Η θρεπτική αξία της μπανάνας

μπανάνα, θρεπτικά συστατικά μπανάνας, θρεπτική αξία μπανάνας, οφέλη μπανάνας

Μπανάνα

Οι μπανάνες είναι πολύ υγιεινές και νόστιμες. Περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και έχουν πολλαπλά οφέλη στην πέψη, στην υγεία της καρδιάς και στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Εκτός από τα πολλά θρεπτικά συστατικά που περιέχει, η μπανάνα αποτελεί ένα εξαιρετικό σνακ.

Πηγή βιταμίνης Β6

Η βιταμίνη Β6 που υπάρχει στις μπανάνες απορροφάται από το σώμα και μια μπανάνα μετρίου μεγέθους μπορεί να εξασφαλίσει το ένα τέταρτο της βιταμίνης Β6 που έχουμε ανάγκη ημερησίως.

Η βιταμίνη Β6 βοηθά το σώμα:

  • να παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια,
  • να μεταβολίζει τους υδατάνθρακες και τα λίπη, και να τα μετατρέπει σε ενέργεια,
  • να μεταβολίζει τα αμινοξέα,
  • να απομακρύνει τις άχρηστες ουσίες από το ήπαρ και τους νεφρούς,
  • να διατηρεί την υγεία του νευρικού συστήματος.

​​Η βιταμίνη Β6 είναι πολύ καλή για τις εγκυμονούσες γυναίκες καθώς βοηθά στην ανάπτυξη του εμβρύου.

Πηγή βιταμίνης C

Ίσως να μην έχετε συνδέσει τις μπανάνες με τη βιταμίνη C αλλά μια μέτρια μπανάνα μπορεί να καλύψει περίπου το 10% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C.

Η βιταμίνη C βοηθά:

  • στην προστασία του σώματος από βλάβες σε κύτταρα και ιστούς,
  • το σώμα να απορροφά καλύτερα το σίδηρο,
  • την παραγωγή κολλαγόνου στο σώμα, την πρωτεΐνη που παίζει σημαντικό ρόλο στο δέρμα και στα οστά,
  • στην υποστήριξη της υγείας του εγκεφάλου καθώς βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης, της ορμόνης που επηρεάζει τον κύκλο του ύπνου, τη διάθεση, το στρες και τον πόνο.

Πηγή μαγγανίου

Μία μέτρια μπανάνα περιέχει περίπου το 13% του μαγγανίου που έχουμε ανάγκη καθημερινά. Το μαγγάνιο βοηθά το σώμα να παράγει κολλαγόνο και να προστατεύει το δέρμα και άλλα κύτταρα ενάντια στις ελεύθερες ρίζες.

Πηγή καλίου

Μια μέτρια μπανάνα περιέχει περίπου 320-400mg καλίου, πράγμα που σημαίνει ότι καλύπτει το 10% των ημερήσιων αναγκών μας σε κάλιο.

Το κάλιο βοηθά το σώμα να διατηρεί υγιή την καρδιά και την αρτηριακή μας πίεση. Οι μπανάνες έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Ο συνδυασμός χαμηλού νατρίου και υψηλού καλίου βοηθά στον έλεγχο της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Πηγή φυτικών ινών

Οι μπανάνες περιέχουν υψηλά ποσοστά φυτικών ινών και για αυτό δημιουργούν κορεσμό (αίσθηση πληρότητας). Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού και μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Το ανθεκτικό άμυλο που υπάρχει στη μπανάνα έχει πρεβιοτική δράση, και τροφοδοτεί τα βακτήρια του εντέρου αυξάνοντας την παραγωγή λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου που είναι πολύ ωφέλιμα για την υγεία του πεπτικού.

Η μπανάνα περιέχει πηκτίνη μια μορφή φυτικών ινών. Η πηκτίνη και το ανθεκτικό άμυλο συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα μετά από ένα γεύμα και μειώνουν την όρεξη. Οι μπανάνες έχουν χαμηλό έως μέτριο γλυκαιμικό δείκτη, πράγμα που δείχνει πόσο γρήγορα τα φαγητά αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Αυτό σημαίνει ότι οι μπανάνες δεν προκαλούν μεγάλη αύξηση στα επίπεδα της γλυκόζης.

Πηγή αντιοξειδωτικών

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι εξαιρετικές πηγές αντιοξειδωτικών και οι μπανάνες δεν αποτελούν εξαίρεση. Περιέχουν πολλές ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, όπως η ντοπαμίνη και οι κατεχίνες.

Αυτά τα αντιοξειδωτικά έχουν πολλά οφέλη για την υγεία μας , όπως η μείωση του κινδύνου για νοσήματα του καρδιαγγειακού και νευροεκφυλιστικές  νόσους.

Πολλοί θεωρούν ότι η ντοπαμίνη από τις μπανάνες δρα στον εγκέφαλο και μας κάνει να αισθανόμαστε καλά. Στην πραγματικότητα η ντοπαμίνη που υπάρχει στις μπανάνες δεν διαπερνά τον φραγμό ανάμεσα στην κυκλοφορία του αίματος και τον εγκέφαλο. Απλά δρα σαν αντιοξειδωτικό και όχι σαν ορμόνη που επηρεάζει τη διάθεση.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more