Τηλεργασία: πως να αντιμετωπίσετε το άγχος που προκαλεί

τηλεργασία, εργασία από το σπίτι, παράγοντες που προκαλούν άγχος στην τηλεργασία, πως να αντιμετωπίσετε το άγχος της τηλεργασίας

Τηλεργασία και Άγχος

Η δουλειά από το σπίτι μπορεί να φαίνεται ελκυστική, δεν χρειάζεται να ντύνεστε κατάλληλα για να πάτε στο γραφείο, δεν έχετε επιτήρηση, δεν σπαταλάτε χρόνο στις μετακινήσεις σας και έχετε την ελευθερία να αποφασίσετε από που θα δουλέψετε. Ωστόσο, η τηλεργασία έχει πολλές προκλήσεις και μπορεί να προκαλέσει άγχος. Το άγχος της τηλεργασίας μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες.

Έλλειψη οργάνωσης

Όταν δουλεύετε από το σπίτι, μπορεί να μην έχετε δομή και οργάνωση στη δουλειά σας. Μπορεί να δυσκολεύεστε να ξεκινήσετε δουλειά, να τελειώσετε μια συγκεκριμένη ώρα και να έχετε χρόνο για τον εαυτό σας. Όμως αυτό μπορεί να διαλύσει την ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και στην προσωπική σας ζωή.

Πολλοί περισπασμοί

Όταν δουλεύετε από το σπίτι, μπορεί να υπάρχουν γύρω σας πολλοί περισπασμοί στη διάρκεια της ημέρας που μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Την παραλαβή δεμάτων
  • Τηλεφωνήματα που δεν αφορούν τη δουλειά
  • Χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Παρακολούθηση τηλεόρασης
  • Φροντίδα κατοικίδιων
  • Θόρυβοι από τους γείτονες

Δυσκολία στην τήρηση των ορίων

Όταν δουλεύετε από το σπίτι, μπορεί τα όρια να αποτελούν μια πρόκληση όταν οι άνθρωποι γύρω σας ξεχνούν ότι εργάζεστε από το σπίτι. Τα μέλη της οικογένειας, οι φίλοι και οι γείτονες μπορεί να σας ζητούν βοήθεια στις ώρες εργασίας. Μπορεί να νιώθετε ότι τους απογοητεύετε όταν επισημαίνετε ότι δεν είστε διαθέσιμοι.

Κοινωνική απομόνωση

Οι άνθρωποι που εργάζονται από το σπίτι κατανοούν ότι η μοναξιά μπορεί να είναι δίκοπο μαχαίρι. Οι μελέτες δείχνουν ότι η κοινωνική απομόνωση επηρεάζει το κίνητρο για την εργασία. Αυτό σημαίνει ότι είναι ωφέλιμο να έχετε κάποιες κοινωνικές επαφές στη διάρκεια της εργασίας σας, ειδικά σε απαιτητικές περιόδους.

Πώς θα αντιμετωπίσετε το στρες της τηλεργασίας;

Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα

Η ευελιξία είναι ένα από τα οφέλη της τηλεργασίας. Έχετε την δυνατότητα να ρυθμίσετε τις ώρες εργασίας και τις ώρες που θα αφιερώνετε στην οικογένειά σας. Για να μπορέσει να είναι επιτυχημένη η εργασία από το σπίτι να είστε προετοιμασμένοι να κάνετε κάποιες αλλαγές στις συνήθειες σας για να πετύχετε.

Ξεκαθαρίστε τους στόχους σας, κάντε μια λίστα με όσα πρέπει να κάνετε και μείνετε δεσμευμένοι σε αυτή. Μην αναβάλλετε εργασίες για αργότερα. Διατηρήστε το ωράριο εργασίας και θέστε προτεραιότητες για τις σημαντικές εργασίες που πρέπει να γίνουν νωρίς μέσα στην ημέρα.

Διατηρήστε τακτική επικοινωνία με τους συνεργάτες και τους διευθυντές σας

Υπάρχει μια δυσκολία στην επικοινωνία στα μέλη μιας ομάδας όταν η δουλειά γίνεται από το σπίτι. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να διστάσετε να απευθυνθείτε στον διευθυντή σας ή στους συνεργάτες για οποιαδήποτε απορία και αν έχετε. Προγραμματίστε βιντεοκλήσεις σε τακτική βάση. Μια συζήτηση με όλα τα μέλη της ομάδας σας θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε τις εργασίες σας.

Μην είστε σκληροί με τον εαυτό σας

Η τηλεργασία για να είναι επιτυχημένη χρειάζεται πειθαρχία. Τελικά, χρειάζεται σοβαρή προσπάθεια να κάνετε τη δουλειά σας σε έναν αντισυμβατικό χώρο. Όλοι είμαστε άνθρωποι και κάποιες φορές η προσοχή μας αποσπάται. Αν πιάσετε τον εαυτό σας να δουλεύει για ένα λεπτό και το επόμενο να τσεκάρει το Facebook, το Instagram , μην τον κρίνετε αυστηρά. Αντιθέτως κάντε ένα διάλλειμα, πιείτε ένα καφέ, κάντε μια βόλτα στο πάρκο και επιστρέψτε στη δουλειά σας με καθαρό μυαλό.

Διατηρήστε την αισιοδοξία σας

Ένας από τους κύριους παράγοντες άγχους που σχετίζονται με τη δουλειά είναι ότι πολλές φορές οι εργαζόμενοι επικεντρώνονται στα αρνητικά και σε όλα όσα είναι έξω από τον έλεγχό τους. Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης του άγχους είναι να συγκεντρωθείτε σε ότι κάνετε αυτή τη στιγμή. Το γέλιο και οι θετικές σκέψεις μειώνουν τις ορμόνες του στρες (κορτιζόλη, επινεφρίνη και αδρεναλίνη) και είναι φυσικά αντικαταθλιπτικά. Κάντε όσα σας ηρεμούν και σας κάνουν ευτυχισμένους.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ