Τρόποι για να μειώσετε το λίπος

λίπος, καύση λίπους, πως θα μειώσετε το λίπος, πως θα αυξήσετε την καύση του λίπους, τρόποι για να μειώσετε το λίπος

Μείωση Λίπους

Το λίπος είναι απαραίτητο για τον οργανισμό μας ώστε να μπορεί να λειτουργεί σωστά. Το λίπος δρα σαν αποθήκη ενέργειας για το σώμα. Προστατεύει τα όργανα, τις αρθρώσεις, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και είναι υπεύθυνο για την έκκριση συγκεκριμένων ορμονών. Στην πραγματικότητα βοηθά στη ρύθμιση συγκεκριμένων ορμονών που παίζουν ρόλο στην υγιή έμμηνο ρύση. Ωστόσο το υπερβολικό λίπος μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας.

Γιατί είναι επικίνδυνο το επιπλέον λίπος;

Τα υψηλά επίπεδα λίπους συνδέονται με πολλά προβλήματα υγείας. Το σπλαχνικό λίπος, είναι ο τύπος του λίπους που περιβάλλει τα όργανα, είναι το πιο επικίνδυνο και μπορεί να οδηγήσει σε έμφραγμα, εγκεφαλικό επεισόδιο, υψηλή αρτηριακή πίεση και οστεοαρθρίτιδα.

Γιατί το λίγο λίπος δεν είναι καλό;

Όταν κάποιος έχει πολύ μικρά ποσοστά λίπους είναι εξίσου επικίνδυνο με το να έχει πολύ λίπος. Το σώμα χρειάζεται συγκεκριμένα επίπεδα λίπους για να λειτουργεί κανονικά.

Αυτό σημαίνει ότι το ελάχιστο σωματικό λίπος είναι 10-13% για τις γυναίκες και 2-5% για τους άνδρες. Μικρότερα ποσοστά λίπους μπορεί να έχουν δυσάρεστά συμπτώματα , όπως:

  • ανεπάρκεια βιταμινών
  • αυξημένο ρυθμό της καρδιάς
  • βλάβη στο νευρικό σύστημα
  • αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα
  • διαβήτη
  • θέματα γονιμότητας

Χωρίς σωματικό λίπος το σώμα αρχίζει να διασπά τη μυϊκή μάζα, και μπορεί να νιώθετε αδύναμοι και κουρασμένοι.

Πώς θα μειώσετε το λίπος;

Διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη

Η κατανάλωση περισσότερης πρωτεΐνης βοηθά στη μείωση της όρεξης και στην καύση του λίπους.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι η διατροφή που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης λίπους στην κοιλιά.

Η κατανάλωση πρωτεΐνης βοηθά στη διατήρηση της μυϊκής μάζας και στην αύξηση του μεταβολισμού. Επίσης προκαλεί κορεσμό, πληρότητα και μειώνει την όρεξη.

Κάποιες τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη περιλαμβάνουν το κρέας, τα θαλασσινά, τα αυγά, τα όσπρια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Κατανάλωση υγιών λιπαρών

Αν και μπορεί να ακούγεται περίεργο , η αύξηση της πρόσληψης υγιών λιπαρών προλαμβάνει την αύξηση του σωματικού βάρους και βοηθά στην διατήρηση της αίσθησης της πληρότητας.

Η Μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε υγιή λιπαρά από το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς τα οποία συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο αύξησης του βάρους.

Τα ανθυγιεινά λιπαρά όπως τα trans λιπαρά αυξάνουν το σωματικό λίπος.

Παραδείγματα τροφών που περιέχουν υγιή λιπαρά περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.

Φυτικές ίνες

Οι διαλυτές φυτικές ίνες απορροφούν νερό και κινούνται αργά στην γαστρεντερική οδό, και έτσι βοηθούν να νιώθουμε πληρότητα για περισσότερο.

Η αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών προστατεύει από την αύξηση του βάρους και την συσσώρευση του λίπους.

Η κατανάλωση φυτικών ινών αυξάνει την αίσθηση της πληρότητα και μειώνει την όρεξη.

Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι τροφές ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι κάποια παραδείγματα τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην καύση του λίπους και στην απώλεια βάρους.

Μείωση των επεξεργασμένων υδατανθράκων

Η μείωση της πρόσληψης επεξεργασμένων υδατανθράκων βοηθά στο να χάσετε το επιπλέον λίπος. Στη διάρκεια της επεξεργασίας τους, οι υδατάνθρακες χάνουν την πλειονότητα των φυτικών ινών και των θρεπτικών συστατικών τους.

Επίσης οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, πράγμα που σημαίνει ότι προκαλούν απότομη αύξηση στα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα την αυξημένη πείνα.

Η κατανάλωση τροφών ολικής άλεσης συνδέεται με μικρότερο δείκτη μάζας σώματος και χαμηλότερα ποσοστά λίπους.

Περιορίστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως τα ζυμαρικά, το λευκό ψωμί και τα δημητριακά. Αντικαταστήστε τους με σιτάρι ολικής άλεσης, κινόα, φαγόπυρο, βρώμη.

Προσθέστε τα προβιοτικά στη διατροφή σας

Τα προβιοτικά είναι ένας τύπος ωφέλιμων βακτηρίων που υπάρχουν στην γαστρεντερική οδό και έχουν πολλά οφέλη για την υγεία.

Στην πραγματικότητα, τα βακτήρια του εντέρου παίζουν σημαντικό ρόλο σε πολλές λειτουργίες από την ανοσία μέχρι την ψυχική υγεία.

Η αύξηση της πρόσληψης προβιοτικών βοηθά στην καύση του λίπους και στη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους. Υπάρχουν τροφές πλούσιες σε προβιοτικά όπως το κεφίρ, το κίμτσι.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more