Κολοκύθα: θρεπτικά συστατικά και οφέλη

κολοκύθα, θρεπτική αξία κολοκύθας, θρεπτικά συστατικά κολοκύθας, αντιοξειδωτικά κολοκύθας, βιταμίνες κολοκύθας, οφέλη κολοκύθας στην υγεία

Κολοκύθα

Η κολοκύθα είναι ένα λαχανικό με πορτοκαλί χρώμα που είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες αλλά είναι πλούσια σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, που υπάρχουν επίσης στους σπόρους και στο χυμό της.

Θρεπτική αξία

Αντιοξειδωτικά

Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια τα οποία παράγονται από το σώμα μέσω της διαδικασίας του μεταβολισμού. Αν και είναι ασταθή μόρια, έχουν χρήσιμους ρόλους όπως η καταστροφή των βλαβερών βακτηρίων.

Ωστόσο, τα αυξημένα επίπεδα των ελεύθερων ριζών δημιουργούν στο σώμα μια κατάσταση που ονομάζεται οξειδωτικό στρες, το οποίο συνδέεται με χρόνια νοσήματα, όπως ο καρκίνος και τα νοσήματα του καρδιαγγειακού.

Η κολοκύθα περιέχει αντιοξειδωτικά, όπως το α-καροτένιο , το β-καροτένιο και η β-κρυπτοξανθίνη. Αυτά τα μόρια εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, και αναστέλλουν την βλάβη που προκαλούν στα κύτταρα.

Το β-καροτένιο είναι ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό που δίνει το πορτοκαλί χρώμα στα λαχανικά και στα φρούτα. Το σώμα μετατρέπει το β-καροτένιο σε βιταμίνη Α.

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε β-καροτένιο έχει τα ακόλουθα οφέλη:

  • μείωση του κινδύνου ανάπτυξης συγκεκριμένων μορφών καρκίνου
  • προστασία από το άσθμα και τα νοσήματα του καρδιαγγειακού
  • μείωση του κινδύνου εμφάνισης του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας λόγω ηλικίας

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση τροφών, όπως η κολοκύθα μειώνει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας και της θνησιμότητας. Βοηθά τους ανθρώπους να αποφύγουν το διαβήτη και τα νοσήματα του καρδιαγγειακού, έχουν οφέλη για τα μαλλιά, τα επίπεδα ενέργειας και την διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Βιταμίνες  

Η κολοκύθα περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Περιέχει β-καροτένιο το οποίο μετατρέπεται στο σώμα μας σε βιταμίνη Α. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη Α μπορεί να ενδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην καταπολέμηση των λοιμώξεων. Οι άνθρωποι με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Α έχουν πιο αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα.

Η κολοκύθα περιέχει επίσης βιταμίνη C, η οποία είναι γνωστό ότι ενισχύει την παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων και έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά και επουλώνει πιο γρήγορα τις πληγές του.

Η κολοκύθα περιέχει βιταμίνη Ε, σίδηρο και φολικό οξύ τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Οφέλη κολοκύθας

Όραση

Συνήθως όσο μεγαλώνουμε εμφανίζουμε κάποια προβλήματα όρασης. Η κατανάλωση των σωστών τροφών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων στην όραση.

Το β-καροτένιο παρέχει στο σώμα την απαραίτητη βιταμίνη Α, η οποία είναι σημαντική για την όραση. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τροφές με β-καροτένιο έχουν μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καταρράκτη.

Η κολοκύθα είναι εξαιρετική πηγή λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, δύο ενώσεων που συνδέονται με τον χαμηλότερο κίνδυνο εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη. Επίσης περιέχει βιταμίνη Ε και C , οι οποίες εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβη στα οπτικά κύτταρα.

Υγεία της καρδιάς

Η κολοκύθα περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς. Περιέχει κάλιο, βιταμίνη C και φυτικές ίνες, που συνδέονται με πολλά οφέλη για την καρδιά.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού.

Η κολοκύθα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν το σώμα από την οξείδωση της LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη). Όταν η κακή χοληστερόλη οξειδώνεται, συσσωρεύεται στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων, και στενεύει τα αγγεία και έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος για καρδιακά νοσήματα.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more