Βελονισμός και αδυνάτισμα

βελονισμός, απώλεια βάρους, οφέλη βελονισμού στην απώλεια βάρους

Βελονισμός και Αδυνάτισμα

Ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην απώλεια βάρους, μειώνοντας την επιθυμία για γλυκά και άλλα φαγητά. Με τη βοήθεια του βελονισμού γίνεται ρύθμιση του μεταβολισμού του σώματος, αποτοξίνωση, βελτίωση της πέψης, μείωση της δυσκοιλιότητας και μείωση του πρηξίματος που συνοδεύεται από κατακράτηση υγρών.

Πως ο βελονισμός βοηθά στην απώλεια βάρους;

Ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει με τους παρακάτω τρόπους:

  • Κόβει την όρεξη
  • Μειώνει το χρόνο κορεσμού
  • Αυξάνει το ρυθμό μεταβολισμού

Πιο αναλυτικά:

  • Ο βελονισμός μπορεί να ρυθμίσει το μεταβολισμό και τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, μέσω του ενδοκρινικού συστήματος. Μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό με την διέγερση του ενδοκρινικού συστήματος και του θυρεοειδή.
  • Βοηθά στην παραγωγή ανορεξιογόνων νευροπεπτιδίων (λεπτίνης) που κόβουν την όρεξη και το χρόνο κορεσμού
  • Η μείωση του στρες και της ανησυχίας είναι πολύ σημαντικά και ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή ενδορφινών και ντοπαμίνης, των φυσικών παυσίπονων. Η μείωση του στρες μειώνει την επιθυμία για φαγητό και το στρες που συνδέεται με το φαγητό (έτοιμο φαγητό) και έτσι να βελτιώνεται η πέψη και η απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.
  • Η μείωση της επιθυμίας για γλυκά και άλλα τρόφιμα (πχ σοκολάτα, ζυμαρικά κα), μπορεί να επιτευχθεί με το βελονισμό.
  • Ο βελονισμός βοηθά τους ανθρώπους να μείνουν δεσμευμένοι στο πλάνο για την απώλεια βάρους, μέσα από μηχανισμούς που σχετίζονται με την έκκριση ντοπαμίνης.
  • Ο βελονισμός αποτοξινώνει το σώμα από τοξικές ουσίες. Οι τοξίνες που συσσωρεύονται με την πάροδο του χρόνου απελευθερώνονται, και με τη βοήθεια του βελονισμού μειώνεται η κόπωση και απελευθερώνεται η επιπλέον ενέργεια μέσω της άσκησης και την καύση των θερμίδων. Ο βελονισμός βοηθά στη βελτίωση της πέψης.

Άσκηση και ισορροπημένη διατροφή

Για να κάψετε τις θερμίδες που χρειάζεται για να αδυνατίσετε και για να νιώθετε καλά, πρέπει να γυμνάζεστε με κάποιο τρόπο. Χρειάζεστε μια δραστηριότητα που θα ταιριάζει στην προσωπικότητά σας. Για παράδειγμα κάποιοι άνθρωποι επιλέγουν τη γιόγκα, κάποιοι επιλέγουν το γυμναστήριο, κολύμπι και κάποιοι άλλοι το περπάτημα. Το γρήγορο περπάτημα για 30-60 λεπτά είναι πολύ καλή άσκηση.

Βελονισμός ή φάρμακα για αδυνάτισμα;

Υπάρχουν φάρμακα όπως το Mysimba (ναλτρεξόνη και βουπροπιόνη ), το Xenical (ορλιστάτη), Alli, και Saxenda (λιραγλουτίδη) που εbδείκνυνται για την θεραπεία της παχυσαρκίας σε συνδυασμό με δίαιτα. Θα σας προτείναμε να δοκιμάσετε πρώτα τον βελονισμό, πρωτού αρχίσετε μια τέτοια αγωγή ή πρωτού κάνετε μία επέμβαση (όπως γαστρικό μανίκι, δακτύλιο – μπαλόνι), καθώς ο βελονισμός (σωματοβελονισμός σε συνδυασμό με ωτοβελονισμό) είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός για αδυνάτισμα, μέσω των παραπάνω μηχανισμών που αναφέραμε. [1,2]

Βελονισμός και διατροφή  για την απώλεια βάρους

Για την επιτυχημένη απώλεια βάρους είναι αναγκαία δύο πράγματα:

  1. Η διακοπή ή μείωση της πρόσληψης ζάχαρης σε μορφή αναψυκτικών ή ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε σιρόπι (για παράδειγμα, σιρόπι καλαμποκιού και άλλα παράγωγα). Επίσης πρέπει να αποφεύγονται οι επεξεργασμένες τροφές και οι κονσέρβες. Όλα αυτά συμβάλλουν στην επιθυμία για περισσότερο φαγητό και έτσι βάζετε βάρος χωρίς λόγο. Επίσης είναι απαραίτητο να μειωθούν τα λίπη στη διατροφή (λάδια, σάλτσες, τηγανητά φαγητά, κα).
  2. Η μείωση των θερμίδων και η καύση περισσότερων θερμίδων από όσες καταναλώνετε. Ο καλύτερος τρόπος είναι να τρώτε μικρά γεύματα και σνακ μεταξύ των γευμάτων (περίπου 6-8 την ημέρα) έτσι ώστε να μειώσετε την όρεξη για πλήρη γεύματα. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το μεταβολισμό σας. Υπάρχουν ειδικά βελονιστικά σημεία που βοηθούν στη μείωσης της επιθυμίας για φαγητό και βοηθούν στην προσαρμογή του μεταβολισμού.

Για να χάσετε βάρος λοιπόν είναι σημαντικό να θυμάστε:

1. Να αποφεύγετε τα συσκευασμένα φαγητά, τα γλυκά, τα λιπαρά ή τα τηγανητά φαγητά.

2. Να εντάξετε την άσκηση στην καθημερινή ή εβδομαδιαία σας ρουτίνα ώστε να καίτε θερμίδες και να είστε σε καλή φυσική κατάσταση.

3. Να τρώτε μικρότερες μερίδες με υγιεινά σνακ, ανάμεσα στα κυρίως γεύματα (μήλα, καρότα, ξηρούς καρπούς κλπ.).

4. Να πίνετε ένα ποτήρι νερό πριν και μετά από κάθε γεύμα, καθώς βοηθά στην πέψη, δίνει την αίσθηση πληρότητας στο στομάχι και μειώνει την πείνα.

5. Η αντικατάσταση του δείπνου με ένα χυμό (μήλο, πορτοκάλι, ή άλλα φρούτα) θα σας βοηθήσει να μειώσετε το βάρος σας. Το 50-70% των γευμάτων σας μέσα στην ημέρα πρέπει να είναι λαχανικά.

6. Καταναλώστε το μεγαλύτερο γεύμα το πρωί μεταξύ 9-11 π.μ. όπου έχετε τις μεγαλύτερες ανάγκες για ενέργεια.

Ο βελονισμός μπορεί να είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος για όσους θέλουν να αδυνατίσουν! Ο βελονισμός δεν “αδυνατίζει”. Σας βοηθά να αδυνατίσετε, κάνει δηλαδή τις συνθήκες πιο εύκολες για να αδυνατίσετε. Εκεί που υπάρχει η σοβαρή απόφαση για αλλαγή του τρόπου ζωής και μια ήπια δίαιτα ή αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες, μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ, μέσα από μηχανισμούς που σχετίζονται με την έκκριση ντοπαμίνης και λεπτίνης.

Πηγές:
[1] Zhang K, Zhou S, Wang C, Xu H, Zhang L. Acupuncture on Obesity: Clinical Evidence and Possible Neuroendocrine Mechanisms. Evid Based Complement Alternat Med. 2018;2018:6409389. Published 2018 Jun 14. doi:10.1155/2018/6409389
[2] He L, Gao XL, Deng HX, Zhao YX. [Effects of acupuncture on body mass index and waist-hip ratio in the patient of simple obesity]. Zhongguo Zhen jiu = Chinese Acupuncture & Moxibustion. 2008 Feb;28(2):95-97. PMID: 18405150.

 

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ