Πιπεριές: διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία

πιπεριές, διατροφική αξία πιπεριών, θρεπτική αξία πιπεριών, ιδιότητες πιπεριών, πιπεριές οφέλη στην υγεία

Πιπεριές

Οι πιπεριές είναι ένα πολύ δημοφιλές λαχανικό που όλοι μας καταναλώνουμε ωμές ή μαγειρεμένες. Έχουν πολλά χρώματα όπως το κίτρινο, το πορτοκαλί, το μωβ ή το κόκκινο.

Όλες οι πιπεριές έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, αλλά οι κόκκινες πιπεριές έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και φυτοθρεπτικά συστατικά λόγω των χρωστικών που περιέχουν.

Όπως όλα τα λαχανικά, οι πιπεριές έχουν μικρά ποσοστά ζάχαρης. Οι κόκκινες πιπεριές είναι οι πιο γλυκές, ενώ οι πράσινες λίγο πιο πικρές.

Διατροφική αξία

Οι πιπεριές έχουν 31 θερμίδες ανά 100gr περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά :

  • Βιταμίνη Β6: αυτή η βιταμίνη υποστηρίζει τη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και το μεταβολισμό.
  • Φολικό οξύ: αυτή η βιταμίνη, είναι γνωστή ως βιταμίνη Β9, βοηθά στην μετατροπή των υδατανθράκων σε ενέργεια και είναι ουσιαστική για την ανάπτυξη και την ωρίμανση των κυττάρων.
  • Βιταμίνη Ε: αυτή η βιταμίνη ενισχύει το ανοσοποιητικό και κρατά τα αιμοφόρα αγγεία υγιή.
  • Φυτικές ίνες: οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην υγεία του εντέρου και του καρδιαγγειακού ,καθώς βοηθούν στην κίνηση του εντέρου και μειώνουν την LDL χοληστερόλη.

Αντιοξειδωτική δράση

Οι πιπεριές είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών , που περιλαμβάνουν τα φλαβονοειδή, τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα από την οξειδωτική βλάβη.

Οι πιπεριές περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά:

  • Κουερσετίνη
  • Λουτεολίνη
  • Καψαϊκινοειδή
  • Βιταμίνη C
  • B-καροτένιο
  • Λυκοπένιο

Οφέλη στην υγεία

Οι πιπεριές περιέχουν διαφορετικά θρεπτικά συστατικά ανάλογα με το χρώμα τους με τις κόκκινες πιπεριές να έχουν περισσότερο κάλιο, βιταμίνη C και φολικό οξύ από ότι οι πορτοκαλί, οι κίτρινες και οι πράσινες. Ωστόσο, οι πράσινες πιπεριές έχουν περισσότερες πολυφαινόλες.

Υγεία των ματιών

Η διατροφή παίζει κύριο ρόλο στην διατήρηση της καλής όρασης. Δύο καροτενοειδή, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι σημαντικά για την υγεία των ματιών. Προστατεύουν τον αμφιβληστροειδή από την οξειδωτική βλάβη. Οι κόκκινες πιπεριές είναι πλούσιες σε αυτά τα καροτενοειδή,  καθώς και σε βιταμίνη C. Τα συγκεκριμένα καροτενοειδή μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη και του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας.

Αναιμία

Η αναιμία παρατηρείται συχνά στις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας, και είναι το αποτέλεσμα της έλλειψης οξυγόνου στο αίμα. Μια από τις συχνότερες αιτίες της αναιμίας είναι η έλλειψη σιδήρου Οι πιπεριές συμβάλλουν στα επίπεδα του σιδήρου αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι είναι πλούσιες σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου. Επίσης οι πιπεριές περιέχουν βιταμίνη Β6 η οποία είναι αναγκαία για την σύνθεση της αιμοσφαιρίνης, της πρωτεΐνης που μεταφέρει οξυγόνο σε όλο το σώμα.

Προστασία από χρόνια νοσήματα

Οι πιπεριές είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, τα οποία συμβάλλουν στην καλή υγεία και στην προστασία από νοσήματα όπως ο καρκίνος. Οι πιπεριές είναι πλούσιες σε βιταμίνη C , βιταμίνη Ε και β-καροτένιο που έχουν αντιοξειδωτική δράση. Επίσης περιέχουν πολυφαινόλες όπως η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και η καψαθίνη. Τα αντιοξειδωτικά έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση και μειώνουν τον κίνδυνο για χρόνια νοσήματα.

Έλεγχος της γλυκόζης

Οι πιπεριές περιέχουν πολυφαινόλες οι οποίες είναι ωφέλιμες για την διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more