Θεραπευτικός οραματισμός

θεραπευτικός οραματισμός, τι είναι ο θεραπευτικός οραματισμός, πως λειτουργεί ο θεραπευτικός οραματισμός. εφαρμογές θεραπευτικού οραματισμού, τρόποι θεραπευτικού οραματισμού

Θεραπευτικός οραματισμός

Ο θεραπευτικός οραματισμός είναι μια μορφή οραματισμού που επιτρέπει στον ασθενή να εξερευνήσει το πως να χαλαρώνει μέσω της ερμηνείας των ονείρων, της ζωγραφικής, την αφήγηση ιστοριών και άλλων τεχνικών της φαντασίας. Αν και αποτελεί μια εναλλακτική προσέγγιση, χρησιμοποιείται ευρέως για να βοηθήσει στην χαλάρωση του μυαλού και του σώματος. Αυτή η μορφή θεραπείας βοηθά τους ασθενείς να διαχειριστούν το άγχος, τον σωματικό πόνο και τα ψυχολογικά συμπτώματα όπως η κατάθλιψη.

Τι είναι ο θεραπευτικός οραματισμός;

Ο θεραπευτικός οραματισμός είναι μια τεχνική που αποτελεί μια μορφή ύπνωσης. Ο οραματισμός αποτελεί ένα εργαλείο για να κατευθύνει κάποιος την προσοχή του σε εικόνες της φαντασίας του. Η συγκεκριμένη μορφή θεραπείας εκμεταλλεύεται την σύνδεση ανάμεσα στο οπτικό τμήμα του εγκεφάλου και του αυτόνομου νευρικού συστήματος. Όταν αυτή η περιοχή του εγκεφάλου (ο οπτικός φλοιός στο πίσω μέρος του κεφαλιού) ενεργοποιείται, χωρίς να λαμβάνει άμεσα ερεθίσματα από τα μάτια, μπορεί να επηρεάσει την σωματική και συναισθηματική κατάσταση. Αυτό με τη σειρά του, προκαλεί  φυσιολογικές αλλαγές στο σώμα, περιλαμβανομένων των θεραπευτικών στόχων.

Σε ποιες περιπτώσεις εφαρμόζεται ο θεραπευτικός οραματισμός;

Επειδή ο θεραπευτικός οραματισμός είναι μια θεραπεία για το μυαλό και το σώμα, κάθε σύμπτωμα που συνδέεται με το άγχος, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο πόνος που σχετίζεται με την μυϊκή ένταση, οι διαταραχές άγχους ή η κατάθλιψη, μπορούν να ανακουφιστούν με αυτό τον τρόπο. Καταστάσεις όπως τα εξανθήματα ή το σύνδρομο ευερέθιστου  εντέρου, μπορούν να αντιμετωπιστούν με θεραπευτικό οραματισμό. Επίσης είναι ωφέλιμος στην θεραπεία αυτοάνοσων νοσημάτων όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα και η νόσος του Crohn, και βοηθά στην αντιμετώπιση των χρόνιων αλλεργιών και του άσθματος.

Η θεραπευτική εφαρμογή του οραματισμού χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες:

  1. Την μείωση του άγχους και την χαλάρωση.
  2. Τον ενεργό οραματισμό για την βελτίωση της απόδοσης, την αλλαγή συμπεριφοράς ή την επίδραση στα αποτελέσματα.
  3. Την συνειδητή χρήση λέξεων και εικόνων ώστε να επεξεργαστεί κάποιος και να δώσει πληροφορίες για τα συμπτώματα, τη διάθεση ή τα νοσήματα.

Στόχοι του θεραπευτικού οραματισμού

Ο θεραπευτικός οραματισμός βοηθά τον ασθενή να δει μέσα του ποιος πραγματικά είναι και τι αξίζει στη ζωή του. Οι εικόνες που φέρνει στο μυαλό του ο ασθενής τον βοηθούν να συνειδητοποιήσει πόση δύναμη έχει για να φροντίσει το σώμα και το πνεύμα του. Αυτή η μορφή θεραπείας βοηθά στην ενίσχυση των πεποιθήσεων , οι οποίες με τη σειρά τους βοηθούν στην αντιμετώπιση των σωματικών συμπτωμάτων. Με αυτό τον τρόπο ο ασθενής κινητοποιεί το ασυνείδητο και επιτυγχάνει τους προσωπικούς του στόχους. Ο θεραπευτικός οραματισμός έχει ως στόχο ένα άτομο να ενισχυθεί μέσω του πανίσχυρου οραματισμού. Ο ασθενής έχει την δυνατότητα να δημιουργήσει τις δικές του σκέψεις και να χτίσει τη ζωή που επιθυμεί , επειδή έχει μάθει να ελέγχει το μυαλό και τη συμπεριφορά του. Ο στόχος αυτής της θεραπείας είναι να χρησιμοποιήσετε τον οραματισμό για να ανακτήσετε τον έλεγχο του σώματός σας και να ενισχύσετε την ευεξία σας. Ο θεραπευτικός οραματισμός περιλαμβάνει όλες τις αισθήσεις, όχι μόνο την πνευματική δραστηριότητα. Όταν χρησιμοποιείται σωστά έχει πανίσχυρη επίδραση στο σώμα, στο μυαλό και στο πνεύμα.

Πώς λειτουργεί ο θεραπευτικός οραματισμός;

Πριν την έναρξη του θεραπευτικού οραματισμού, ο θεραπευόμενος κάνει μια συνεδρία για να καθοριστούν τα θέματα ή οι στόχοι που είναι σημαντικό κομμάτι της θεραπείας. Αυτή η αρχική αξιολόγηση γίνεται για να καθοριστεί ο σκοπός του οραματισμού και ο ψυχοθεραπευτής να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένα ψυχικά ή συμπεριφορικά θέματα. Τα γεγονότα του παρελθόντος, το ιατρικό ιστορικό και οι στόχοι συχνά αμφισβητούνται. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις οποίες οι ασθενείς έχουν τραύματα από το παρελθόν και επιλέγουν αυτή τη μορφή θεραπείας για να επιτύχουν τους στόχους τους. Στην πρώτη συνεδρία ο ψυχοθεραπευτής εξηγεί στον ασθενή τις τεχνικές οραματισμού και πως αυτές θα βοηθήσουν στην βελτίωση μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε και τις πέντε αισθήσεις σας. Ο ψυχοθεραπευτής μιλά στον ασθενή για τον οραματισμό και τον βοηθά να βρει ένα θεραπευτικό όραμα. Στη συνέχεια ο ψυχοθεραπευτής καθοδηγεί τον ασθενή μέσω λεκτικών χαλαρωτικών εκφράσεων.

Τρόποι θεραπευτικού οραματισμού

Οι τεχνικές οραματισμού, είναι επίσης γνωστές ως θεραπευτικός οραματισμός και αποτελούν μια πολύ κοινή μέθοδο για την διαχείριση του άγχους και περιλαμβάνουν την δημιουργία συγκεκριμένων ψυχικών εικόνων ενός ελκυστικού και ήρεμου περιβάλλοντος. Βοηθά τους ανθρώπους να μάθουν να διαλογίζονται.

Οι τεχνικές οραματισμού μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μόνες τους για να επιτευχθεί η χαλάρωση. Πολλοί άνθρωποι προτιμούν να ξεκινήσουν τον οραματισμό μαζί με την προοδευτική μυϊκή χαλάρωση ώστε να συνδέσουν τις σωματικές αισθήσεις με της γαλήνιες εικόνες. Όταν σχηματιστεί αυτή η σύνδεση, ο οραματισμός από μόνος του μπορεί γρήγορα να οδηγήσει στην χαλάρωση.

Οι τεχνικές οραματισμού βοηθούν τους ανθρώπους να διαχειριστούν το άγχος καθώς ανακατευθύνουν την προσοχή του ατόμου μακριά από όσα το στρεσάρουν ενώ δείχνει στους ανθρώπους να συμπεριφέρονται όπως αν ήταν στο επιθυμητό γαλήνιο περιβάλλον. Έτσι οδηγεί στη χαλάρωση.

Ο οραματισμός μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά παντού. Όταν εξασκείστε καθημερινά στον οραματισμό και όχι μόνο σε μια κατάσταση κρίσης, τότε μπορείτε να διαχειριστείτε εύκολα το στρες. Είναι συνήθως πιο αποτελεσματικό να εξασκείστε σε ένα περιβάλλον χωρίς περισπασμούς γιατί χρειάζεται να συγκεντρωθείτε. Μπορείτε να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:

  1. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος στο οποίο μπορείτε να συγκεντρωθείτε και να νιώσετε άνετα.
  2. Κλείστε τα μάτια σας.
  3. Πάρτε μερικές αργές και βαθιές αναπνοές.
  4. Φανταστείτε τον εαυτό σας στο αγαπημένο σας περιβάλλον, κάπου όμορφα, ασφαλή, ήρεμα, ιδανικά και ήρεμα. Μπορείτε να σκεφτείτε την παραλία, το βουνό, έναν καταρράκτη, ή ότι είστε στο αγαπημένο δωμάτιο του σπιτιού σας.
  5. Οραματιστείτε κάθε λεπτομέρεια του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεστε, περιγράψτε τα πάντα. Επικεντρωθείτε στις διαφορετικές αισθήσεις όπως η ζέστη από τον ήλιο στο δέρμα σας, οι ήχοι και οι μυρωδιές που σας περιβάλλουν. Όσο πιο λεπτομερής είναι η περιγραφή, τόσο πιο ζωντανή είναι η εικόνα.
  6. Σε κάθε ανάσα, φανταστείτε τον εαυτό σας να ηρεμεί και να χαλαρώνει περισσότερο. Φανταστείτε τον εαυτό σας να χαμογελά, να αισθάνεται χαρούμενος και να περνάτε όμορφα όσο συνεχίζετε να περιγράφετε και να οραματίζεστε αυτό το υπέροχο περιβάλλον.
  7. Συνεχίστε τον οραματισμό μέχρι να νιώσετε χαλαροί. Στη συνέχεια βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να επιστρέψετε σε αυτό το περιβάλλον όποια στιγμή το επιθυμείτε. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να το απολαύσει.
  8. Όταν είστε έτοιμοι, ανοίξτε τα μάτια σας, πάρτε μερικές ανάσες και επανέλθετε στην πραγματικότητα.
gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more