Ο φόβος της απόρριψης και πως μπορείτε να τον ξεπεράσετε

απόρριψη. πως να αντιμετωπίσετε την απόρριψη

Απόρριψη

Έχετε νιώσει ποτέ την απόρριψη και αναρωτιέστε πως θα την ξεπεράσετε; Παρακάτω θα αναλύσουμε γιατί η απόρριψη πληγώνει βαθιά , πως μπορείτε να διαχειριστείτε αυτά τα επώδυνα συναισθήματα και πως μπορείτε να μάθετε πολλά από αυτή.

Η απόρριψη είναι μια πολύ επώδυνη κατάσταση. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι όταν ζούμε τη ζωή μας πλήρως, παίρνουμε περισσότερα ρίσκα από όσα θα έπρεπε. Έτσι αν θέλετε να ζήσετε πλήρως τη ζωή σας, η αλήθεια είναι ότι προφανώς θα έχετε νιώσει την απόρριψη. Σίγουρα θα έχετε ακούσει φράσεις σπουδαίων ανδρών που έχουν βιώσει την απόρριψη και  δυσκολεύτηκαν να την αντιμετωπίσουν, όπως και να έχει όμως, η ουσία της απόρριψης, είτε είναι στη δουλειά, είτε στις σχέσεις, είναι ότι πραγματικά πονάει. Ο φόβος της απόρριψης μειώνεται όταν είστε σε μια ομάδα. Επομένως, η ιδέα ότι χρειάζεστε να μείνετε με την οικογένειά σας επειδή θα έχετε μαζί περισσότερους πόρους (π.χ. φαγητό, φροντίδα των παιδιών) αφορά ουσιαστικά  την επιβίωση σας.

Το μυαλό μας εξελίσσεται ώστε να μπορεί να εκτιμήσει την απόρριψη ως δείκτη της αξίας μας στην κοινότητα. Μερικοί ερευνητές ονόμασαν  αυτή την ιδέα κοινωνικό βαρόμετρο: αυτό το εύρος στο οποίο αντιλαμβανόμαστε πόσο πολύτιμοι είμαστε στην κοινωνία ή στην κοινότητά μας ή στις σχέσεις μας. Όσο περισσότερη απόρριψη λαμβάνει κάποιος, τόσο πιο δύσκολα μπορεί να αξιολογήσει την αξία του. Οι επαναλαμβανόμενες εμπειρίες απόρριψης γενικά κάνουν το άτομο να νιώθει χαμηλή αυτοεκτίμηση, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την αξία του. Μπορεί να οδηγήσει σε ανασφάλεια, συστολή και αποφευκτική συμπεριφορά, που οδηγούν στην απομόνωση, στην απομάκρυνση και σε έντονο στρες. Με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και από μικρή ηλικία, διαμορφωνόμαστε, μαθαίνουμε πώς να αντιμετωπίσουμε την απόρριψη και όταν είμαστε στην ηλικία που παίρνουμε ρίσκα, είτε για δουλειά είτε για σχέσεις, αντιμετωπίζουμε αυτές τις καταστάσεις έχοντας την προσδοκία της απόρριψης. Χρειάζεται να μπορούμε να εξουδετερώσουμε ή να αποδυναμώσουμε αυτές τις τρομακτικές σκέψεις που λένε ʺδεν αξίζω.ʺ

Πολλές από αυτές τις αυτόματες σκέψεις εμφανίζονται ύπουλα και τελικά αποδίδουν καρπούς. Οι αρνητικές σκέψεις είναι ανενεργές και ξαφνικά βρίσκουν την ευκαιρία να εμφανιστούν. Η απόρριψη δίνει την αφορμή σε αυτές τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις. Πάρτε για παράδειγμα τη σχέση σας, όταν ζητάτε από τον σύντροφό σας να κάνει κάτι και είστε πολύ ενθουσιασμένες για αυτό, αλλά αυτός λέει όχι, ή ξεχνάει να το κάνει. Αυτό μπορεί να σας κάνει να νιώθετε απόρριψη. Ασφαλώς, όταν ξεκινάτε μια νέα σχέση πάντα υπάρχει πιθανότητα απόρριψης. Όταν παίρνετε ρίσκα στη δουλειά , μιλάτε σε συνεδριάσεις, αλλάζετε δουλειές, όλα αυτά είναι ρίσκα. Η πραγματικότητα είναι ότι όσο περισσότερο εκτίθεστε, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να αντιμετωπίσετε την απόρριψη, ξανά και ξανά. Πιστεύω ότι αν θέλετε να ζήσετε μια γεμάτη ζωή , πράγμα το οποίο εύχομαι σε όλους, και πιστεύω ότι όλοι το αξίζουμε, σίγουρα θα γευτείτε την απόρριψη, και πρέπει να ξεκινήσετε να την βλέπετε σαν κομμάτι του εαυτού σας και του μονοπατιού ή του ταξιδιού σας στη ζωή, και πραγματικά να προσπαθήσετε να μάθετε πράγματα από αυτές τις εμπειρίες.

 Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε την απόρριψη;

Πρώτο και κυριότερο , αποδεχτείτε το γεγονός ότι αν θέλετε να ζήσετε πλήρως τη ζωή σας , η απόρριψη είναι κομμάτι της. Όσο περισσότερο ζείτε τη ζωή σας, τόσο περισσότερες σχέσεις έχετε, τόσο περισσότερο θέλετε να εξελιχθείτε επαγγελματικά, τόσο περισσότερα ρίσκα παίρνετε, τόσο περισσότερες είναι και οι πιθανότητες για απόρριψη. Είναι ουσιαστικό να μείνετε προσγειωμένοι, οι προσδοκίες σας να είναι ευέλικτες έτσι ώστε όταν αντιμετωπίζετε την απόρριψη, να μην προσγειωθείτε απότομα.

Ένας άλλος τρόπος για να διαχειριστείτε την απόρριψη είναι να την αναγνωρίσετε και να την αντιμετωπίσετε. Η τυπική αντίδραση στην απόρριψη είναι η αποφευκτική συμπεριφορά. Τρέχετε μακριά, απομονώνεστε, κρύβεστε, προσπαθείτε σκληρά να την αντιμετωπίσετε, είτε αφορά στη δουλειά ή στις σχέσεις. Όταν νιώθετε τον πόνο της απόρριψης, νιώθετε πραγματικό πόνο. Πολλές φορές λέμε ότι η απόρριψη πονάει επειδή ενεργοποιούνται οι ίδιες και κοντινές περιοχές του εγκεφάλου όταν νιώθουμε σωματικό πόνο, όταν βιώνουμε την απόρριψη. Είναι φυσιολογικό,  πονάει. Προσπαθήστε να αυξήσετε τις γνώσεις για αυτή την αίσθηση όταν σας απορρίπτουν: Πού νιώθετε πόνο/ ένταση στο σώμα σας; Ποιες είναι οι σκέψεις σας; Ψάξτε βαθιά μέσα σας και προσπαθήστε να κολυμπήσετε μέσα σε αυτές τις σκέψεις για λίγο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κολυμπήσετε στη θλίψη σας. Σημαίνει ότι αντί να προσπαθείτε να δραπετεύσετε γρήγορα από την κατάσταση, να αποσπάτε τον εαυτό σας ή ακόμη και να τα παρατάτε, να αντιμετωπίσετε την απόρριψη έτσι ώστε το σώμα σας να μάθει να διαχειρίζεται την κατάσταση από το να το σκάει μακριά από αυτή.

Όταν το κάνετε αυτό,  αυτό που προσπαθείτε να επιτύχετε είναι να αυξήσετε την ανθεκτικότητα σας στην απόρριψη. Αυξάνοντας την ανθεκτικότητα σας, παίρνετε το χρόνο σας και μετά πραγματικά προσπαθείτε να επιλέξετε πως θέλετε να αντιδράσετε. Η απόρριψη μπορεί να οφείλεται σε δικές σας πράξεις, ίσως να μην είχατε τις δεξιότητες για μια συγκεκριμένη δουλειά, ίσως να μην ταιριάζατε με ένα πιθανό σύντροφο. Οτιδήποτε και αν είναι, η πραγματικότητα είναι ότι πάντα υπάρχουν πολλές απόψεις γύρω από αυτό. Όταν ψάχνετε βαθιά μέσα σας για την απόρριψη, επιτρέπετε στον εαυτό σας να δει τις επιλογές του και να επιλέξει πως θέλει να αντιδράσει.

Ένα ακόμη πράγμα που βιώνετε με την απόρριψη, είναι ότι αναγνωρίζετε τις αφορμές που προκαλούν τα συναισθήματα της απόρριψης. Πιο συγκεκριμένα, όταν αντιμετωπίζετε μια χρόνια ψυχοπιεστική κατάσταση, είτε είναι μια σχέση ή μια δουλειά νιώθετε εξουθένωση. Ξέρετε ποιες είναι οι αιτίες για αυτά τα συναισθήματα και την αίσθηση της απόρριψης, ώστε να μπορείτε να τα αναγνωρίσετε νωρίτερα. Αυξάνοντας την ευαισθησία σας νωρίτερα και όχι την στιγμή που βιώνετε την απόρριψη, τότε νιώθετε πραγματικά τον πόνο. Μπορείτε να ρυθμίσετε πόσο έντονη θα είναι αυτή η απόρριψη. Αυξάνοντας την ανθεκτικότητά  σας , βλέπετε τις επιλογές σας και μπορείτε να επιλέξετε πως θέλετε να αντιδράσετε. Μπορείτε να επιλέξετε να έχετε μια ελεγχόμενη αντίδραση και στη συνέχεια να δοκιμάσετε να αντιδράσετε διαφορετικά, και στο τέλος να δείτε τι είναι πιο αποτελεσματικό για εσάς. Να θυμάστε ότι η ζωή είναι γεμάτη με απορρίψεις. Η ιδέα είναι να μην τρέχετε μακριά από αυτή, αλλά να την αντιμετωπίζετε , να ενδυναμώσετε τον εαυτό σας , να ελέγξετε τις αντιδράσεις σας.

Η πραγματικότητα είναι ότι η απόρριψη είναι πιθανή για τον καθένα. Είναι πιθανό, αυτή τη στιγμή, να αυξήσετε την ανθεκτικότητα σας, να είστε παρόντες, να βλέπετε βαθιά μέσα σας, να μιλάτε για λίγο και στη συνέχεια να επιλέγετε πως θέλετε να αντιδράσετε.

Αν θέλετε να ζήσετε μια πλήρη ζωή, αν θέλετε να ενδυναμώσετε τις σχέσεις σας πρέπει να πάρετε ρίσκα, και μερικές φορές αυτά τα ρίσκα θα σας ανταμείψουν, και κάποιες φορές όχι, και αυτό είναι κομμάτι της ζωής. Όταν βλέπετε τον εαυτό σας σε αυτό το ταξίδι και πραγματικά αγκαλιάζετε αυτές τις ευκαιρίες τότε μπορείτε να προχωρήσετε. Να ξεπεράσετε την απόρριψη και να ωριμάστε μέσα από αυτή. Η πραγματική ζωή χρειάζεται προσπάθεια.

c236


ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ