Πράσινες πούδρες

πράσινες πούδρες, τι είναι οι πράσινες πούδρες, θρεπτική αξία πράσινων πουδρών, θρεπτικά συστατικά στις πράσινες πούδρες, διατροφική αξία πράσινων πουδρών, ποια είναι τα οφέλη από τις πράσινες πούδρες

Πράσινες πούδρες

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητα στη διατροφή μας. Mας παρέχουν τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που έχουμε ανάγκη. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι άνθρωποι παραμελούν την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Αυτό έχει δημιουργήσει μια νέα τάση , τις πράσινες πούδρες από λαχανικά.

Αυτές οι πράσινες σκόνες μπορούν να μπουν σε smoothies μαζί με άλλες τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά όπως οι σπόροι τσία ή το αβοκάντο, τα οποία συμβάλλουν στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών που υπάρχουν στη σκόνη.

Οι πράσινες πούδρες περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως τα αντιοξειδωτικά, οι βιταμίνες και οι πολυφαινόλες.

Θρεπτικά συστατικά

Οι άνθρωποι λαμβάνουν πράσινες πούδρες λαχανικών για διαφορετικούς λόγους. Είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή στα θρεπτικά συστατικά, κάποια πράσινα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, ενώ άλλα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού σας , μπορείτε να κάνετε επιλογές σε λαχανικά.

Πρόσθετα συστατικά

Με κάποιες πράσινες πούδρες να περιέχουν όλα τα λαχανικά που έχουμε ανάγκη, υπάρχουν άλλες που περιέχουν πρόσθετα συστατικά όπως η πρωτεΐνη ή τα προβιοτικά. Αν η διατροφή σας δεν περιλαμβάνει πολλά φρέσκα λαχανικά, οι πράσινες πούδρες μπορεί να είναι μια καλή επιλογή.

Να έχετε στο μυαλό σας ότι μερικές πούδρες περιέχουν υψηλά ποσοστά ζάχαρης. Ψάξτε λοιπόν , για πούδρες χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή τεχνητών γλυκαντικών.

Πολλές πράσινες πούδρες επίσης περιέχουν πολλά πράσινα φυλλώδη λαχανικά και φρούτα, όπως:

  • Σπανάκι
  • Λαχανίδες
  • Μπρόκολο
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Λάχανο
  • Σπιρουλίνα
  • Μύρτιλα
  • Μούρα
  • Γκότζι μπέρι
  • Σμέουρα

Ακόμη και οι άνθρωποι που έχουν τις καλύτερες προθέσεις για να καταναλώνουν λαχανικά κάθε μέρα, δεν μπορούν να το επιτύχουν. Μια κουταλιά πράσινης πούδρας περιέχει συνδυασμό από 30 διαφορετικά λαχανικά, φρούτα, φυτικές ίνες και superfoods.

Ποια είναι τα οφέλη των πράσινων πουδρών;

Υποστηρίζουν την ορμονική ισορροπία

Υπάρχουν λαχανικά που συμβάλλουν στην ορμονική ισορροπία, ειδικά των οιστρογόνων. Σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση συγκεκριμένα φυτοχημικά συστατικά που υπάρχουν στα σταυρανθή λαχανικά συμβάλλουν στην παραγωγή των οιστρογόνων.

Πολλές πράσινες πούδρες περιέχουν ποικιλία σταυρανθών λαχανικών, που περιλαμβάνουν:

  • Το μπρόκολο
  • Τα λαχανάκια Βρυξελλών
  • Το λάχανο
  • Το γογγύλι
  • Το κουνουπίδι

Ενισχύουν την αποτοξίνωση του οργανισμού

Οι πράσινες πούδρες βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού καθώς παρέχουν στο σώμα θρεπτικά και φυτοθρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτική δράση. Για παράδειγμα, το σπανάκι είναι μια πλούσια πηγή φολικού οξέος και βεταΐνης, ενώ η σπιρουλίνα είναι πλούσια σε μεθειονίνη, ένα βασικό αμινοξύ. Το φολικό οξύ, η βεταΐνη και η μεθειονίνη είναι ενώσεις που παίζουν ζωτικό ρόλο στην διαδικασία αποτοξίνωσης του οργανισμού.

Τα σταυρανθή λαχανικά και οι αγκινάρες προάγουν την παραγωγή της γλουταθειόνης, ενός από τα σημαντικότερα αντιοξειδωτικά για την αποτοξίνωση του οργανισμού , που προστατεύει το σώμα από τις ελεύθερες ρίζες. Επίσης βοηθά στη διατήρηση της μεταλλοθειονίνης. Η μεταλλοθειονίνη δεσμεύει τα βαρέα μέταλλα όπως ο  μόλυβδος, ο υδράργυρος και το κάδμιο και βοηθά στην απομάκρυνσή τους από το σώμα.

Έχουν υψηλή διατροφική αξία

Τα λαχανικά είναι μια από τις πλούσιες πηγές βιταμινών και καροτενοειδών στη διατροφή μας. Για τους περισσότερους ανθρώπους είναι δύσκολο να καταναλώνουν 5 μερίδες λαχανικών την ημέρα. Οι πράσινες πούδρες είναι ο πιο απλός τρόπος για να αυξήσουμε την θρεπτική αξία της διατροφής μας και να καταναλώνουμε τα απαραίτητα φρούτα και λαχανικά χωρίς προσπάθεια.

Ρυθμίζουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα

Οι πράσινες πούδρες επίσης συμβάλλουν στην διατήρηση των υγιών επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Μια κλινική μελέτη έδειξε ότι η ανάμιξη λαχανικών με επεξεργασμένους υδατάνθρακες επηρεάζει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Τα στοιχεία έδειξαν ότι τα λαχανικά βελτιστοποιούν την απόκριση στην ινσουλίνη.

Υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου

Τα πράσινα λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Κ, η λουτεΐνη, το φολικό οξύ και το β-καροτένιο που υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου. Οι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση λαχανικών συμβάλλει στην διατήρηση των γνωστικών μας ικανοτήτων.

Προστατεύουν την υγεία της καρδιάς

Η προσθήκη μιας πράσινης πούδρας στην καθημερινή διατροφή βοηθά στην διατήρηση της υγείας της καρδιάς. Οι πράσινες πούδρες έχουν σημαντικά οφέλη για την αρτηριακή πίεση και βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Συμβάλλουν στην ισορροπία του pH

Μια τυπική Δυτική διατροφή είναι γεμάτη με επεξεργασμένες τροφές και πολλούς υδατάνθρακες που έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του pH στο σώμα, και τη δημιουργία ενός όξινου περιβάλλοντος. Ένα όξινο περιβάλλον, υπονομεύει την υγεία και την ζωντάνια μας. Οι πράσινες πούδρες εξουδετερώνουν το όξινο περιβάλλον, και συμβάλλουν στην βελτίωση της υγείας μας.

Ποια είναι τα συστατικά που πρέπει να αναζητάμε;

Υπάρχουν πολλές πράσινες πούδρες στην αγορά. Οι περισσότερες περιέχουν ένα συνδυασμό πράσινων, φυλλωδών λαχανικών, φρούτων και άλλων συστατικών όπως οι ρίζες, τα βότανα και τα superfoods. Κάποιες εμπλουτισμένες πράσινες πούδρες περιέχουν πρεβιοτικά, φυτικές ίνες και προβιοτικά ακόμη και ένζυμα του πεπτικού. Ένα βιολογικό μείγμα με αυτές τις τροφές είναι απλά υπερτροφή.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά αποτελούν την βάση για πολλές πράσινες πούδρες. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πράσινα λαχανικά έχουν λίγες θερμίδες και υδατάνθρακες αλλά είναι γεμάτα με βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικά. Στην πραγματικότητα, μια μερίδα λάχανου περιέχει όλη την βιταμίνη Α που χρειαζόμαστε ημερησίως.

Τα πράσινα, φυλλώδη λαχανικά έχουν άμεση σχέση με την καλύτερη υγεία του εντέρου και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Άλλα φρούτα και λαχανικά

Αν και στο επίκεντρο είναι τα πράσινα λαχανικά, πολλές πράσινες πούδρες περιέχουν επίσης και άλλα λαχανικά όπως οι ρίζες και τα φρούτα ειδικά τα μούρα. Αυτά δίνουν επιπλέον βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία , αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά συστατικά στην πούδρα και βελτιώνουν τη γεύση της. Τα παντζάρια, τα καρότα, τα μούρα έχουν φυσικά σάκχαρα που κάνουν τις πούδρες πιο εύγεστες.

Σε κάποιες πούδρες μπορεί να περιέχουν σπιρουλίνα και φύκια. Αυτά είναι πλούσια σε φυσικό ιώδιο, ένα μεταλλικό στοιχείο που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του θυρεοειδή. Επίσης περιέχουν μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, φολικό οξύ, βιταμίνη Κ και βιταμίνη C. Έτσι συμβάλλουν στην διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και στη μείωση της LDL χοληστερόλης. Η σπιρουλίνα είναι ένα πραγματικό suprefood.

Superfoods όπως το τζίντζερ και ο κουρκουμάς

Κάποιες πράσινες πούδρες περιέχουν κάποια superfood όπως το τζίντζερ, ο κουρκουμάς, το ινδικό τζίνσενγκ. Αυτά τα βότανα δίνουν στην πράσινη πούδρα έξτρα θρεπτική αξία. Για παράδειγμα, ο κουρκουμάς έχει αντιφλεμονώδεις ιδιότητες, ενώ το τζίντζερ βοηθά στην πέψη και στη διατήρηση των υγιών επιπέδων της χοληστερόλης. Το ινδικό τζίνσενγκ, είναι προσαρμογόνο, και βοηθά στην ηρεμία και στην αντιμετώπιση του άγχους.

Κάποιες πράσινες πούδρες περιέχουν βότανα όπως ο μαϊντανός, η εχινάκεια και το γαϊδουράγκαθο. Επίσης μπορεί να έχουν πρεβιοτικά και προβιοτικά. Αν και τα φρούτα και τα λαχανικά συμβάλλουν στην υγεία του εντέρου και στην ισορροπία των βακτηρίων του, τα πρεβιοτικά (ινουλίνη) και τα προβιοτικά είναι ωφέλιμα για την διατήρηση των καλών βακτηρίων του εντέρου.

Οι πράσινες πούδρες είναι ωφέλιμες για την υγεία μας 

Οι πράσινες πούδρες είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Μπορούμε εύκολα να τις εντάξουμε στην διατροφή μας. Η ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση και το LIFE COACHING  είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι για την υγεία και την ευεξία μας.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more