Γιατί τρώμε περισσότερο στην καραντίνα

κατανάλωση φαγητού, γιατί τρώμε περισσότερο στην καραντίνα, συναισθηματική κατανάλωση φαγητού, αιτίες που μας κάνουν να τρώμε περισσότερο στην καραντίνα

Διατροφικές συνήθειες στην καραντίνα

Αυτή την περίοδο είμαστε κολλημένοι μέσα στα σπίτια μας. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν εργάζονται ή δουλεύουν από το σπίτι, δεν γίνονται κοινωνικές εκδηλώσεις, δεν μπορούμε να κάνουμε τα χόμπι μας και όλα αυτά αποτελούν την τέλεια συνταγή για την αύξηση του σωματικού βάρους. Το άγχος είναι στα ύψη, η ρουτίνα μας έχει αλλάξει , το πρόγραμμά μας δεν υφίσταται πλέον και πολλοί μαγειρεύουν για να μείνουν απασχολημένοι.

Όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πανδημία είναι φυσιολογικό να στρεφόμαστε σε όσα μας παρηγορούν. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το φαγητό για να κατευνάσουν δυσάρεστα συναισθήματα όπως το άγχος και η θλίψη.

Άλλοι παράγοντες που οδηγούν στην συναισθηματική κατανάλωση φαγητού είναι:

  • Το άγχος
  • Η πλήξη
  • Η ανησυχία
  • Η θλίψη

Όλα αυτά επιδεινώνονται με την μοναξιά. Η τεχνολογία βοηθά να παραμείνουμε σε επαφή αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή.

Αιτίες που οδηγούν στην αυξημένη κατανάλωση φαγητού

Στρες

Τα προβλήματα υγείας, τα οικονομικά προβλήματα, και η αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας συμβάλλουν στα αυξημένα επίπεδα του στρες. Το στρες με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του βάρους. Οι μελέτες δείχνουν ότι το χρόνιο στρες και τα υψηλά επίπεδα της κορτιζόλης συνδέονται με την λαχτάρα για φαγητό και την αύξηση του βάρους.

Ψυχική υγεία

Η καραντίνα υπονομεύει την ψυχική μας υγεία και επιδεινώνει συγκεκριμένες καταστάσεις όπως η κατάθλιψη, το άγχος και η μοναξιά.

Η κατάθλιψη και το άγχος συνδέονται με την αύξηση του βάρους. Η κοινωνική απομόνωση και η μοναξιά συνδέονται με μεγαλύτερο κίνδυνο αύξησης του βάρους.

Καθιστικός τρόπος ζωής

Οι αλλαγές στην καθημερινή ρουτίνα συμβάλλουν στην αύξηση του βάρους. Όχι μονάχα δυσκολευόμαστε να προετοιμάσουμε υγιεινά γεύματα και σνακ , αλλά η δουλειά από το σπίτι αυξάνει τον κίνδυνο της αυξημένης κατανάλωσης φαγητού εξαιτίας της πλήξης ή του στρες.

Πολλές δραστηριότητες όπως τα γυμναστήρια και τα πάρκα έχουν κλείσει λόγω της πανδημίας , με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να διατηρηθεί μια ρουτίνα στην άσκηση.

Η άσκηση είναι δύσκολη στις μέρες μας, και είναι πολύ εύκολο να παρασυρθούμε από τον καθιστικό τρόπο ζωής.

Όσο προσαρμόζεστε στη νέα κανονικότητα, είναι σημαντικό να προσέχετε την υγεία σας. Καθώς η διατήρηση της ρουτίνας είναι δύσκολη λόγω των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε όλοι λόγω της πανδημίας, κάντε μικρά βήματα ώστε να διατηρήσετε την υγεία σας.

Να θυμάστε ότι δεν είναι ανάγκη να κόψετε τα αγαπημένα σας φαγητά όλα μαζί, ακόμη και αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Είναι καλό να αποφεύγετε τα ανθυγιεινά σνακ , αλλά μπορείτε να απολαμβάνετε ότι σας αρέσει με μέτρο στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

Τώρα που έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο, η καραντίνα είναι μια ευκαιρία να μάθετε περισσότερα για την υγιεινή διατροφή. Αντί να κάνετε μικρές αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής σας είναι πιο αποτελεσματικό να επικεντρωθείτε σε μακροχρόνιες αλλαγές για την υγεία σας.
gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more