Βιταμίνη Κ2

βιταμίνη Κ2, τύποι βιταμίνης Κ2, οφέλη βιταμίνης Κ2, τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Κ2

Βιταμίνη Κ2

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ακούσει ποτέ για τη βιταμίνη Κ2. Αυτή η βιταμίνη είναι σπάνια στη δυτική διατροφή και δεν έχει την απαραίτητη προσοχή. Ωστόσο, είναι ένα πανίσχυρο θρεπτικό συστατικό που παίζει ουσιαστικό ρόλο σε πολλές πτυχές της υγείας μας. Στην πραγματικότητα, η βιταμίνη Κ2 μπορεί να είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στη διατροφή και σε σοβαρά χρόνια νοσήματα.

Τι είναι η βιταμίνη Κ;

Η βιταμίνη Κ ανακαλύφθηκε το 1929 από έναν οδοντίατρο ως ένα ουσιαστικό συστατικό για την πήξη του αίματος. Ανακάλυψε ότι είναι πλούσια σε κάποια μη αναγνωρισμένα θρεπτικά συστατικά, τα οποία φαίνονταν να προστατεύουν τη φθορά των δοντιών και από χρόνια νοσήματα. Αναφερόταν σε ένα μυστηριώδες συστατικό ως “παράγοντας Χ”, ο οποίος τώρα πιστεύεται ότι ήταν η βιταμίνη Κ2.

Υπάρχουν δύο κύριες μορφές της βιταμίνης Κ:

  • Η βιταμίνη Κ1 (φυλλοκινόνη): που υπάρχει σε τροφές φυτικής προέλευσης όπως τα φυλλώδη λαχανικά.
  • Η βιταμίνη Κ2 (μενακινόνη): που υπάρχει σε τροφές ζωικής προέλευσης και τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση.

Η βιταμίνη Κ2 μπορεί να διαχωριστεί περαιτέρω σε διαφορετικές υποομάδες, με τις πιο σημαντικές να είναι οι ΜΚ-4 και ΜΚ-7.

Πώς λειτουργεί η βιταμίνη Κ;

Και οι δύο τύποι βιταμίνης Κ είναι απαραίτητες για την παραγωγή προθρομβίνης, μιας πρωτεΐνης που παίζει σημαντικό ρόλο στην πήξη του αίματος, στο μεταβολισμό του ασβεστίου και στην υγεία της καρδιάς.

Μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες είναι η ρύθμιση της εναπόθεσης του ασβεστίου. Προάγει την ασβεστοποίηση των οστών και προλαμβάνει την ασβεστοποίηση των αιμοφόρων αγγείων και των νεφρών.

Πηγές βιταμίνης Κ

Διαφορετικά φαγητά είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ1 και βιταμίνη Κ2. Τα βακτήρια του εντέρου μπορούν να μετατρέψουν την βιταμίνη Κ1 σε βιταμίνη Κ2.

Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι καλές πηγές βιταμίνης Κ2. Επίσης , επειδή είναι λιποδιαλυτή, το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Κ2. Το άπαχο κρέας δεν είναι καλή πηγή βιταμίνης Κ2.

Πηγές βιταμίνης Κ1 περιλαμβάνουν:

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και οι λαχανίδες
  • Μαρούλι
  • Γογγύλια
  • Μπρόκολο
  • Καρότα
  • Φυτικά έλαια
  • Βατόμουρα
  • Σταφύλια

Πηγές βιταμίνης Κ2 περιλαμβάνουν:

  • Νάτο, ένα παραδοσιακό ιαπωνικό πιάτο με σόγια
  • Ξυνολάχανο
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα και ειδικά τα σκληρά τυριά
  • Συκώτι
  • Βοδινό κρέας
  • Χοιρινό κρέας
  • Κρόκοι αυγών
  • Κοτόπουλο
  • Λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός

Οφέλη βιταμίνης Κ2

Εκτός από το σημαντικό ρόλο της βιταμίνης Κ2 στην πήξη του αίματος και στην επούλωση των τραυμάτων, έχει και πολλά ακόμη οφέλη.

Η βιταμίνη Κ2 μειώνει τον κίνδυνο των καρδιαγγειακών νοσημάτων και της συνολικής υγείας της καρδιάς. Η βιταμίνη Κ2 ενεργοποιεί μια πρωτεΐνη που προλαμβάνει την εναπόθεση ασβεστίου στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων και μειώνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο.

Η βιταμίνη Κ2 προάγει την υγεία των οστών μέσω της καρβοξυλίωσης της οστεοκαλσίνης, μιας πρωτεΐνης που δεσμεύει το ασβέστιο στα οστά.

Τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα ίσως να αυξάνουν τον κίνδυνο για την εμφάνιση κατάθλιψης και άγχους. Μια μελέτη έδειξε ότι η βιταμίνης Κ σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης και μειώνει τα συμπτώματα της ανησυχίας και της κατάθλιψης.

Η βιταμίνη Κ2 έχει αντιοξειδωτική δράση που ίσως να προστατεύει από τον καρκίνο και να καταστέλλει τις γενετικές διεργασίες που οδηγούν στην ανάπτυξη των όγκων.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού και της υγείας γενικότερα

Για την ενίσχυση του οργανισμού γενικότερα, του ανοσοποιητικού συστήματος και των γνωσιακών λειτουργικών και της αντιμετώπισης του στρες/άγχους, υπάρχουν οι αποτελεσματικές φυσικές λύσεις μέσα από την ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ και το ΒΕΛΟΝΙΣΜΟ.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more