Τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία

εγκέφαλος, τροφές για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία, τροφές για καλύτερη μνήμη

Τροφές για την Ενίσχυση της Εγκεφαλικής Λειτουργίας

Οι περισσότεροι άνθρωποι κατανοούν ότι πρέπει να ακολουθούν μια ισορροπημένη και ολιστική διατροφή, για να διατηρούν την υγεία τους. Ωστόσο, λίγοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ότι οι τροφές που επιλέγουν επηρεάζουν άμεσα την ικανότητα της μνήμης, της μάθησης και της σκέψης.

Οι μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει μια άμεση σύνδεση ανάμεσα σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και στην βελτιωμένη απόδοση του μυαλού. Αυτό δεν οφείλεται μόνο σε τροφές που τονώνουν τον εγκέφαλο αλλά επίσης προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα και τις συνάψεις από τον νευροεκφυλισμό.

Blueberries

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι ενώσεις όπως το γαλλικό οξύ που υπάρχουν σε αυτό το superfood προστατεύουν τον εγκέφαλο από το οξειδωτικό στρες. Τα blueberries μπορεί να βελτιώνουν τις επιπτώσεις της άνοιας. Η τακτική κατανάλωση blueberries βελτιώνει την μάθηση, λόγω των υψηλών ποσοστών της βιταμίνης C,της βιταμίνης Κ και των φυτικών ινών.

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα είναι γνωστό ότι βελτιώνει την μνήμη. Περιέχει αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και καφεΐνη τα οποία στις σωστές ποσότητες ενισχύουν την λειτουργία του εγκεφάλου. Τα φλαβονοειδή ενισχύουν την μάθηση και τη μνήμη.

Τροφές ολικής άλεσης

Όπως συμβαίνει με όλα τα όργανα στον οργανισμό μας, ο εγκέφαλος δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά χωρίς ενέργεια. Η ικανότητα συγκέντρωσης προκύπτει από την επαρκή και σταθερή τροφοδότηση ενέργειας ( με τη μορφή της γλυκόζης) στο αίμα, στον εγκέφαλο.  Αυτό επιτυγχάνεται με τις τροφές ολικής άλεσης που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, πράγμα που σημαίνει ότι απελευθερώνουν αργά την ενέργεια στην κυκλοφορία του αίματος, και σας κρατούν σε πνευματική εγρήγορση στη διάρκεια της ημέρας.

Λιπαρά ψάρια

Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα δεν συντίθενται από το σώμα πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να τα παίρνουμε μέσα από την διατροφή μας. Τα πιο υγιή λιπαρά είναι τα ωμεγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν φυσικά στα λιπαρά ψάρια με τη μορφή του EPA και του DHA.  Ο λιναρόσπορος, η σόγια, ο κολοκυθόσπορος, τα καρύδια περιέχουν επίσης αυτά τα καλά λιπαρά. Αυτά τα λιπαρά είναι σημαντικά για την υγεία του εγκεφάλου, την υγεία της καρδιάς, των αρθρώσεων και της συνολική μας ευεξία. Επίσης τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στην ανακούφιση της κατάθλιψης.

Οι κύριες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, η πέστροφα, το σκουμπρί.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, η οποία είναι γνωστό ότι ενισχύει τις γνωστικές ικανότητες και την αντοχή του εγκεφάλου. Τα μπρόκολο περιέχει γλυκοσινολάτες, που επιβραδύνουν την διάσπαση των νευροδιαβιβαστών , όπως η ακετυλοχολίνη, η οποία είναι αναγκαία για την σωστή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και κρατά τον εγκέφαλο ζωντανό. Τα χαμηλά επίπεδα ακετυλοχολίνης συνδέονται με το Alzheimer. Άλλα σταυρανθή λαχανικά πλούσια σε γλυκοσινολάτες περιλαμβάνουν το κουνουπίδι, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more