζεται μετά από το φαγητό, τότε ίσως να προκαλείται από συγκεκριμένες τροφές. Η σοκολάτα, η καφεΐνη και το αλκοόλ είναι συχνές αιτίες ημικρανίας. Υπάρχουν πολλές τροφές που προκαλούν πονοκέφαλο σε πολλούς ανθρώπους.  Οι τροφές που μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο ή ημικρανία περιλαμβάνουν:

  • Το ώριμο τυρί, όπως το cheddar, το emmental και το camembert
  • Τη ρέγγα τουρσί
  • Την σοκολάτα
  • Οτιδήποτε αποξηραμένο ή μαριναρισμένο
  • Την κρέμα γάλακτος
  • Τους ξηρούς καρπούς και το φυστικοβούτυρο
  • Τα ψωμί και τα κράκερς που περιέχουν τυρί ή σοκολάτα
  • Τα κουκιά, τα φασόλια, τα μπιζέλια και η φάβα
  • Το αλκοόλ
  • Την καφεΐνη

Επειδή πολλές τροφές μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο μπορείτε να κάνετε κάποιες αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες. Αναγνωρίστε ποιες τροφές συμβάλλουν στον πονοκέφαλο και αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για να μπορέσετε να τον αντιμετωπίσετε.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει με διαφορετικό τρόπο τον κάθε άνθρωπο, και είναι αλήθεια ότι όσοι υποφέρουν από ένα συγκεκριμένο τύπο πονοκέφαλου είναι πιο πιθανό να οφείλεται στο αλκοόλ. Για παράδειγμα, το αλκοόλ είναι πιο πιθανό να προκαλέσει ημικρανία από ότι κεφαλαλγία έντασης. Επίσης το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει αθροιστική κεφαλαλγία.

Όταν μιλάμε για πονοκέφαλο, φυσικά όλες οι μορφές αλκοόλ δεν συμβάλλουν στην εμφάνισή του το ίδιο. Το κόκκινο κρασί για παράδειγμα είναι πιο πιθανό να προκαλέσει πονοκέφαλο σε κάποιους ανθρώπους, καθώς περιέχει ισταμίνη.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το κόκκινο κρασί δεν είναι το μοναδικό που περιέχει ισταμίνη που προκαλεί πονοκέφαλο. Οι ίδιοι παράγοντες εντοπίζονται και σε κάποια είδη τυριού. Ακόμη και αν δεν έχετε δυσανεξία στην ισταμίνη, το κρασί και το ώριμο τυρί μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο, και ειδικά ημικρανία, καθώς και τα δύο περιέχουν μια ουσία που ονομάζεται τυραμίνη.

Τροφές που βοηθούν στην αντιμετώπιση του πονοκέφαλου

Οι τροφές που φαίνεται να βοηθούν στην αντιμετώπιση του πονοκέφαλου περιλαμβάνουν:

  • Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Τα φρέσκα φρούτα, ειδικά αυτά που έχουν έντονα χρώματα και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά
  • Τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο
  • Τα αμύγδαλα

Πάντα να καταναλώνετε επαρκή ποσότητα νερού, γιατί η αφυδάτωση συμβάλλει στον πονοκέφαλο. Αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές και τα τυριά, τα καπνιστά ψάρια, τους υδατάνθρακες και τη ζάχαρη.  Μερικές φορές η ανακούφιση επιτυγχάνεται όταν ξέρουμε τι δεν πρέπει να φάμε.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more