Σουσάμι: διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία

σουσάμι, ιδιότητες σουσαμιού, διατροφική αξία σουσαμιού, θρεπτική αξία σουσαμιού, οφέλη σουσαμιού στην υγεία

Σουσάμι

Το σουσάμι προέρχεται από το φυτό Sesamum indicum που ευδοκιμεί στην Ασία, στην Αφρική και στη Νότια Αμερική. Το σουσάμι περιέχει πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και υγιή λιπαρά , ασβέστιο, βιταμίνες Β, βιταμίνη Ε και αντιοξειδωτικά.

Το γνωστό σε όλους μας ταχίνι, είναι μια πάστα που προκύπτει από το σουσάμι και έχει πολλά οφέλη στην υγεία.

Διατροφική αξία

Το σουσάμι περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη και για αυτό αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για τους χορτοφάγους και τους vegan.  Το σουσάμι περιέχει 572 θερμίδες ανά 100gr.

Περιέχει επίσης χαλκό, ο οποίος βοηθά στη σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Μια κούπα από σουσάμι καλύπτει το 163% των ημερήσιων αναγκών μας σε χαλκό.

Το σουσάμι είναι εξαιρετική πηγή μαγγανίου και ασβεστίου, τα οποία βοηθούν στην ανάπτυξη και στην υγεία των οστών. Το ασβέστιο επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στην μεταγωγή των νευρικών σημάτων, στην κίνηση των μυών , στην λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και στην απελευθέρωση των ορμονών.

Άλλες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία που υπάρχουν στο σουσάμι περιλαμβάνουν:

  • Φώσφορο
  • Μαγνήσιο
  • Σίδηρο
  • Ψευδάργυρο
  • Μολυβδαίνιο
  • Σελήνιο
  • Βιταμίνη Β1

Οφέλη σουσαμιού

Υγεία της καρδιάς

Το σουσάμι περιέχει ασβέστιο και μαγνήσιο, τα οποία βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και προστατεύουν τα αιμοφόρα αγγεία. Η διατήρηση της φυσιολογικής αρτηριακής πίεσης μειώνει τον κίνδυνο για χρόνια νοσήματα, όπως τα νοσήματα του καρδιαγγειακού.

Επίσης το σουσάμι περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία προάγουν την υγεία της καρδιάς. Τα ακόρεστα λιπαρά οξέα μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και έτσι μειώνουν τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.

Αντιοξειδωτική δράση

Το σουσάμι και το σησαμέλαιο καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες και πιθανόν αυξάνουν τα αντιοξειδωτικά στο σώμα.

Το σουσάμι περιέχει φαινολικές ενώσεις, όπως οι λιγνάνες, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Μειώνοντας το οξειδωτικό στρες, οι φαινολικές ενώσεις προλαμβάνουν τα νοσήματα του καρδιαγγειακού, τον καρκίνο, και τις νευροεκφυλιστικές διαταραχές όπως το Alzheimer.

Πρόληψη και θεραπεία του καρκίνου

Το σησαμέλαιο έχει τις ακόλουθες ιδιότητες:

  • Αντιοξειδωτικές
  • Προλαμβάνει τις μεταλλάξεις στα κύτταρα
  • Προλαμβάνει τις βλάβες στο ήπαρ
  • Αντιφλεγμονώδεις
  • Αντιγηραντικές
  • Προλαμβάνει τα νοσήματα και τις λοιμώξεις

Κάθε μια από αυτές τις ιδιότητες παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και στη θεραπεία του καρκίνου. Το σησαμέλαιο έχει την ικανότητα να ελέγχει την απόπτωση (τον κυτταρικό θάνατο), πράγμα που σημαίνει ότι έχει την δυνατότητα να στοχεύει τα κύτταρα σε κάθε στάδιο του κυτταρικού κύκλου.

Καταπολέμηση των λοιμώξεων

Η σεσαμίνη και η σεσαμολίνη που υπάρχουν στο σουσάμι είναι γνωστές για τις αντιοξειδωτικές και αντιβακτηριδιακές τους ιδιότητες. Τα αντιοξειδωτικά είναι σημαντικά γα την υγεία επειδή προστατεύουν το σώμα από πολλά νοσήματα επιβραδύνοντας την κυτταρική βλάβη.

Η αντιβακτηριδιακή δράση του σουσαμιού είναι αποδεδειγμένη στην καταπολέμηση των λοιμώξεων από σταφυλόκοκκο και στρεπτόκοκκο.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ