Φυσικοί τρόποι διαχείρισης του άγχους

άγχος, διαχείριση άγχους, φυσικοί τρόποι για την καταπολέμηση του άγχους, πότε το άγχος είναι επιβλαβές

Πώς μπορώ να διαχειριστώ το Άγχος με φυσικό τρόπο;

Το άγχος είναι φυσιολογικό κομμάτι της ζωής μας. Περιλαμβάνει συναισθήματα ανησυχίας και φόβου. Το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί σε πνευματικό, συναισθηματικό και σωματικό επίπεδο. Όταν ένα άτομο νιώθει άγχος συχνά έχει αρνητικές σκέψεις.

Σε συναισθηματικό επίπεδο, κάποιος μπορεί να νιώθει τρομαγμένος ή εκτός ελέγχου. Πολλοί άνθρωποι που βιώνουν έντονο στρες έχουν σωματικά συμπτώματα, όπως η εφίδρωση, το τρέμουλο ή η δυσκολία στην αναπνοή.

Όλα αυτά τα συμπτώματα είναι συχνά για τους ανθρώπους με διαγνωσμένη κάποια αγχώδη διαταραχή. Οι άνθρωποι με διαταραχή πανικού είναι εξοικειωμένοι με τα συναισθήματα του άγχους. Μπορεί να νιώθουν τελείως εκτός ελέγχου.

Το άγχος, ειδικά το χρόνιο άγχος, μπορεί να οδηγήσει σε άλλα προβλήματα υγείας ή συνήθειες που να επιδεινώνουν την υγεία σας. Πολλοί άνθρωποι με άγχος μπορεί να αντιμετωπίζουν θέματα όπως η αϋπνία, ο χρόνιος πόνος ή τα προβλήματα του πεπτικού.

Πότε το άγχος είναι επιβλαβές;

Μερικοί άνθρωποι έχουν σοβαρές αγχώδεις αντιδράσεις σε καταστάσεις και γεγονότα. Αν τα συμπτώματα επηρεάζουν την κοινωνική, την επαγγελματική ή την προσωπική σας ζωή τότε μπορεί αυτά να είναι ενδείξεις μιας αγχώδους διαταραχής.

Το σοβαρό άγχος μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αποφεύγουν συγκεκριμένες καταστάσεις ή χώρους. Κάποιος μπορεί να αποφεύγει τις συνεντεύξεις για δουλειά ή τις κοινωνικές εκδηλώσεις επειδή νιώθει στρες.

Οι άνθρωποι με αγοραφοβία έχουν έντονο φόβο για συγκεκριμένα μέρη από τα οποία είναι δύσκολο να δραπετεύσουν. Όμως αυτό οδηγεί στο να μένουν στο σπίτι τους. Το άγχος γίνεται προβληματικό όταν είναι δυσανάλογο με μια κατάσταση.

Αν το άγχος κατακλύζει τη ζωή σας , υπάρχουν τρόποι για να μπορέσετε να το διαχειριστείτε.

Υπάρχουν φυσικοί τρόποι για να μειωθεί το στρες;

Το άγχος μπορεί να μειωθεί με πολλούς τρόπους. Μερικοί φυσικοί τρόποι περιλαμβάνουν:

  • Την τακτική άσκηση: η άσκηση μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης του στρες. Βοηθά το σώμα, το πνεύμα και τη συνολική μας ευεξία. Δεν χρειάζεται να τρέχετε χιλιόμετρα, αλλά ένας αναζωογονητικός περίπατος στη φύση μερικά λεπτά θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα. Η καλή και τακτική άσκηση βοηθά στην απελευθέρωση ενδορφινών, ουσιών που βελτιώνουν τη διάθεση.
  • Την υγιεινή διατροφή: η ισορροπημένη διατροφή βοηθά στη συνολική μας υγεία. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ο κουρκουμάς, το γιαούρτι, τα αυγά, τα πορτοκάλια, τα μούρα, η βρώμη, το σπανάκι, το πράσινο τσάι κλπ μειώνουν αποτελεσματικά το άγχος.
  • Την αποφυγή ροφημάτων ή τροφών που περιέχουν καφεΐνη: η καφεΐνη σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να σας κάνει υπερβολικά ανήσυχους.
  • Την αποφυγή του καπνίσματος και του αλκοόλ: το αλκοόλ μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που νομίζετε. Τα τσιγάρα περιέχουν νικοτίνη, η οποία επιδρά σε συγκεκριμένα μονοπάτια του εγκεφάλου που συνδέονται με το άγχος.
  • Τις ασκήσεις αναπνοών: οι βαθιές αναπνοές είναι ένας αποτελεσματικός και φυσικός τρόπος μείωσης του στρες. Το άγχος συνδέεται με δυσκολία στην αναπνοή, για αυτό και οι βαθιές αναπνοές μπορούν να μειώσουν το στρες.
Είναι απόλυτα φυσιολογικό να αισθανόμαστε άγχος όταν αντιμετωπίζουμε ψυχοπιεστικές καταστάσεις και γεγονότα. Υπάρχουν όμως τρόποι και τεχνικές για να ηρεμείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας. Ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι ο καλύτερος σύμμαχος σας μακροπρόθεσμα. Αν νιώθετε ότι το άγχος παρεμβαίνει στη φυσιολογική σας ζωή ζητήστε τη βοήθεια ενός ψυχοθεραπευτή.
gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more