Τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη

χοληστερόλη, διατροφή και χοληστερόλη, τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη, τροφές για μείωση της χοληστερόλης

Τροφές που μειώνουν τη Χοληστερόλη

Η χοληστερόλη είναι μια μορφή λίπους στο αίμα που παράγεται φυσιολογικά από το σώμα. Επίσης υπάρχει σε τροφές όπως τα αυγά, τα εντόσθια και τα οστρακοειδή. Το σώμα χρειάζεται τη χοληστερόλη για να μπορεί να λειτουργεί σωστά.

Όταν έχετε υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα (υπερλιπιδαιμία) επιταχύνεται η διαδικασία της αθηροσκλήρωσης. Αυτή η διαδικασία παρατηρείται όταν σχηματίζονται πλάκες στα τοιχώματα των αρτηριών, οδηγώντας στη στένωσή τους. Αυτό κάνει δύσκολη τη ροή του αίματος μέσα από τις αρτηρίες και με τον καιρό μπορεί να προκληθεί έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Χοληστερόλη και διατροφή 

Η αλλαγή στις διατροφικές σας συνήθειες μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης και να βελτιώσετε την ροή του αίματος μέσα από τις αρτηρίες. Οι τροφές που μειώνουν την LDL χοληστερόλη, την κακή χοληστερόλη, είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιτύχετε χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης.

Τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη

Διαφορετικές τροφές μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης με πολλούς τρόπους. Οι διαλυτές φυτικές ίνες για παράδειγμα συνδέονται με την χοληστερόλη και έτσι την απομακρύνουν από το σώμα πριν μπει στην κυκλοφορία. Κάποια πολυακόρεστα λιπαρά οξέα μειώνουν άμεσα τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης. Και κάποιες φυτικές στερόλες μπλοκάρουν την απορρόφηση της χοληστερόλης από το σώμα.

Βρώμη και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Η βρώμη περιέχει διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν την LDL χοληστερόλη. Οι διαλυτές φυτικές ίνες επίσης υπάρχουν σε τροφές όπως τα φασόλια, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα μήλα και τα αχλάδια.

Οι διαλυτές φυτικές ίνες μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερόλης από την κυκλοφορία του αίματος. Πέντε με δέκα γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών την ημέρα μειώνουν την LDL χοληστερόλη. Το πρωινό με δημητριακά με βρώμη περιέχει 3-4 γραμμάρια φυτικών ινών. Αν προσθέσετε κάποιο φρούτο, όπως η μπανάνα θα αυξήσετε την ποσότητα των φυτικών ινών.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα λιπαρά ψάρια έχουν υψηλά ποσοστά ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία μειώνουν τα τριγλυκερίδια, μια μορφή λιπαρών οξέων στο αίμα, όπως επίσης μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο ανάπτυξης θρόμβων. Οι άνθρωποι που έχουν ήδη υποστεί κάποιο καρδιακό επεισόδιο, αν λαμβάνουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τον κίνδυνο αιφνίδιου θανάτου.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα δεν επηρεάζουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης. Αλλά επειδή αυτά τα λιπαρά έχουν πολλά οφέλη για την καρδιά, καλό είναι να καταναλώνετε ψάρι τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Τα υψηλότερα ποσοστά ωμέγα-3 λιπαρών οξέων εντοπίζονται στο:

  • Σκουμπρί
  • Ρέγγα
  • Τόνο
  • Σολομό
  • Πέστροφα

Τροφές όπως τα καρύδια και ο λιναρόσπορος έχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Αμύγδαλα και άλλοι ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα και άλλοι ξηροί καρποί μπορούν να βελτιώσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης. Τα καρύδια μειώνουν τον κίνδυνο για νοσήματα του καρδιαγγειακού. Οι ξηροί καρποί έχουν αρκετές θερμίδες για αυτό καλό θα ήταν να προσέχετε τις ποσότητες που καταναλώνετε.

Φρούτα και λαχανικά

Η κατανάλωση πολύχρωμων λαχανικών και φρούτων καθημερινά βοηθά στην προστασία από τα νοσήματα του καρδιαγγειακού, του εγκεφαλικού και κάποιες μορφές καρκίνου. Πολλά λαχανικά και φρούτα περιέχουν υψηλά ποσοστά διαλυτών φυτικών ινών που βοηθούν στην μείωση της απορρόφησης της χοληστερόλης και στη μείωση της LDL χοληστερόλης.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more