Γιατί είναι σημαντικός ο ύπνος;

ύπνος, γιατί είναι σημαντικός ο ύπνος, οφέλη ύπνου

Σημασία Ύπνου

Ο ποιοτικός ύπνος το βράδυ είναι εξαιρετικά σημαντικός για την υγεία μας. Στην πραγματικότητα, είναι εξίσου σημαντικός με το υγιεινό φαγητό και την άσκηση. Δυστυχώς , υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να παρέμβουν στα φυσιολογικά μοτίβα ύπνου. Οι άνθρωποι στις μέρες μας κοιμούνται λιγότερο από ότι παλιότερα, και η ποιότητα ύπνου έχει μειωθεί σημαντικά.

Γιατί όμως ο ύπνος είναι τόσο σημαντικός;

 Η έλλειψη ύπνου συνδέεται με την αύξηση βάρους

Η έλλειψη ύπνου συνδέεται με την αύξηση του σωματικού βάρους. Οι άνθρωποι που κοιμούνται λίγο έχουν την τάση να παίρνουν περισσότερο βάρος από αυτούς που κοιμούνται επαρκώς.  Στην  πραγματικότητα, η μικρή διάρκεια του ύπνου είναι ένας πολύ ισχυρός παράγοντας για την παχυσαρκία.

Μια μελέτη έδειξε ότι τα παιδιά και οι ενήλικες με μικρή διάρκεια ύπνου είχαν πιθανότητες 89% και 55% αντίστοιχα να εμφανίσουν παχυσαρκία. Η επίδραση του ύπνου στην αύξηση του βάρους επηρεάζεται και από πολλούς ακόμη παράγοντες, όπως οι ορμόνες και η άσκηση.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος, ο ποιοτικός και επαρκής ύπνος είναι πολύ σημαντικός.

Ο καλός ύπνος βελτιώνει τη συγκέντρωση και την παραγωγικότητα

Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για πολλές λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου. Αυτές περιλαμβάνουν την αντίληψη, τη συγκέντρωση, την παραγωγικότητα και την απόδοση. Όλες αυτές οι λειτουργίες επηρεάζονται αρνητικά από την στέρηση ύπνου.

Μια μελέτη σε ασκούμενους ιατρούς έδειξε ότι όταν δούλευαν για περισσότερες από 24 ώρες έκαναν 36% περισσότερα ιατρικά λάθη από τους ασκούμενους που είχαν κοιμηθεί επαρκώς.

Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η μικρή διάρκεια ύπνου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά κάποιες λειτουργίες του εγκεφάλου σε παρόμοιο βαθμό με την μέθη από το αλκοόλ.

Από την άλλη πλευρά, ο καλός ύπνος μπορεί να βελτιώσεις τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και να ενισχύσει την μνήμη.

Ο καλός ύπνος μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακά νοσήματα

Ένας παράγοντας κινδύνου για τα καρδιακά νοσήματα είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση. Όταν κοιμόμαστε επαρκώς τη νύχτα τότε επιτρέπουμε στην αρτηριακή μας πίεση να ρυθμιστεί από μόνη της.

Με αυτό τον τρόπο μπορούν να μειωθούν οι πιθανότητες για προβλήματα σχετικά με τον ύπνο όπως η άπνοια και να βελτιωθεί η συνολική υγεία της καρδιάς.

Ο καλός ύπνος ενισχύει την κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη

Ο ύπνος συνδέεται με την συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη. Κάποιος που δεν κοιμάται επαρκώς είναι πιο πιθανό να μην μπορεί να αναγνωρίσει τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές των άλλων.

Για παράδειγμα, ένα άτομο που δεν κοιμάται καλά έχει λιγότερη συναισθηματική συμπόνια.

Ο καλός ύπνος ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Ο ύπνος βοηθά το σώμα να επιδιορθώσει και να επουλώσει τις βλάβες και να αναγεννήσει τους ιστούς. Το ανοσοποιητικό σύστημα δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η καλύτερη ποιότητα ύπνου μπορεί να βοηθήσει το σώμα να καταπολεμήσει μια λοίμωξη.

c517

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ