Τι είναι η comfort zone;

comfort zone, τι είναι η comfort zone, ζώνη άνεσης, γιατί είναι σημαντικό να βγείτε από την comfort zone σας, comfort zone και ψυχοθεραπεία, πως θα βγείτε από την comfort zone σας

Comfort Zone

Σίγουρα θα έχετε ακούσει την ερώτηση , “Γιατί δεν βγαίνεις από την comfort zone σου;” Αλλά τι σημαίνει αυτό πραγματικά; Και τελικά είναι μια καλή ιδέα;

Η αλήθεια είναι ότι η ζώνη άνεσης είναι κάτι πιο πολύπλοκο από αυτό που σκέφτονται οι περισσότεροι άνθρωποι. Πολλοί πιστεύουν ότι η comfort zone είναι ο τρόπος με τον οποίο συνηθίζουν να κάνουν πράγματα. Ή ότι πρόκειται για μια κατάσταση στην οποία νιώθουν ότι έχουν τον έλεγχο και νιώθουν οικεία.

Η ζώνη άνεσης είναι ο χώρος στον οποίο οι συμπεριφορές και οι πράξεις μας ταιριάζουν σε μια ρουτίνα και σε μοτίβα που ελαχιστοποιούν στο άγχος και τον κίνδυνο.

Όταν κάποιος νιώθει οικειότητα και έχει μια συγκεκριμένη ρουτίνα έχει την αίσθηση της ασφάλειας, έτσι περνά τον περισσότερο χρόνο μέσα στη ζώνη άνεσης. Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι δεν εξελίσσεται, γιατί δεν αντιμετωπίζει καταστάσεις που τον ωθούν να βελτιωθεί.

Η ζώνη άνεσης και το βόλεμα…

Ο κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ζώνη άνεσης. Ωστόσο, είναι διαφορετική για τον καθένα. Και φυσικά η ζώνη άνεσης αλλάζει με τον καιρό ανάλογα με τις σκέψεις, τις εμπειρίες, τις δεξιότητες και τους στόχους μας.

Για τους περισσότερους, το να βγαίνουν από τη ζώνη άνεσής τους δεν αποτελεί απειλή. Φυσικά αυτό εξαρτάται από το τι εκλαμβάνει ο καθένας ως απειλή, όπως η δημόσια ομιλία ή το να είναι μόνος στο σκοτάδι. Ή θα μπορούσε να είναι κάθε στιγμή που προσπαθείτε να κάνετε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο ζωής σας ή που θέτετε στόχους για την επιτυχία σας.

Με την πάροδο του χρόνου η ζώνη άνεσής σας επεκτείνεται καθώς μαθαίνετε, ωριμάζετε και έχετε περισσότερες εμπειρίες. Ωστόσο, ισχύει και το αντίθετο. Αν για παράδειγμα, συνεχίζετε να κάνετε τα ίδια πράγματα συνέχεια, η ζώνη άνεσής σας συρρικνώνεται. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μύες σας όταν σταματάτε να γυμνάζεστε, σταδιακά ατροφούν.

Είναι σημαντικό να βγαίνετε από τη ζώνη άνεσής σας

Αν νιώθετε ότι στη ζωή σας όλα είναι καλά, γιατί να θέλετε να αλλάξετε; Γιατί να βάλετε επιπλέον άγχος στη ζωή σας;

Αρχικά, καλό είναι να κατανοήσετε ότι το άγχος δεν είναι πάντα κακό για εσάς. Όταν νιώθετε δυσαρεστημένοι συχνά το άγχος είναι ο καταλύτης για την εξέλιξή σας. Μπορεί να αποτελέσει ένα πανίσχυρο κίνητρο που θα σας δώσει ώθηση να προχωρήσετε.

Αν βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας τότε ωριμάζετε και παίρνετε ρίσκα. Όταν δεν είστε πρόθυμοι να πάρετε ρίσκα είναι σαν να λέτε ότι συμβιβάζεστε με το να είστε αρκετά καλοί.

Όμως δεν έχετε έρθει στη ζωή για να συμβιβάζεστε με το αρκετά καλό. Έχετε γεννηθεί για να είστε επιτυχημένοι. Το “αρκετά καλοί” σημαίνει ότι γυρνάτε την πλάτη σας στο μέλλον που μπορεί να είναι πολύ καλύτερο από αυτό που φαντάζεστε αυτή τη στιγμή.

Comfort zone και ψυχοθεραπεία

Για να μπορέσετε να ζείτε μια επιτυχημένη ζωή είναι σημαντικό να ξεπερνάτε τα όρια σας και να βγαίνετε από τη ζώνη άνεσής σας. Σε κανέναν δεν αρέσει το συναίσθημα άγχους όταν απομακρύνεται από τα ασφαλή του όρια. Άλλα έξω από αυτά τα όρια, συμβαίνουν πραγματικά μαγικά πράγματα. Με αυτό τον τρόπο ωριμάζετε, μαθαίνετε, εξελίσσεστε και διευρύνετε τους ορίζοντες σας με τρόπους που πριν δεν είχατε σκεφτεί.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην ψυχοθεραπεία, μπορεί να αντιμετωπίσετε αρχικά συναισθήματα φόβου και αβεβαιότητας. Για κάποιους,  η κίνηση να πάρουν τηλέφωνο έναν ψυχοθεραπευτή τους κάνει να νιώθουν άβολα. Δεν είναι σίγουροι για το τι να περιμένουν στη διαδικασία και αναρωτιούνται αν η ψυχοθεραπεία μπορεί τελικά να βοηθήσει. Αυτή είναι μια απολύτως φυσιολογική αντίδραση.

Το πρώτο βήμα που κάνετε να πάρετε τηλέφωνο έναν ψυχοθεραπευτή θα πρέπει να σας κάνει να νιώθετε καλύτερα και να σας γεμίζει ελπίδες για το μέλλον.

Όταν ζητάτε βοήθεια δεν σημαίνει ότι είστε αδύναμοι. Είναι ανάγκη να κατανοήσετε πως το να ζητήσετε βοήθεια είναι σημάδι δύναμης και όχι αδυναμίας. Ο ψυχοθεραπευτής θα σας κάνει ερωτήσεις για να κατανοήσει την κατάστασή σας και να καταλάβετε αν ταιριάζετε. Ο ψυχοθεραπευτής είναι ανοιχτός να σας απαντήσει σε κάθε πιθανή ερώτηση που θα του κάνετε , μην φοβάστε να κάνετε ερωτήσεις.

Από τη στιγμή που θα ξεκινήσετε ψυχοθεραπεία, θα αρχίσετε να χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης και ασφάλειας με τον ψυχοθεραπευτή σας, όμως μπορεί κάποιες φορές να δυσκολεύεστε να μιλήσετε ανοιχτά για τα συναισθήματά σας. Αυτό είναι φυσιολογικό κομμάτι της διαδικασίας. Αυτό σημαίνει ότι ποτέ πριν δεν νιώσατε ασφαλείς για να είστε ευάλωτοι. Νιώθετε ότι θα σας κρίνουν ή μπορεί να αισθάνεστε σύγχυση για τα συναισθήματά σας και δεν ξέρετε πως να τα εκφράσετε.

comfort zone

Να θυμάστε ότι δεν είστε μόνοι σας

Ο ψυχοθεραπευτής είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος για να σας βοηθήσει να ανοιχτείτε και να εξερευνήσετε τον εαυτό σας, όπως επίσης να αναγνωρίσετε και να κατανοήσετε τα συναισθήματά σας. Η ανάπτυξη της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας ανάμεσα στον ψυχοθεραπευτή και τον θεραπευόμενο είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την επιτυχημένη ψυχοθεραπεία.

Μέσα από τη διαδικασία της ψυχοθεραπείας θα αλλάξετε τον τρόπο που σκέφτεστε ή συμπεριφέρεστε και θα δοκιμάσετε νέους τρόπους για να κάνετε τα πράγματα. Η εφαρμογή αυτών των αλλαγών στον πραγματικό κόσμο μπορεί να σας προκαλέσει άγχος και αναστάτωση. Επίσης είναι πολύ πιθανό να έχετε αμφιβολίες. Προχωρήστε αργά και σταθερά για να καταπολεμήσετε τα συναισθήματα του φόβου και της ανασφάλειας και εμπιστευτείτε τον εαυτό σας, έτσι τελικά θα νιώθετε περισσότερη αυτοπεποίθηση. Η ζώνη άνεσής σας έτσι μεγαλώνει και μαγικά πράγματα μπορεί να συμβούν.

Με τη βοήθεια της ψυχοθεραπείας μπορείτε να κάνετε τις αλλαγές που επιθυμείτε. Ανεξάρτητα με τους στόχους σας είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε ότι έχετε την δύναμη να βγείτε από την comfort zone σας και να βρείτε την επιτυχία και την ευτυχία στη ζωή σας.

Όταν αξιολογείτε τη ζωή σας , νιώθετε ευτυχισμένοι με όσα έχετε καταφέρει; Ή κοιτάτε πίσω και σκέφτεστε ότι δεν είχατε αυτή την εικόνα στο μυαλό σας; Αν δεν είστε εκεί που θα θέλατε στη ζωή σας , αυτό προφανώς αυτό συμβαίνει επειδή είστε κολλημένοι στη ζώνη άνεσής σας.

Η comfort zone δεν είναι απαραίτητα μια καλή ζώνη. Είναι μια κατάσταση στην οποία νιώθετε καλά με αυτό που είστε, ξέρετε τι να περιμένετε και πως θα αντιδράσετε. Είναι μια ζώνη που νιώθετε κατά κάποιο τρόπο ότι έχετε τον έλεγχο και τα επώδυνα συναισθήματα όπως το άγχος και η ανησυχία είναι ελάχιστα.

Πώς θα βγείτε από την comfort zone σας;

Το να νιώθετε άνετα είναι σπουδαίο και μερικές φορές αναγκαίο. Αλλά η υπερβολική άνεση, ενώ αναρωτιέστε γιατί δεν έχετε επιτύχει όλους τους στόχους σας , δημιουργεί την αίσθηση ότι έχετε κολλήσει. Έχετε κολλήσει σε ένα φαύλο κύκλο, στον οποίο υποφέρετε εσωτερικά αλλά δεν μπορείτε να τον ξεπεράσετε και να προχωρήσετε.

Υπάρχουν τρόποι για να μπορέσετε να προχωρήσετε , να μάθετε περισσότερα για τον εαυτό σας και να εξελιχθείτε. Η εξέλιξη είναι κάτι που μας πιέζει όλους αλλά για κάποιους είναι πολύ πιο δύσκολη. Όταν προχωράτε πέρα από τη ζώνη άνεσής σας, και αντιμετωπίζετε το άγνωστο , είναι κάτι τρομακτικό. Μην αφήνετε το φόβο να σας πει τι θα κάνετε και τι όχι.

Μπορείτε να ξεκινήσετε με τους παρακάτω τρόπους:

1. Τι υπάρχει έξω από την comfort zone σας;

Τι υπάρχει έξω από τη ζώνη άνεσής σας; Ποια είναι τα πράγματα που θέλετε να επιτύχετε αλλά φοβάστε επειδή καραδοκεί η αποτυχία ή η ντροπή; Αρχίστε να νιώθετε πιο άνετα με τους φόβους και τις ανησυχίες σας. Μπορείτε να δουλέψετε με πράγματα τα οποία γνωρίζετε, όχι με όσα δεν ξέρετε.

2. Στόχοι

Θέστε στόχους για τον εαυτό σας, αλλά να είναι ρεαλιστικοί και επιτεύξιμοι. Ελαχιστοποιήστε το ρίσκο της αποτυχίας, θέστε μικρούς στόχους και έτσι θα επιτύχετε. Οι καθημερινοί στόχοι είναι καλύτεροι για να ξεκινήσετε.

3. Μην αφήνετε τον φόβο να σας κατακλύσει

Νιώστε άνετα με την αναστάτωση που προκαλεί η πίεση προς τον εαυτό σας. Κάποιες προκλήσεις μπορεί να είναι πιο δύσκολες από κάποιες άλλες, αλλά πως αλλιώς θα βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας; Ο φόβος δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβάστε. Αφήστε τον να σας καθοδηγήσει και δώστε κίνητρο στον εαυτό σας να συνεχίσει.

4. Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας

Γνωρίζετε πότε βρίσκετε δικαιολογίες για να μην αρχίσετε κάτι σήμερα. Μην ξεγελάτε τον εαυτό σας, να είστε ειλικρινείς. Θέλετε να επιτύχετε; Διεκδικήστε την επιτυχία. Απολαύστε τα μικρά σας επιτεύγματα. Να είστε περήφανοι με όσα έχετε καταφέρει.

Είστε πολύ πιο ικανοί από όσο πιστεύετε

Να θυμάστε πάντα ότι έχετε ταλέντα και ικανότητες. Μπορείτε να βγάλετε αυτές τις ικανότητες στην επιφάνεια και να ευημερήσετε όταν βγείτε από την comfort zone σας.

Θα είστε ανοιχτοί στο ασυνείδητο μυαλό. Με αυτό τον τρόπο θα είναι πιο εύκολο να δείτε τις ευκαιρίες σε πράγματα που οι άλλοι βλέπουν ως όνειρα. Το όνειρό σας μπορεί να γίνει το μονοπάτι σας προς την αληθινή ικανοποίηση.

Καθώς βγαίνετε από την comfort zone σας είναι πιθανό να νιώθετε άβολα , ωστόσο είναι το κίνητρο που σας σπρώχνει να επιτύχετε τους στόχους σας και να κάνετε την ζωή σας πιο ικανοποιητική.

Μπορείτε να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας

Με την κατάλληλη υποστήριξη, μπορείτε να θέσετε νέους στόχους και να κυνηγήσετε τα όνειρά σας! Σε αυτό μπορούν να σας βοηθήσουν το LIFE COACHING και η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ.

 

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more