Πως να αντιμετωπίσετε την τελειομανία

τελειομανία, τι είναι οι τελειομανία, πως μας επηρεάζει η τελειομανία, αντιμετώπιση τελειομανίας, τρόποι για να αντιμετωπίσετε την τελειομανία

Αντιμετώπιση τελειομανίας

Πολλοί άνθρωποι που θέλουν να ζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη ζωή τους ενδιαφέρονται για την αυτοβελτίωση τους. Αν και η προσπάθεια για την αριστεία και τα επιτεύγματα έχει πολλές θετικές πτυχές, ωστόσο μπορεί να σας κάνει ευάλωτους στην τελειομανία. Όταν μένετε κολλημένοι στην τελειότητα μπορεί να σας αποδυναμώνει, να σας στερεί το κίνητρο και τελικά να γίνεται εμπόδιο για τη ζωή που πραγματικά επιθυμείτε.

Είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους που θέλουν να επιτυγχάνουν τους στόχους τους να προσπαθούν να βρουν μια ισορροπία και να μην τους παρασύρει η τελειομανία.

Αντιμετώπιση τελειομανίας

Επικεντρωθείτε στην “πρόοδο” και όχι στην “τελειότητα”

Στην πραγματικότητα όταν επικεντρώνεστε στο πως να κάνετε μικρές βελτιώσεις στην παρούσα στιγμή είναι πολύ πιο ωφέλιμο από το να θέλετε να φτάσετε την τελειότητα. Είναι φυσικά πολύ καλό να βλέπετε ξεκάθαρα όσα μπορείτε να βελτιώσετε αλλά θα είστε πιο επιτυχημένοι αν επικεντρωθείτε στο πως θα βελτιωθείτε από το να μείνετε κολλημένοι στις ατέλειες.

Αναγνωρίστε τα κίνητρα πίσω από τους στόχους σας

Βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει τη ρίζα των στόχων σας. Μερικές φορές η επιθυμία να είστε τέλειοι σε συγκεκριμένες πτυχές της ζωής σας μπορεί να φαίνεται ότι προέρχεται από κάτι καλό αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να καλύπτει βαθύτερα θέματα, όπως η χαμηλή αυτοπεποίθηση και η αδυναμία αντιμετώπισης κριτικής.

Αν για παράδειγμα, η προσκόλληση σας στην άσκηση προκύπτει από την επιθυμία σας να φροντίζετε την σωματική και την ψυχική σας υγεία, αυτό είναι θετικό. Αλλά αν αυτό σχετίζεται με μια πιο βαθιά πεποίθηση ότι δεν αξίζετε την αγάπη επειδή το σώμα σας δεν είναι τέλειο, τότε χρειάζεται να επεξεργαστείτε πιο βαθιά τα κίνητρά σας και την αυτοεκτίμησή σας.

Αποδεχτείτε ότι είστε άνθρωπος όπως όλοι οι άλλοι

Όλοι μας είμαστε άνθρωποι, έχουμε ατέλειες και τα πράγματα δεν εξελίσσονται πάντα όπως θα θέλαμε. Μπορείτε να βελτιώσετε κάποιες πτυχές σας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε τέλειοι. Κατανοήστε ότι οι άλλοι δεν θα σας απορρίψουν επειδή δεν είστε τέλειοι.

Είστε αρκετά καλοί

Ο στόχος για την τελειότητα συνήθως προκύπτει όταν δεν μπορείτε να ολοκληρώσετε μια εργασία. Για αυτό καλό θα είναι να στοχεύετε στο “αρκετά καλό”. Μην χρησιμοποιείτε την τελειότητα ως δικαιολογία για να χαλαρώσετε. Απλά συνειδητοποιήστε ότι υπάρχει μια άλλη επιλογή που είναι αρκετά καλή και τότε θα μπορείτε να ολοκληρώνετε όλα όσα κάνετε.

Βρείτε μια ισορροπία για τον εαυτό σας ώστε να κάνετε καλά τη δουλειά σας και να μην μένετε κολλημένοι προσπαθώντας να πετύχετε το “τέλειο”.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more