Εσωτερικό παιδί και μετατραυματικό στρες

εσωτερικό παιδί, ανακαλύψτε το εσωτερικό σας παιδί, εσωτερικό παιδί και ψυχικά τραύματα, ψυχικά τραύματα και διαταραχή μετατραυματικού στρες, διαταραχή μετατραυματικού στρες, ψυχοθεραπεία για το μετατραυματικό στρες

Εσωτερικό Παιδί και Μετατραυματικό Στρες

Αυτό που είμαστε ως ενήλικες καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την παιδική μας ηλικία. Οι δυνάμεις μας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, τα επίπεδα της αυτοεκτίμησης , οι συνήθειες είναι κομμάτι της ανάπτυξης μας. Σε κάθε ηλικία από τη γέννηση μέχρι την παιδική και την εφηβική ηλικία, αντιμετωπίζουμε συγκεκριμένες προκλήσεις. Αν οι γονείς σας, σας  έχουν μεγαλώσει με τρόπο που επέτρεπε την υγιή μετάβαση σε κάθε στάδιο και σας μετέφεραν τις δεξιότητες που απαιτούνταν για την πρόοδό σας, σίγουρα θα είστε ισορροπημένοι, με αυτοπεποίθηση και ισχυρή αίσθηση του εαυτού σας.

Σε κάθε στάδιο, μπορεί να βιώσετε αμέτρητα ψυχικά τραύματα, μικρά και μεγάλα, που μπορεί να συμβούν και να σας εμποδίζουν να εξελιχθείτε. Τα ανεπίλυτα θέματα παραμένουν μέσα μας σε όλη μας τη ζωή, εμφανίζονται στη σχέση με τον εαυτό μας και τους άλλους. Αν έχετε κάποιο μοτίβο ανθυγιεινής συμπεριφοράς , χαμηλή αυτοεκτίμηση, ή άλλα θέματα ίσως αυτά να είναι αποτέλεσμα ανεπίλυτων θεμάτων από την παιδική και εφηβική ηλικία και ίσως να ωφεληθείτε από τη δουλειά με το εσωτερικό σας παιδί.

Η δουλειά με το εσωτερικό σας παιδί μπορεί να είναι σημαντικό και πολύτιμο κομμάτι της διαδικασίας της επούλωσης. Το παρελθόν συχνά επηρεάζει το παρόν σας, τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές σας, καθιστώντας το εσωτερικό σας παιδί σημαντικό κομμάτι του εαυτού σας που καλό είναι να εξερευνήσετε στην ψυχοθεραπεία.

Αν αντιδράτε έντονα με κάποιον, αυτό είναι συνήθως ένα σημάδι ότι κάποιο παλιό τραύμα ενεργοποιείται. Αν σαν παιδί σας έλεγαν ότι δεν κάνετε τίποτα σωστά, τότε ως ενήλικες , όταν εμφανίζεται αυτό το μήνυμα, φέρνει στην επιφάνεια τον πόνο του παρελθόντος. . Αν στην σχέση σας νιώθετε πάντα το φόβο ότι ο σύντροφός σας θα σας αφήσει, μπορεί να αντιδράτε σε μια παλιά εμπειρία όπου ο ένας γονέας άφησε τον άλλο ή άφησε εσάς. Αν έχετε πληγωθεί με παρόμοιο τρόπο στο παρελθόν, αυτό μπορεί να  εμφανιστεί στο παρόν.

Ψυχικά τραύματα και διαταραχή μετατραυματικού στρες

Όλοι μας βιώνουμε τραυματικές ή τρομακτικές καταστάσεις κάποια στιγμή στη ζωή μας. Ωστόσο τα επώδυνα συναισθήματα συνήθως υποχωρούν με την πάροδο του χρόνου. Αν  νιώθετε συνέχεια νευρικοί ή δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε, είστε ευερέθιστοι ή δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, τότε μπορεί να βιώνετε τις μακροχρόνιες επιδράσεις του τραύματος, γνωστή ως διαταραχή μετατραυματικού στρες.

Η διαταραχή μετατραυματικού στρες είναι μια σοβαρή διαταραχή άγχους. Η διαταραχή μετατραυματικού στρες μπορεί να εμφανιστεί μετά την έκθεση σε ένα γεγονός που οδηγεί σε τραύμα σωματικό ή πνευματικό. Μπορεί να βιώνετε αναδρομές, ψευδαισθήσεις ή εφιάλτες εξαιτίας του τραύματος. Μπορεί να δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε ή να μένετε ξύπνιοι. Τα ξαφνικά ξεσπάσματα θυμού είναι ένα άλλο σύμπτωμα του μετατραυματικού στρες. Αυτά τα συμπτώματα έχουν σοβαρή επίδραση στην καθημερινή σας λειτουργικότητα και μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές συνέπειες.

Πολλοί άνθρωποι νιώθουν ενοχές ή ντροπή για το μετατραυματικό στρες επειδή συχνά τους λένε ότι πρέπει να την ξεπεράσουν. Άλλοι νιώθουν ντροπή να συζητούν για αυτό. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται ότι είναι δικό τους λάθος.

Τα ψυχικά τραύματα πληγώνουν. Αν βιώνετε προβλήματα στη ζωή σας που σχετίζονται με τα τραύματα, είναι σημαντικό να δείτε σοβαρά τα συναισθήματά σας. Είναι σημαντικό να μάθετε πως θα χτίσετε την εμπιστοσύνη στις σχέσεις σας μετά από ένα τέτοιο γεγονός.

Το τραύμα δεν είναι συνήθως ένα μόνο γεγονός που συνέβη στο παρελθόν. Μερικά τραύματα, και ειδικά τα επαναλαμβανόμενα, όπως η σεξουαλική ή η σωματική κακοποίηση, ή τα τραύματα στη διάρκεια του πόλεμου, επηρεάζουν σημαντικά τη ζωή ενός ανθρώπου.

Επειδή οι άνθρωποι συχνά βιώνουν μια αλλαγή στις σκέψεις και στη διάθεση που σχετίζεται με ένα τραυματικό γεγονός, μπορεί να στρέφονται σε ανθυγιεινές συμπεριφορές για να καταπολεμήσουν τα συμπτώματα της διαταραχής μετατραυματικού στρες.

Αν εσείς, ή κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο αντιμετωπίζει μετατραυματικό στρες, είναι σημαντικό να ζητήσετε βοήθεια. Με την κατάλληλη υποστήριξη, μπορείτε να αναρρώσετε από την διαταραχή μετατραυματικού στρες και τις επιδράσεις της. Η ανάρρωση είναι ουσιαστική για ολόκληρη την οικογένεια, ειδικά για τους νέους ανθρώπους που ακόμη μαθαίνουν πως να αλληλεπιδρούν με τον κόσμο. Η ανάρρωση αποτελεί επιλογή για κάθε άνθρωπο.

Όταν δουλεύετε τα τραύματά σας και τα συμπτώματα του μετατραυματικού στρες τότε μπορείτε να εξελιχθείτε. Στο ασφαλές περιβάλλον της ψυχοθεραπείας μπορείτε να καλλιεργήσετε ξανά την αυτοπεποίθησή σας.

Ακούστε όσα θέλει να σας πει το εσωτερικό σας παιδί

Αφού ανοίξετε την πόρτα στη σύνδεση με το εσωτερικό σας παιδί, είναι σημαντικό να ακούσετε τα συναισθήματα του. Αυτά τα συναισθήματα προκύπτουν από καταστάσεις που προκαλούν δυνατά συναισθήματα, δυσφορία ή ενεργοποιούν παλιές πληγές.

Μπορεί να νιώθετε:

  • θυμό για τις ανεκπλήρωτες ανάγκες σας
  • εγκατάλειψη ή απόρριψη
  • ανασφάλεια
  • ευαλωτότητα
  • ενοχές ή ντροπή
  • άγχος

Αν μπορείτε να δείτε από ποια γεγονότα της παιδικής ηλικίας προκύπτουν όλα αυτά τα συναισθήματα, θα συνειδητοποιήσετε ότι παρόμοιες καταστάσεις στην ενήλικη ζωή προκαλούν παρόμοιες αντιδράσεις.

Για παράδειγμα, μπορεί ο σύντροφός σας να είναι απασχολημένος με τη δουλειά και να μην έχει χρόνο για να βγείτε έξω όπως είχατε σχεδιάσει. Αν και γνωρίζετε ότι προτιμά να περνά χρόνο μαζί σας, νιώθετε απόρριψη και απογοήτευση. Η απογοήτευσή σας εκδηλώνεται με παιδιάστικο τρόπο, και  φεύγετε από το δωμάτιο χτυπώντας δυνατά την πόρτα. Σκεφτείτε τι συμβαίνει στα μάτια του εσωτερικού σας παιδιού και αυτό θα σας δώσει πολύτιμες πληροφορίες.

Συνειδητοποιείτε ότι ξαφνικά ο σύντροφός σας έχει ανάγκη να δουλέψει και σας κάνει να νιώθετε όπως όταν οι γονείς σας ακύρωναν τα σχέδια σας ,το πάρτι για τα γενέθλιά σας λόγω του φορτωμένου προγράμματός τους.

Με αυτό τον τρόπο, ακούτε τα συναισθήματα του εσωτερικού σας παιδιού και αφήνετε τον εαυτό σας να τα βιώσει αντί να τα καταπιέζετε. Με αυτό τον τρόπο κάνετε το πρώτο βήμα για να αναγνωρίσετε όλα όσα σας προκαλούν στρες.

Επαναφέρετε τις χαρές της παιδικής ηλικίας

Η ενηλικίωση συνήθως συνοδεύεται από πολλές υποχρεώσεις και ευθύνες αλλά η χαλάρωση και η διασκέδαση είναι ουσιαστικά στοιχεία για την καλή συναισθηματική υγεία.

Αν στην παιδική σας ηλικία δεν βιώνατε θετικές εμπειρίες, είναι πολύ σημαντικό να βρείτε την διασκεδαστική πλευρά σας και να βρείτε χρόνο για να περνάτε όμορφα ώστε να αντιμετωπίζετε τον πόνο για όσα χάσατε στην παιδικά σας ηλικία.

Είναι επίσης σημαντικό να απολαμβάνετε τις μικρές χαρές, όπως ένα παγωτό μετά από μια βόλτα, τα παιχνίδια με τα παιδιά ή το σύντροφό σας και τις χαρούμενες στιγμές με τους φίλους σας.

Οτιδήποτε και αν κάνετε, προσπαθήστε να βρίσκετε χρόνο για διασκέδαση στη  ζωή σας και αυτό θα σας βοηθήσει να νιώσετε τα θετικά συναισθήματα της νιότης.

Αφήστε ανοιχτή την πόρτα της επούλωσης

Η επούλωση δεν έχει πάντα ένα καθορισμένο τέλος. Είναι τις περισσότερες φορές ένα συνεχές ταξίδι. Ξεκινάτε τη διαδικασία προσεγγίζοντας το εσωτερικό σας παιδί. Μπορείτε να καλλιεργήσετε αυτή τη σχέση με τον εαυτό σας ώστε να μπορέσετε να προχωρήσετε μπροστά.

Το εσωτερικό σας παιδί μπορεί να έχει να σας αποκαλύψει πολλά για τις προκλήσεις του παρελθόντος. Αλλά μπορείτε επίσης να μάθετε να είστε πιο αυθόρμητοι και να σκεφτείτε όλα τα όμορφα που έχει να σας προσφέρει η ζωή.

Μείνετε συντονισμένοι με το εσωτερικό σας παιδί και αυτό θα σας βοηθήσει να έχετε καλύτερη αίσθηση του εαυτού σας και να ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση και τα κίνητρά σας. Ενδυναμώστε αυτή τη σύνδεση και συνεχίστε να ακούτε το εσωτερικό σας παιδί, να προσφέρετε αγάπη και συμπόνια στον εαυτό σας, και να δουλεύετε για να επουλώσετε τις πληγές που παραμένουν ανοιχτές.

Στην ψυχοθεραπεία μπορείτε να εξερευνήσετε το εσωτερικό σας παιδί και τις εμπειρίες σας σε ασφαλές περιβάλλον, και έτσι θα μπορέσετε να κατανοήσετε την επιρροή που έχει στη ζωή σας. Η θεραπευτική σχέση θα σας βοηθήσει να νιώσετε ασφάλεια καθώς κανείς δεν θα σας κρίνει. Η αποκατάσταση της σύνδεσης με το εσωτερικό σας παιδί, θα σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε συμπεριφορές, σκέψεις και συναισθήματα που οφείλονται στο παρελθόν.

Μπορείτε να δουλέψετε με το εσωτερικό σας παιδί 

Με τη βοήθεια της ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ και του EMDR μπορείτε να ανακαλύψετε το εσωτερικό σας παιδί, να αναγνωρίσετε όλα όσα σας προκαλούν ΑΓΧΟΣ και να τα αντιμετωπίσετε.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more