Ανεπάρκεια βιταμινών

βιταμίνες, ανεπάρκεια βιταμινών, σημάδια ανεπάρκειας βιταμινών, διατροφή για την αντιμετώπιση της ανεπάρκειας βιταμινών, συμπτώματα ανεπάρκειας βιταμινών

Ανεπάρκεια Βιταμινών

Ακούμε συχνά πόσο σημαντικό είναι να καταναλώνουμε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, αλλά στην πραγματικότητα δεν κατανοούμε πλήρως τις επιδράσεις τους στην υγεία μας.

Όταν νιώθετε κουρασμένοι χωρίς λόγο, χωρίς ενέργεια , είστε χλωμοί και αρρωσταίνετε συχνά όλα αυτά είναι σημάδια ανεπάρκειας θρεπτικών συστατικών. Όταν οι βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία δεν επαρκούν αυτό μπορεί να έχει μακροχρόνιες επιδράσεις στην υγεία.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι ουσιαστική ώστε να λαμβάνετε όλες τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που χρειάζεται το σώμα για να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά έχουν πολλούς ρόλους στο σώμα και ρυθμίζουν πολλές διαδικασίες από τη σύνθεση των ιστών όπως τα οστά και οι μύες μέχρι τη μεταφορά των νευρικών ερεθισμάτων στον εγκέφαλο.

 Η ανεπάρκεια των βιταμινών και των μεταλλικών στοιχείων μπορεί να εκδηλωθεί με πολλούς τρόπους.

Εύθραυστα μαλλιά και νύχια

Πολλοί παράγοντες μπορούν να προκαλέσουν εύθραυστα μαλλιά και νύχια. Ένας από αυτούς είναι η έλλειψη βιοτίνης. Η βιοτίνη, γνωστή ως βιταμίνη Β7, βοηθά το σώμα να μετατρέψει την τροφή σε ενέργεια. Η ανεπάρκεια βιοτίνης είναι πολύ σπάνια και άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν την χρόνια κόπωση, τους μυϊκούς πόνους, τις κράμπες.

Οι εγκυμονούσες, οι καπνιστές , οι άνθρωποι με διαταραχές του γαστρεντερικού όπως η νόσος του Crohn έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν ανεπάρκεια βιοτίνης. Τροφές πλούσιες σε βιοτίνη περιλαμβάνουν το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά, τους ξηρούς καρπούς, το σπανάκι, το μπρόκολο, τις γλυκοπατάτες, τις μπανάνες.

Ούλα που αιμορραγούν

Μερικές φορές το έντονο βούρτσισμα των δοντιών μπορεί να προκαλέσει αιμορραγία στα ούλα, αλλά μπορεί και η έλλειψη βιταμίνης C να είναι η αιτία.

Η βιταμίνη C παίζει σημαντικό  ρόλο στην επούλωση των πληγών και στο ανοσοποιητικό σύστημα, και έχει αντιοξειδωτική δράση πράγμα που σημαίνει ότι προλαμβάνει την κυτταρική βλάβη. Το σώμα μας δεν συνθέτει από μόνο τους βιταμίνη C , για αυτό για να έχουμε επαρκή επίπεδα πρέπει καθημερινά να καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν βιταμίνη C.

Η ανεπάρκεια της βιταμίνης C είναι σπάνια σε ανθρώπους που καταναλώνουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Όμως πολύ άνθρωποι δεν καταφέρνουν να τρώνε αρκετά φρούτα και λαχανικά καθημερινά.

Μια ακόμη σοβαρή συνέπεια της σοβαρής ανεπάρκειας της βιταμίνης C είναι το σκορβούτο, το οποίο καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα, αποδυναμώνει τους μύες και τα οστά και κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν κόπωση και λήθαργο.

Άλλα συμπτώματα της ανεπάρκειας της βιταμίνης C περιλαμβάνουν ότι μελανιάζετε εύκολα, οι πληγές σας επουλώνονται αργά, έχετε ξηρό δέρμα και η μύτη σας αιμορραγεί συχνά.

Μυϊκές κράμπες

Συνήθως οι μυϊκές κράμπες παρατηρούνται σε περιπτώσεις ανεπάρκειας βιταμινών Β, μαγνησίου, ασβεστίου και καλίου. Οι βιταμίνες Β είναι υδατοδιαλυτές , το μαγνήσιο, το ασβέστιο και το κάλιο συχνά μειώνονται λόγω της εφίδρωσης. Αν παθαίνετε συχνά κράμπες στην κνήμη, στα δάχτυλα και στα πόδια κατά τη διάρκεια της άσκησης ίσως να σας λείπουν κάποια θρεπτικά στοιχεία.

Μπορείτε να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Β και μεταλλικά στοιχεία όπως η μπανάνα που αποκαθιστά το κάλιο μετά από έντονη σωματική άσκηση, αλλά και πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αμύγδαλα, φουντούκια, μήλα, γκρέιπφρουτ, μπρόκολο.

Επίμονα λευκά σημάδια στο δέρμα

Αν έχετε παρατηρήσει επίμονα λευκά ή κόκκινα σημάδια (όπως αυτά της ακμής) στα χέρια, στα μάγουλα, στους γλουτούς ή στους μηρούς μπορεί να έχετε θυλακική υπερκεράτωση , μια κατάσταση στην οποία το σώμα παράγει υπερβολική κερατίνη στα θυλάκια στη τρίχας. Αυτή η κατάσταση εμφανίζεται τυπικά στην παιδική ηλικία και υποχωρεί στην ενηλικίωση. Όμως μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη λιπαρών οξέων ή βιταμινών Α, C και D.

Καλό είναι να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Α και C ώστε να ενισχύσετε τα επίπεδα τους και να υποχωρήσουν τα σημάδια. Δοκιμάστε λαχανικά όπως τα καρότα, οι πιπεριές, οι γλυκοπατάτες τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και οι σαρδέλες.

Η αντιμετώπιση και η διόρθωση της ανεπάρκειας των βιταμινών ή των μεταλλικών στοιχείων είναι πολύ σημαντική. Επιπλέον μπορείτε να ενισχύσετε τον οργανισμό σας συνολικά και να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά το άγχος με τη βοήθεια του βελονισμού και της ομοιοπαθητικής.
ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ