Νευρική ταχυκαρδία

νευρική ταχυκαρδία, συμπτώματα νευρικής ταχυκαρδίας, αιτίες νευρικής ταχυκαρδίας, τύποι ταχυκαρδίας, πώς το άγχος προκαλεί ταχυκαρδία, το άγχος μπορεί να προκαλεί ταχυκαρδία, θεραπεία νευρικής ταχυκαρδίας, αντιμετώπιση ταχυκαρδίας, θεραπεία ταχυκαρδίας

Νευρική ταχυκαρδία

Πολλά ψυχοσωματικά συμπτώματα του άγχους μπορεί να μοιάζουν με σοβαρά προβλήματα υγείας. Ένα από τα πιο συχνά, είναι η ταχυκαρδία ή ταχυπαλμία. Η ταχυκαρδία συχνά προκαλεί φόβο επειδή όταν συμβαίνει τυχαία μπορεί κάποιος να νιώθει ότι κάτι δεν πάει καλά με την καρδιά του. Αλλά ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή συχνά το άγχος προκαλεί ταχυκαρδία (νευρική ταχυκαρδία), και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας.

Η ταχυκαρδία που έχει σχέση με το άγχος είναι επικίνδυνη;

Οι φυσιολογικοί παλμοί της καρδιάς είναι μεταξύ 60-100 το λεπτό. Η ταχυκαρδία είναι μια κατάσταση στην οποία οι παλμοί ξεπερνούν τους 100 το λεπτό σε έναν υγιή ενήλικα, και ίσως να προκαλεί και άλλα συμπτώματα καθώς η ταχυκαρδία επηρεάζει όλο το σώμα.

Είναι δύσκολο να καθορίσουμε πότε και αν μια ταχυκαρδία είναι επικίνδυνη. Συνήθως η ταχυκαρδία λόγω άγχους δεν είναι επικίνδυνη. Ο μηχανισμός πάλης ή φυγής είναι μια φυσιολογική αντίδραση του σώματος, κάτι που μας προστατεύει από τους κινδύνους, έτσι το σώμα μπορεί να διαχειριστεί την αύξηση στα επίπεδα της αδρεναλίνης σχετικά εύκολα.

Η ταχυκαρδία μπορεί να είναι επικίνδυνη όταν κάποιος έχει ήδη κάποιο πρόβλημα με την καρδιά του. Για αυτό, ακόμη και αν το άγχος είναι η αιτία της ταχυκαρδίας, καλό είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας και να κάνετε έναν καρδιολογικό έλεγχο. Αν η καρδιά σας είναι υγιής, τότε πιθανόν  η ταχυκαρδία να μην είναι επικίνδυνη.

Φυσικά, χρειάζεται ο κάθε ασθενής να δείχνει εμπιστοσύνη στο γιατρό του. Αν ο γιατρός πει ότι η καρδιά είναι μια χαρά, καλό είναι να αποφεύγει ο ασθενής την υπερανάλυση και το μηρυκασμό των σκέψεων. Οι γιατροί είναι εκπαιδευμένοι στη διάγνωση των προβλημάτων της καρδιάς και γνωρίζουν πότε συντρέχει λόγος ανησυχίας.

Πώς το άγχος προκαλεί ταχυκαρδία;

Υπάρχουν αρκετοί τύποι ταχυκαρδίας, και πολλές αιτίες έχουν σχέση με το άγχος και την ανησυχία. Παρακάτω αναλύουμε τους δύο κύριους τύπους ταχυκαρδίας που έχουν σχέση με το άγχος.

Φλεβοκομβική ταχυκαρδία

Η φλεβοκομβική ταχυκαρδία είναι ο κύριος τύπους ταχυκαρδίας που έχει άμεση σχέση με το άγχος καθώς η κύρια αιτία του είναι η ενεργοποίηση του μηχανισμού πάλης ή φυγής. Αυτός ο μηχανισμός ενεργοποιείται σε καταστάσεις στρες, και κινητοποιεί την αντίδραση του νευρικού συστήματος. Φυσιολογικά, το σώμα απελευθερώνει αδρεναλίνη στη διάρκεια έντονου φόβου ώστε να προετοιμάσει το σώμα να αντιμετωπίσει ή να τρέξει μακριά από τον κίνδυνο.

Πολλοί άνθρωποι που έχουν άγχος έχουν ένα υπερδραστήριο μηχανισμό του στρες που είναι ενεργός στη διάρκεια της ημέρας. Αυτό συμβαίνει ακόμη και όταν δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος. Έτσι, η κυκλοφορία του αίματος πλημμυρίζει με αδρεναλίνη και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η καρδιά να χτυπά πιο δυνατά για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του οργανισμού. Οι άνθρωποι με σοβαρό άγχος και κρίσεις άγχους ίσως να έχουν αυτό το συναίσθημα ακόμη και αν δεν υπάρχει λόγος.

Υπερκοιλιακή ταχυκαρδία

Ένας ακόμη τύπος ταχυκαρδίας που έχει σχέση με το στρες είναι η υπερκοιλιακή ταχυκαρδία, μια αρρυθμία της καρδιάς που προκαλεί ταχυκαρδία στην διάρκεια περιόδων στρες, ειδικά όταν το άγχος προκαλεί υπεραερισμό.

Η γρήγορη αναπνοή είναι κάτι πολύ σύνηθες στους ανθρώπους με άγχος. Επίσης, ο υπεραερισμός από μόνος του παίζει σημαντικό ρόλο στις κρίσεις πανικού. Μερικοί άνθρωποι εμφανίζουν το σύνδρομο υπεραερισμού, μια κατάσταση στην οποία εισπνέουν  περισσότερο αέρα ακόμη και όταν δεν έχουν στρες.

Στις περιπτώσεις υπεραερισμού, ένα άτομο εκπνέει πολύ διοξείδιο του άνθρακα και εισπνέει πολύ οξυγόνο. Αυτό αλλάζει την ισορροπία του σώματος και προκαλεί συστολή των αιμοφόρων αγγείων. Όταν τα αιμοφόρα αγγεία συστέλλονται , αυτό έχει ως αποτέλεσμα η καρδιά να δουλεύει πιο σκληρά ώστε να τροφοδοτεί με αίμα όλο το σώμα, και αυτό προκαλεί ταχυκαρδία.

νευρικη ταχυκαρδια

Ταχυκαρδία και φόβος για έμφραγμα του μυοκαρδίου

Ένα ακόμη θέμα είναι ότι πολλοί άνθρωποι νιώθουν έντονο φόβο σε περιπτώσεις ταχυκαρδίας. Δεν είναι ασυνήθιστο για τους ανθρώπους που παθαίνουν κρίσεις πανικού να γνωρίζουν ότι η καρδιά τους είναι μια χαρά, αλλά όταν νιώθουν ταχυκαρδία πιστεύουν ότι παθαίνουν έμφραγμα.

Αυτό συμβαίνει επειδή μαζί με το γρήγορο ρυθμό της καρδιάς, οι κρίσεις πανικού προκαλούν καταστροφολογικές σκέψεις, όπου οι άνθρωποι πιστεύουν ότι κάτι φοβερό θα συμβεί (για παράδειγμα ένα έμφραγμα). Ο υπεραερισμός επίσης προκαλεί συμπτώματα που μιμούνται το έμφραγμα, όπως ο πόνος στο στήθος και η αδυναμία στα πόδια.

Είναι ανάγκη κάθε άνθρωπος να αναγνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά στην ταχυκαρδία. Επειδή το άγχος μπορεί να γίνει πιο έντονο αν πάτε στο τμήμα επειγόντων περιστατικών ενός νοσοκομείου. Η νευρική ταχυκαρδία δεν σημαίνει ότι παθαίνετε έμφραγμα, και είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζετε τη διαφορά.

Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω τη νευρική ταχυκαρδία;

Για να καταφέρει κάποιος να σταματήσει την νευρική ταχυκαρδία χρειάζεται να έχει υπομονή. Από την στιγμή που το σώμα απελευθερώνει αδρεναλίνη (ή αν συμβαίνει υπεραερισμός) ο ρυθμός της καρδιάς δεν υποχωρεί μέχρι αυτά να επανέλθουν στην φυσιολογική ισορροπία. Ακόμη και αν ο καρδιακός παλμός είναι υπό τον έλεγχο σας (πράγμα που δεν συμβαίνει) δεν θα θέλατε να υπάρχει επιβράδυνση αμέσως καθώς είναι αναγκαίος για την κυκλοφορία του αίματος στο σώμα. Για αυτό είναι ανάγκη να περιμένετε.

Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας είναι να μάθετε να ελέγχετε το άγχος σας και την ανησυχία σας. Υπάρχουν αρκετές τεχνικές χαλάρωσης που μπορούν να σας βοηθήσουν να μείνετε ήρεμοι, και τρόποι για να ξεπεράσετε το άγχος σας.

Για παράδειγμα, οι βαθιές αναπνοές είναι ένας καλός τρόπος για να ηρεμήσει το σώμα σας όταν νιώθετε άγχος. Η επιβράδυνση της αναπνοής, βοηθά στον έλεγχο του υπεραερισμού και του άγχους την ίδια στιγμή.

Η επιλογή της θεραπείας για το άγχος έχει σχέση με πολλούς παράγοντες, όπως η σοβαρότητα των συμπτωμάτων , αν αυτά παρεμβαίνουν στη λειτουργικότητα ενός ατόμου και αν υπάρχουν άλλα προβλήματα υγείας.

Η ψυχοθεραπεία και η φαρμακευτική αγωγή είναι επίσης αποτελεσματικές θεραπευτικές επιλογές. Το άγχος μπορεί να θεραπευτεί, για αυτό είναι καλό να κάνουμε βήματα ώστε να ανακτήσουμε τον έλεγχο των συναισθημάτων μας.

Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ανακούφιση με τη βοήθεια των αντικαταθλιπτικών φαρμάκων , όπως οι επιλεκτικοί αναστολείς της επαναπρόσληψης της σεροτονίνης (SSRIs) όπως η φλουοξετίνη και η σερτραλίνη. Τα συγκεκριμένα φάρμακα είναι αποτελεσματικά σε ανθρώπους που έχουν επίσης κατάθλιψη. Ωστόσο, πριν αναζητήσει κάποιος βοήθεια για την διαχείριση του άγχους καλό είναι να κάνει έναν καρδιολογικό έλεγχο.

Η τακτική άσκηση και η υγιεινή διατροφή είναι πολύτιμοι σύμμαχοι κατά του άγχους. Κάνουν καλό στην καρδιά , τονώνουν την διάθεση και ηρεμούν τα νεύρα.

Αποτελεσματική αντιμετώπιση του άγχους 

Μέχρι στιγμής, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι ο συνδυασμός ψυχοθεραπείας και φαρμακευτικής αγωγής έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στη θεραπεία του άγχους. Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ βοηθά τους ασθενείς να αναγνωρίζουν τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις, να κατανοούν γιατί δεν είναι λογικές και να μάθουν τρόπους να περιορίζουν τις καταστροφικές σκέψεις και να ενισχύουν τις θετικές. Ανάλογα με τις ανάγκες και την προσωπικότητα του κάθε ατόμου υπάρχουν διαφορετικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις. Οι ασκήσεις χαλάρωσης, η βιοανάδραση , ο ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ, ο διαλογισμός είναι τεχνικές που συμβάλλουν στην καταπολέμηση του άγχους.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more